עסקים קטנים    

כמה עולה לפתוח פיצוצייה, כמה מרוויחים ואיך עושים את זה

צילום: ויקיפדיה
מעודכן ל-08/2019

אם החלטתם לפתוח פיצוצייה, אתם מצטרפים לאלפי עסקים שהגיעו להחלטה דומה.  רוב הפיצוציות פועלות במרכז ורבות מהן  פועלות ברוב שעות היממה. מעריכים כי מחזור המכירות בלבד מסתכם ב5 מיליארד שקל בשנה. אך לא מדובר בעסק יציב במיוחד, ו-40% מהפיצוציות בסכנת סגירה.

למרות שהפיצוציות מוכרות מגוון מוצרים, בהם ממתקים, שתייה, אלכוהול, עיתונים, ובמקומות מסוימים צעצועים ואמצעי מניעה בהרבה מקומות הסיגיריות אחראיות לכמעט חצי מההכנסות. עם זאת הן אחראיות רק על 5%-7% מהרווח, הרווח האמיתי בשתייה קלה 50%-65% ובשלגונים  30%-40%. בשל שעות הפעילות והנגישות מחירי המוצרים גבוהים מאשר אצל הקמעונאים הגדולים

כמה מכניסים

פיצוציות הממוקמות באזורים מרכזיים והומי אדם יכולות להגיע לפדיון חודשי של מאות אלפי שקלים. במקומות קטנים יותר  הפדיון הוא כ-150 אלף שקל בחודש.  רוב ההכנסות הן בשעות הערב והלילה, כך שזה שיקול של מי שרוצה לפתוח פיצוצייה. חלק גדול מההכנסות מגיע גם בשבתות. כאן צריך לבדוק מה המדיניות של הרשות המקומית על פתיחת עסקים בשבת. ראו כאן: פתיחת עסקים בשבת – מתי מותר ומה הקנסות

כמה עולה

כמו בכל עסק יש חלוקה להשקה ראשונית ולהשקעה שוטפת שבעקבות שעות הפעילות של הפיצוצייה הוא חלק גדול מההשקעה.

עלות השקעה ראשונית:

שכירת נכס: 2500-10,000 בחודש לעסק של  12–60 מ"ר. ככל שהאזור מבוקש המחירים עולים.

קופה, מקררים, מקפיאים, מידוף וציוד נוסך 30 אלף שקל

שיפוץ יכול להגיע ל-30 אלף שקל

שיווק ושילוט. שילוט הוא הפרסום הכי טוב של פיצוצייה. עלות ראשונית 15 אלף שקל.

מלאי ראשוני 40, אלף שקל

סך הכול עלות משוערת להשקעה ראשונית: 150 אלף שקל

למה צריך לשים לב

לצד השילוט והמיקום המובנים כדאי שתדעו שבהרבה תחומים, ובעיקר בתחום השתייה יש מעט מאוד ספקים. היתרון הוא שהם יכולים להביא לכם ציוד כמו מקררי שתייה. אם החלטתם להפוך את הפיצוצייה גם לתחנת טוטו או לוטו בזיכיון, על פי החוק אתם צריכים להיות במרחק 250 מטר מבתי ספר. אפשר גם לקבל זיכיון לחלוקת דואר ישראל ולזכות בעוד לקוחות.

כיוון שפיצוצייה הוא עסק שעובד ברוב שעות ביממה, יש גם עלות של עובדים, לפחות בשכר המינימום. הוצאות נוספות הן על רישוי העסק, ביטוחים,  ורכישת אמצעי סליקה. עסקים שחפצים בכך גם יוציאו כסף על מצלמות אבטחה ותעודות כשרות.

כמה עולה לפתוח ג'ימבורי

כמה עולה לפתוח בית קפה והאם כדאי