תוכן ממומן    

כמה עולה לגזום עצים ואיך להזמין גוזם מומלץ?

PIXABAY

העצים בגינה הגיעו לגובה מוגזם? הגינה חשוכה ולא רואים את השמש? הגיע הזמן לגזום את העצים, אך רגע לפני שאתם מרימים את הטלפון לגוזם הפנוי הראשון, יש כמה דברים שחשוב להבין על מנת להבטיח תוצאות משביעות רצון במחיר הוגן.

מתי תצטרכו לגזום עצים?

המקרים שבהם צריך לגזום עצים רחב ונע בין מצבים שבהם העץ או ענפים ממנו מאיימים ליפול, כאשר רוצים לאוורר מעט את הצמרת ולאפשר חדירה של אור, במצבים בהם מעוניינים להרחיק מכרסמים ומזיקים וכמובן שכדי לסייע לעץ לצמוח באופן בריא ונשלט.

בנוסף, צריך להקפיד ולגזום עצים שצומחים בקרבת קווי מתח, על מנת למנוע מגע ונזק אפשרי.

כל כמה זמן צריך לגזום עצים?

התשובה לשאלה הזו תלויה מאד בסוג העצים ובמטרה של הגיזום. במידה ומטרת הגיזום המרכזית שלכם היא עיצובית, סביר להניח שתצטרכו להזמין את הגוזם אחת למספר חודשים או פשוט לסגור איתו שירות שנתי שוטף.

בכל מקרה אחר תצטרכו להזמין את הגוזם אחת לשנה או אפילו למספר שנים, לפי סוג העץ וקצב הצמיחה שלו.

לדוגמה, גיזום של דקלים צריך להתבצע אחת לשנה אחרי פריחת התמרים, על מנת לאפשר לעץ לצמוח באופן בריא וכדי למנוע הצטברות של לכלוך בגינה ומקום משיכה לחרקים מסוגים שונים.

כמה עולה גיזום עצים?

המחיר של גיזום עצים נע בין כמה מאות שקלים ויכול להגיע גם לאלפים.

בין הגורמים שיקבעו את התמחור אפשר למנות:

  1. גובה העץ.
  2. אפשרויות גישה והיכולת לעבוד עם מנוף סל שמקצר את התהליך באופן ניכר.
  3. הצורך לפנות את הגזם בסיום.
  4. מספר העצים שצריך לגזום.

כמו כן יש גורמים סובייקטיביים שיכולים להשפיע על העלויות כדוגמת עומס עבודה ותמחור שונה של גוזמים שונים.

לכן כדאי להשוות לפחות 2-3 הצעות מחיר של גוזמים שונים תוך השוואת התמורה שאתם מקבלים מכל אחד מהם.

כך גוזם מקצועי יבצע את העבודה

את פעולת הגיזום בעל המקצוע יוכל לבצע באמצעות שלוש טכניקות נפוצות, סולם, מנוף וטיפוס. אין ספק שגיזום באמצעות מנוך נחשב לשיטה הבטוחה והנוחה ביותר. בנוסף, רוב בעלי המקצוע בתחום טוענים שהעבודה באמצעות מנוף היא מדויקת יותר והופכת את העבודה להרבה יותר פשוטה וקצרה.

שיטה נפוצה נוספת היא גיזום באמצעות סולם. מדובר בשיטה שנועדה במיוחד עבור גיזום עצים נמוכים יחסית שלא ניתן לגשת אליהם באמצעות מנוף או שאין כדאיות בהפעלת המנוף.

השיטה האחרונה היא גיזום באמצעות טיפוס על העץ. הטיפוס מתבצע באמצעות חבלים והוא בא לתת פתרון למצבים שבהם אין גישה למנוף או שמסיבה כלשהי יש צורך בעבודה עדינה וממוקדת.

ניתן למצוא מידע מקצועי נוסף על גיזום עצים באתר 'גיזום פלוס'. בסופו של דבר מדובר בשירות מקצועי שחייב להתבצע בדרך הנכונה שאם לא כן, יכולים להיגרם נזקים לעץ ולסביבה.

איך מפנים את הגזם?

לא משנה כמה מקצועי ויסודי גוזם העצים שלכם יהיה, מדובר בעבודה שמשאירה אחריה המון פסולת שאתם פשוט חייבים לפנות אותה, אחרת אתם עוברים על החוק.

במידה ובצעו אצלכם עבודת גזם קטנה, תוכלו לדרוש מגוזם העצים שלכם לפנות את הפסולת לנקודה מסודרת שממנה הרשות המקומית אוספת את הגזם בימים קבועים. מדובר באופציה נפוצה וקלה ונוחה למדי, כזו שתחסוך לכם הרבה כסף ביחס לאופציות הפינוי האחרות.

גוזם מקצועי ומנוסה מכיר היטב את נקודות הגיזום בערים השונות, אך עליו לברר באילו ימים הפינוי מתבצע. בהזדמנות זו חשוב לציין שעליו לפנות את הגזם לכל המוקדם יום לפני הפינוי, על מנת שהפסולת לא תעמוד ברחוב.

במידה ובצעו אצלכם עבודת גיזום גדולה יותר ומסיבה כלשהי לא ניתן להיעזר בשירותי הרשות המקומית, גוזם העצים יצטרך להביא איתו מכולה לפינוי גזם, כן ממש כמו מכולה של שיפוצים. הוא יעמיס את הגזם על המכולה ויפנה אותה לאתר ייעודי, רק קחו בחשבון שמכולה כזו תעלה לכם בסביבות 1000 שקל.

לאור כל מה שציינו, אנו ממליצים לכם תמיד לבצע בדיקה מקדימה של הצעות המחיר ולוודא מראש מה האלמנטים שעשויים לייקר את העבודה.

כך תבחרו גוזם עצים מקצועי

נפתח בשורה התחתונה והחשובה ביותר – גוזם עצים מקצועי הוא גוזם שצריך להחזיק בתעודה המוכיחה שהוא עבר את ההכשרה המתאימה.

גוזם העצים שלכם צריך להחזיק בתעודת מומחה מטעם המשרד לחקלאות ובנוסף תעודת הכשרה לעבודה בגובה מטעם משרד התמ"ת.

בררו מראש שבעל המקצוע אכן מחזיק בתעודות הללו וטרם ביצוע העבודה דרשו ממנו לשלוח לכם תמונות של התעודות ואל תתפשרו על כך.

בנוסף, ודאו מראש שלגוזם העצים יש ביטוח המכסה אותו בגין פגיעות כתוצאה מעבודה בגובה. במידה וגוזם העצים מגיע אליכם עם עובדים נוספים, ודאו כמובן שגם הם מכוסים מבחינת הביטוח.

מדובר בעניין שנראה פעוט אך בעל מקצוע שאינו מכוסה בביטוח מתאים, יכול לסבך אתכם במקרה של נזק.

בחרו גוזם עצים מקצועי ומנוסה, כזה שיש לו ניסיון בתחום הגיזום בכלל ובעבודה שאתם צריכים שהוא יבצע אצלכם בגינה בפרט.

גיזום חייב להתבצע רק על ידי מי שהוכשר לשם כך. מדובר בעבודה עם מגוון סיכונים שנעים בין הפעלת מסורים מסוכנים ועד לטיפוס בגובה.

אל תסתכנו ואל תנסו לבצע את העבודה בעצמכם ובטח לא להשאיר אותה לאיזה חובבן שאתם מכירים.

דרשו מגוזם העצים להפנות אתכם ללקוחות קודמים שלו ונסו לאסוף כמה שיותר חוות דעת באמצעות הרשתות החברתיות וגוגל. בסופו של דבר אין תחליף למקצועיות ולשירות איכותי והוגן.