חדשות    

כמה מרוויחים המלכים העשירים בעולם

אין ספק שמלוכה היא קריירה עם תנאים ושכר אבל תנאי הקבלה לא משהו. כמו כן מלוכה כמו משפחה לא בוחרים,לכן כדאי ליפול על משפחת מלוכה עשירה במיוחד.

אלו חמשת המלכים העשירים ביותר:

  האמיר שייח' מוחמד בן רשיד אל מקטום, דובאי – מקום חמישי

במקום החמישי מוחמד בן רשיד שאומנם באיחוד האמירויות הוא רק סגן נשיא וראש ממשלה, אבל הוא השייח ושליט של דובאי. בין היתר הוא השקיע 10 מיליארד דולר בקרן מוחמד בן רשיד אל מקטום, שמטרתה היא "עזרה לדורות הבאים". בתור מנהיגה של דובאי הוא אחראי בשנים האחרונות לבנייה מאסיבית ולפיתוח אינטנסיבי של דובאי ההופכת תחת הנהגתו ל"עיר גלובלית". הונו מוערך ב-4 מיליארד דולר.

 האמיר חליפה בן זאייד אל נחיאן, אבו-דאבי – מקום רביעי

עוד נציג לאיחוד האמירויות והפעם השליט הנוכחי של אבו דאבי ונשיא איחוד האמירויות.  בעקבות המשבר הכלכלי בעולם, שפקד גם את דובאי וגרם לה לחובות של מילארדי דולארים, הזרים אאל נהיאן כסף רב אל קופת האמירות. כדי להודות לו קראה דובאי על שמו את הבניין הגבוה בעולם: שמו של בורג' דובאי שונה לבורג' ח'ליפה. הוא מנהל את קרן השפע השנייה בגודלה בעולם, "רשות ההשקעות של אבו-דאבי", שמחזיקה בנכסים בשווי 773 מיליארד דולר. שוויו של האמיר בן ה-71 מוערך ב-15 מיליארד דולר. הונה של משפחת אאל נהיאן מוערך בלמעלה מ-150 מיליארד דולר

   המלך סלמן בן עבדולעזיז אל סעוד, סעודיה- מקום שלישי

מלך סעודיה הוא גם ראש ממשלתה, וראש בית סעוד, שהיא משפחת המלוכה השלטת בממלכה. עם מותו צפוי לרשת אותו נכדו, הנסיך מוחמד בן נאייף. סעודיה היא מפיקת הנפט הגדולה בעולם, ורוב ההכנסות מכך הולכות למשפחת . שוויו הנקי של מלך סעודיה מוערך ב-17 מיליארד דולר

  הסולטן חסנאל בולקיה מברוניי – מקום שני

הסולטן מקבל עוד מקום שני,  בשלטון הארוך ביותר בעולם כיום, אחרי המלכה אליזבת השנייה מאנגליה. עיקר הונו מתעשיית הגז והנפט. הוא לא מצטנע וחי בארמון הגדול בעולם, שבנייתו עלתה יותר מ-350 מיליון דולר, וברשותו, על פי הדיווחים, 600 מכוניות רולס רויס.  הונו מוערך ב-20 מיליארד דולר.

לפי חוקת ברוניי משנת 1959 הסולטאן הוא ראש המדינה ובעל הסמכות הגדולה ביותר. אל-בולקיה מכהן גם כראש הממשלה ומחזיק תיקים רבים בה ובהם תיק ההגנה. יש לו תפקיד חשוב בניהול השוק הפיננסי והכלכלה של ארצו, כלכלה אשר נשענת כמעט כולה על נדל"ן ומאגרי הנפט המרובים שבה.

 – מקום ראשון המלך מאהה ווג'ירלונגקורן, תאילנד

במקום הראשון נציגות ראשונה בחמישייה למדינה לא מוסלמית. גם נציגות ראשונה לעושר שלא מגיע מנפט ומגזים טבעיים. מלך תאילנד ומשפחתו הרוויחו את כספם מהשקעות שהגיעו מרשות נכסי הכתר התאילנדית, שמנהלת את רכוש משפחת המלוכה וממלכת תאילנד.

המלך מחזיק בדרגת גנרל בצבא המלכותי של תאילנד, מרשל אוויר ראשי בחיל האוויר המלכותי התאילנדי ובדרגת אדמירל בצי המלכותי התאילנדי. אולם בחלוף השנים הפך תפקידו לבעל משמעות טקסית בלבד, אם כי בעבר שימש כטייס ב-F-16 פייטינג פלקון.

היקף הונה של רשות נכסי הכתר מעולם לא נחשף רשמית, אבל אנליסטים מעריכים ששווי הנכסים הכולל שבידיה עשוי להגיע ל-60 מיליארד דולר.

מתכננים לצאת לחופשה זוגית בחגים ברגע האחרון? יש לנו כמה רעיונות בשבילכם

משבר אנרגיה? לא ממש