מדריכי בנקאות    

דיסקונט בתוכנית לפרילנסרים – כדאי?

דיסקונט בתוכנית לפרילנסרים – שווה לבדוק!

בנק דיסקונט מנסה למשוך את הפרילנסרים במשק לעבוד עם הבנק. פרילנסרים הם עובדים חיצוניים לארגון, חיצוניים למקום העבודה והם אינם מקבלים את השכר שלהם בתחילת החודש העוקב  (כמו עובדים שכירים). במקרים רבים הם מקבלים את השכר שלהם אחרי חודש, חודשיים ואפילו שלושה חודשים. קוראים לזה שיטת השוטף פלוס. שוטף פלוס זה בעצם לעבור את החודש השוטף ואז לתת את האשראי בימים על פי ההסכם – לדוגמה, שוטף פלוס 30 יום, זה לעבור את החודש (להגיע ל-1 בחודש העוקב ולספור 30 יום – לסוף החודש העוקב, נניח שעבדתם בחודש מרץ, והגשתם חשבונית באפריל, אז שוטף פלוס 30 יום זה סוף מאי. שוטף פלוס 60 יום זה סוף יוני.

ומכאן, שפרילנסר, מקבל, במקרים רבים, את הכספים שלו כמו עסקים, למרות שהוא רחוק מלהיות עם היכולות הכספיות של עסקים חזקים (שגם משלמים בשיטת השוטף). ההוצאות שלו הן שוטפות ואילו ההכנסות שלו הן בעתיד – זרם התקבולים של פרילנסר בתנאים האלו הוא בעייתי – הוא משלם על המחייה באופן שוטף, ומקבל את הכספים רק בהתאם לתנאים (באשראי).

בבנק דיסקונט מנסים להציע לפרילנסרים תוכנית שאמורה להקל על קשיי התזרים, ובכלל – תוכנית שפונה לצרכים של הפרילנסרים. זה עובד כך – תוכנית הפרילנסרים, מסבירים בדיסקונט, מיועדת ללקוחות עסקיים ללא חשבון עסקי בבנק, עם מחזור הכנסות שנתי של 150 עד 500 אלף שקל. תנאי נוסף שאותם פרילנסרים מגישים דו"חות מע"מ

בדיסקונט טוענים – "צוות הבנקאים העסקיים שלנו יודע להפגיש את הצרכים הייחודיים של העסק שלכם עם פתרונות של בנקאות מתקדמת במגוון תחומים כדי שתוכלו להתמקד בעשייה.

"מה אנחנו נעשה בשבילכם? ייעול תהליכי העבודה מול הבנק – חוסכים גם בזמן וגם בכסף. בניית מסלול המותאם לצרכי העסק – מסלול המאפשר ליהנות מתקופות מוצלחות ולגשר על תקופות בהן תזדקקו לפתרון פיננסי

"פתרונות בנקאיים מיוחדים – כדי שתוכלו לגרום לעסק שלכם לצמוח ולהתפתח כמו שתמיד חלמתם".

טוב, זה אולי נשמע לכם כמו פרסומת, אבל בבנק דיסקונט, עברו על מכלול הדרישות ובקשות שיכולות להיות לפרילנסר, והתאימו חבילה שנראית על פניה, אטרקטיבית.

מסגרת אשראי לפרילנסר

נתחיל במסגרת האשראי – בדיסקונט מסגרת אשראי בעו"ש בהתאם לסוג העסק:

עד פי 2 מהכנסה החודשית הממוצעת במהלך 6 חודשים אחרונים (עפ"י דו"חות מע"מ),

ריבית שנתית אטרקטיבית על בסיס הפריים בהתאם לפעילות הלקוח

פטור מעמלת פעולה בערוץ ישיר (כפוף לעמלת מינימום)

50% הנחה בעמלת פנקסי צ'קים רגילים

30% הנחה בעמלת טיפול בצ'ק דחוי – הפקדה (לרבות צ'קים דחויים לניכיון)

פטור מדמי כרטיס אשראי ויזה פלטינום עסקי – בכפוף למחזור חודשי בכרטיס של 2,000 ₪ בכרטיס

דמי ניהול פיקדון ני"ע הנסחרים בארץ -0.1%  לרבעון

דמי ניהול פיקדון ני"ע הנסחרים בחו"ל – 0.125% לרבעון

עמלת קנייה / מכירת מניות ואג"ח בבורסה בת"א – 0.25%

עמלת קנייה / מכירת מניות ואג"ח בבורסה בארה"ב – 0.40% + הוצאות צד ג'

50% הנחה בעמלת חליפין

0.30% הטבה בשערי חליפין (מזומן/העברות)

עמלות בני"ע / במט"ח:

בכפוף למקסימום כמפורט בתעריפון הבנק – לקוחות במסלולי Invest – יחולו תעריפי העמלות בהתאם למסלול הרלוונטי. עמלות שאינן נכללות במסלול – יחויבו לפי התנאים לעיל (לא כולל פדיון ני"ע וקרנות נאמנות).

חבילת ההטבות היא לשנה מיום פתיחת החשבון וההצטרפות להסדר הינה עפ"י בקשת לקוח. כל התנאים וההטבות המפורטים הינם ביחס לתעריפון הבנק החל על הלקוח (תעריפון ליחיד/עסק קטן), כפי שיהיה נהוג בבנק מעת לעת.

בדיסקונט מדגישים כי לקוחות שחשבונם משויך לאחד ממסלולי העמלות, לא יהיו זכאים להטבות ביחס לעמלות הכלולות או החורגות ממכסת המסלול. כמו כן, אומרים בדיסקונט – מתן אשראי, בטחונות והנפקת כרטיסי אשראי בכפוף לנוהלי הבנק ולשיקול דעת מנהל הסניף.

הלוואה לפרילנסרים  

ואם אתם רוצים הלוואה כפרילנסרים – בדיסקונט יש כאמור חבילה כוללת . הם קוראים לזה – הלוואת גישור "שוטף פלוס עלינו". הזכאות להלוואה היא ללקוחות חדשים פרילנסרים עד שנה מיום פתיחת החשבון. סכום ההלוואה – עד 30,000 שקל  ולא יותר מ-80% מתקבולים עתידיים (כנגד חשבונית).

תקופה   הגישור על הקרן עד 4 חודשים; החזר – ריבית חודשית מוחזרת בשוטף. ומהם תנאי הריבית? משתנה החל מ- p+2.5% ועד p+7.5% (נומינאלית שנתית 4.1% ו- 9.1% בהתאמה, ומתואמת שנתית 4.18% ו-9.49% בהתאמה)

ולסיכום

אם אתם פרילנסרים אז כדאי לכם לפנות לדיסקונט – נכון שאתם רגילים לבנק שלכם, לאנשים בסניף, אבל יש כאן תנאי פתיחה טובים, והשאלה בסופו של יום היא פשוטה – איפה כדאי לכם יותר כלכלית? אז למה לא לנסות? תבקשו מדיסקונט הצעה, לרוב זה יהיה במסגרת פגישה, הסברים שלכם על העסק, הסברים של יועצי הבנק על התוכנית. תשוו אותה למה שאתם מקבלים ותבחרו את הזו. מאוד ייתכן שרגע אחרי שתודיעו לבנק שלכם, הוא יציע לכם פיתויים, וייתכן גם שתבחרו לא לעזוב, בכל מקרה – הרווחתם – או שתעברו ותקבלו תנאים טובים, או שהבנק שלכם יציע תנאים טובים יותר.


איך עוברים בנק

פפר – הבנק הדגיטלי הראשון