חדשות    

כל קרקעות המדינה ישווק במחיר למשתכן שיוזיל עלויות בנייה

שר האוצר משה כחלון יעלה לאישור קבינט הדיור את התוכנית להגדלת היצע הדירות עבור רכשי דירה ראשונה. בתוכנית יש כוונה לשווק את כל קרקעות המדינה מחיר למשתכן. הרפורמה המוצעת כוללת:

מחיר למשתכן- החלטה זו קובעת כי בכלל הקרקעות המתאימות אופן השיווק יהיה בשיטת מחיר למשתכן, כך שיובטח כי היקף השיווק בשיטה זו יהיה נרחב והיקף המענה לדרישה לדיור במחיר מופחת יהיה גבוה ככל הניתן. כמו כן, בניגוד לשיווק בשיטה זו בעבר או בשיטת מחיר מטרה בה ניתן סבסוד גבוה יותר ככל שמחיר הקרקע ביישוב גבוה וניתנה עדיפות משמעותית למרכז הארץ החלטה זו קובעת כי יהיה מדרג הנחות רחב כאשר הנחות גבוהות יותר יינתנו בפריפריה. כמו כן ניתן יהיה להעמיק את מדרג ההנחות במידה ומחירי הקרקע יעלו על מנת לשמר אופק של יציבות מחירים לזוגות הצעירים.

תכנית לעידוד בנייה מהירה- לאור התארכות משך הבנייה בשנים האחרונות, ובהתאם למאמץ להגדיל את היצע הדיור בטווח כחלק מרפורמת הדיור, מוצע לתקן את החלטת מועצת מקרקעי ישראל וזאת בכדי להעניק תמריץ לקיצור משך הבנייה ובכך לסייע לגידול בהיצע יחידות הדיור בזמנים קצרים.

ייעול והאצת הליכי פדיון קרקע- לאור עיכובן של תוכניות המיועדות להניב היצע דיור משמעותי כתוצאה מהליך איטי ומסורבל של פדיון מוצעת רפורמה בפדיון קרקע. הרפורמה המוצעת כוללת צעדים שייעלו את ההליך הקנייני המאפשר פדיון קרקע בעת שינוי ייעוד מקרקע חקלאית לשימושים אחרים כדוגמת דיור.

 

 

הגדלת היצע דירות באמצעות תיחום יחידות משנה למגורים- תיחום של יחידת משנה למגורים במסגרת יחידת דיור ראשית, היא פעולה המייצרת גמישות באופן השימוש ביחידות הדיור הקיימות והמתוכננות. גמישות זו מאפשרת להתאים את גודל יחידות הדיור כך שהן תתאמנה למספר המשתנה של בני המשפחה המתגוררים באותה יחידת דיור דירה על פני השנים. גמישות זו בניצול יחידות הדיור תורמת גם להגדלת ההיצע הזמין של יחידות דיור למגורים לצורך שימוש המשפחה או לצורך השכרה למגורים

 

 

אימוץ המלצות צוות 120 הימים לטיפול בסוגיות דיור ביישובי המיעוטים- המטרה העיקרית שגיבש הצוות הינה הגדלת היצע הדיור ביישובי המיעוטים. בכדי להשיג מטרה זו גובשו מספר צעדים עיקריים:

הרחבת שטחי הפיתוח בקרקע מדינה אשר ביישובי המיעוטים
להעצים את יכולות התכנון והרישוי של יישובי המיעוטים
סיוע בפעולות פיתוח
חיזוק פעילות רישום הנכסים
המשך הרפורמה בתכנון ובניה – העצמת סמכויות הועדות המקומיות
תמרוץ בנייה מהירה