תיירות    

כמה טיפ מקובל לתת לעובדי המלון?

מעודכן ל-05/2019

טיפ הוא גם עניין של גיאוגרפיה, במדינות שבהן עובדי הניקיון למשל מאוגדים ונהנים ממשכורות גבוהות מתן טיפ פחות מקובל, במדינות כמו ארצות הברית אי-מתן טיפ נחשב חוצפה. לכך חשוב להוסיף גם את סוג המלון, ההוצאה עליו וסוג המלון האישי. אז כמה יש לשלם לכל מקצוע?

נציין כי ביוון למשל הטיפים נמוכים מבניו יורק או מבלוונדון. ההמלצות הן כלפי מעלה באזורים יקרים יותר ומבוססי טיפים

שירות חדרים: בהרבה מלונות מוסיפים דמי שירות לחשבון שירות החדרים, כך שבמקרים הללו אין ממש צורך להוסיף טיפ. אם לא הוסיפו דמי שירות, התעריף המקובל הוא בין 15%-20% מהחשבון.

שוער: טיפ של 2-3 דולר אם השוער משיג לכם מונית. הסכום עולה אם הוא מבצע עבורכם פעולות אחרות..

נושא המזוודות טיפ של 1.5 דולר על כל מזוודה. אם אתם חלק מקבוצה גדולה או שהבאתם מספיק מזוודות כדי שישתמשו בעגלה, תוכלו לעגל ולהסתפק ב-5 דולר או 10 דולר לפי כמות התיקים.

שירות חנייה: טיפ של בין 2-5 דולר בכל פעם שאתם מקבלים את המכונית מהחנייה של המלון. במקרה הזה, במקרה זה אפשר לשלם גם בסוף השהות

ברמן: בין 15%-20% מכלל חשבון המשקאות.

מלצרים במסעדת המלון: טיפ של בין 15%-20% מחשבון המסעדה, לא כולל יינות יקרים. אם יש בופה בין 1-2 דולר לכל סועד.

סומלייה: אם הסומלייה עוזר בבחירת בקבוק היין או אפילו בוחר עבורכם נהוג להשאיר טיפ של 10%-20% ממחיר הבקבוק. אם היין יקר במיוחד, אפשר להחליט עם סכום גג שתסכימו להשאיר (נגיד עד 20 דולר).

לסיכום, ההמלצה היא לרוב להשאיר טיפ בכל יום או בסוף החופשה, אך אם אתם רוצים להבטיח שירות טוב, מקובל גם להעניק לפקיד הקבלה טיפ מיד עם ההגעה למלון.

מעמ על טיפים – רשות המיסים דוחה את ההחלטה

טיפים למלצרים = שכר; יחוייבו בביטוח לאומי והפרשות סוציאליות; ומה עם המעמ?