קריירה    

כמה מרוויחים פרילנסרים בישראל?

קרדיט Shutterstock
מעודכן ל-02/2020

פרילנסרים ישראלים משתכרים כפול מהממוצע העולמי – כך עולה מדוח שכר הפרילנסרים של חברת Payoneer, שחשף כי השכר הממוצע בעולם הוא 21 דולר לשעה ובישראל – 42 דולר לשעה מהו התחום הפופולארי ביותר בעבודת פרילנס, מה התחום הכי רווחי וכיצד משפיעים הגיל וההשכלה?

פרילנסר בישראל מרוויח בממוצע 42 דולר לשעה, בעוד השכר הממוצע בעולם לעבודת פרילאנס עומד על 21 דולר לשעה – כלומר, הישראלים משתכרים שכר שעתי כפול ממקביליהם במדינות האחרות. כך עולה ממחקר שערכה חברת העברות הכספים הבינלאומית פיוניר (Payoneer). הסקר נערך בקרב למעלה מ-7,000 פרילנסרים ב-150 מדינות בעולם.

גובה השכר של הפרילנסרים מושפע בראש ובראשונה מהניסיון, שהוא בדרך כלל נחלתם של המבוגרים יותר. שיא ההשתכרות של הפרילנסרים הוא בגילים 64-55 ומגיע ל-36 דולר לשעה. עם זאת, רק 3% מהפרילנסרים בעולם הם בטווח הגילים הזה. רוב הפרילנסרים הם בטווח הגילים 34-25 והם משתכרים 19 דולר לשעה בממוצע. צעירים בני 24 ומטה, שמהווים 21% מהשוק העולמי צריכים להסתפק ב-16 דולר בממוצע, כך על פי הדוח של פיוניר.

כמו כן, מסתבר כי בשוק התעסוקה של הפרילנסרים הניסיון חשוב מן ההשכלה. על פי דוח השכר, בעלי השכלה תיכונית משתכרים 22 דולר לשעה, יותר מבעלי תואר ראשון ששכרם הממוצע הוא 19 דולר לשעה, וזאת כנראה בשל אופי העבודה שבה הם מועסקים. בעלי תואר שני ומעלה משתכרים 24 דולר לשעה בממוצע.

הכי משתלם: ניהול פרויקטים

תחום העיסוק הפופולארי ביותר כפרילנסרים הוא עיצוב גרפי, ואחריו תכנות ו-IT. תחומים אלה אינם הרווחיים ביותר, שכן היצע הפרילנסרים בתחום הוא רב והתחרות עזה. השכר הממוצע בעיצוב גרפי ועיצוב Web הוא 19 דולר לשעה, בתכנות – 25 דולר לשעה וב-IT השכר הממוצע הוא 23 דולר לשעה.

תחום העיסוק הרווחי ביותר עבור פרילנסרים הוא ניהול פרויקטים, שהשכר הממוצע בו הוא 28 דולר לשעה, ואחריו תחום הפקת מולטימדיה ומכירות עם 25 דולר לשעה. אנשיו שיווק ופיננסים משתכרים 23 דולר לשעה בממוצע. מתרגמים מרוויחים 20 דולר לשעה, כותבי תוכן – 15 דולר לשעה וכך גם אנשי שירות לקוחות. אנשי בדיקות תוכנה משתכרים 13 דולר לשעה ואילו עובדי אדמיניסטרציה מרוויחים 10 דולר לשעה בממוצע בסך הכול.

פרילנסריות מרוויחות פחות

רוב הפרילנסרים (69%) הם עצמאים במשרה מלאה – כלומר אינם מחזיקים גם משרה חלקית כשכירים. עם זאת, נמצא כי בגילאי הקמת המשפחה אנשים מעדיפים להחזיק גם במשרה של שכירים במקביל לעבודתם כפרילנסרים, דבר שפחות שכיח בתחילת הקריירה ובסופה. שליש מבני ה-25 עד 44 מחזיקים במשרה כשכירים בנוסף להיותם פרילנסרים. זאת בהשוואה ל-24% מבני ה-24-18 ומבני ה-64-55. כמו כן, 83% מהפרילנסרים עובדים מהבית.

מהדוח עולה עוד כי בשנת 2020 קיימים עדיין פערי שכר ניכרים בין גברים ונשים בכל אזורי העולם. השכר הממוצע לפרילנסרית הוא 84% משכרו הממוצע של גבר. הפרש זה נמוך ביחס לפער המגדרי העולמי, שכן שכרן הממוצע של נשים בעולם מגיע ל-64% בלבד משכרם של העובדים הגברים.

מגמה של גלובליזציה

מגמת העסקת עובדים במיקוד חוץ הולכת ומתגברת בעולם, הודות ליתרונות במציאת עובדים מתאימים שאינם זמינים לעיתים בקרבה גיאוגרפית למעסיק.

חברת פיוניר היא אחת החברות הגדולות בעולם להעברת תשלומים והיא מספקת לפרילנסרים שירות להעברת תשלומים ביותר מ-200 מדינות. לחברה יותר מ- 4 מיליון לקוחות, שמועסקים במגוון של תחומים כולל כתיבת תוכן, תרגום, בניה ועיצוב של אתרים, ניהול פרויקטים, הפקות מולטימדיה, שיווק ומכירות, שירות לקוחות ומנהלה.

סמנכ"ל השיווק של פיוניר, ג'וני סטיל, טוען כי: "לחברות וארגונים ישראלים יכול להיות יתרון גדול במיוחד בהעסקת עובדים מחו"ל בשל השכר הגבוה בארץ והמחסור בעובדים בתחומים מסוימים, בעיקר בתפקידי פיתוח בהייטק".

דיסקונט בתוכנית לפרילנסרים – כדאי?

עסק מהבית – למי מתאים, איזה עסק לפתוח, איך פותחים, איך מגייסים לקוחות