עסקים קטנים    

כמה עולה לפתוח ג'ימבורי

ג'ימבורי, או בעברית משחקייה, זה עסק שמעסיק הרבה מאוד ילדים והורים בשעות הפנאי.  ג'ימבורי פונה לילדים בגיל הרך ולהוריהם. רוב  חברות הג'ימבורי פועלות בקניונים הגדולים והם חלק מרשת, אך לצדם גם חברות פרטיות וקטנות יותר.

שני הדברים הכי חשובים בהקמת ג'ימבורי הם הנאה ובטיחות. כך הילדים נהנים ממספיק אטרקציות והשתוללויות. והמבוגרים נהנים מכך שהילדים נופלים שוב ושוב ולא נפצעים.

ג'ימבורי הוא תחום עונתי  לגמרי וקשור כמובן לימי החופש של הילדים. כך שחגים והחופשות הם שעתם הגדולה של הג'ימבורים, אך בעיקר שבתות מהוות את מרבית שעות הפעילות.

כמה עולה

נניח שמדובר בנכס בגובה של 6 מטר, שזה הנכס המומלץ למספר רב של מתקנים וכן כדי שיכיל מספר גדול של ילדים, מכאן שהשכירות של הנכס תהיה גבוהה. אם מצרפים לכך את העובדה שרוב המשחקיות בקניונים, שעלות השכירות שלהם גבוהה, השכירות מתייקרת אף יותר. היתרון הגדול הוא שבקניונים אין תחרות לג'ימבורי וזו האטרקציה הפופולרית לגיל הרך.

עוד יתרון של הקניונים שהם מאפשרים תקופת גרייס ללא התחייבות לתקופה, אבל לאחריה הסכומים עולים. התשלום יכול להתבצע כעמלה מפדיון העסק או כתשלום קבוע. בחלק יש שילוב של שתי שיטות התשלום.

היתרון בגי'מוברי שלא צריך לקנות סחורה מתחלפת, עיקר ההשקעה היא בציוד הראשוני, בתחזוקה שלו ובניקיון. אפשר לקנות גם ציוד ישירות מהיצרן. ההשקעה הראשונית הנדרשת לצורך הקמת ג‘ימבורי קטן (כ-60 מ"ר) היא כ 80-120 אלף שקלים.  לעומת זאת  מתקן אחד גדול מתנפח בשטח של כ-100 מ"ר יעלה כ-130,000 שקלים.

שכירת נכס מסחרי תעלה 15,000 שקלים עד 50,000 שקלים (כפול 12 חודשים) לעסק בגודל מינימום 60–500 מ"ר, בהתאם לשטח הנכס. עלויות שיפוץ יכולות להגיע ל–30 אלף שקל. אם אתם רוצים להוסיף, חדרי ימי הולדת ייחודיים המחיר יגיע ל-25 אלף שקל.

הוצאת פרסום אפקטיבית היא 10,000-30,000 שקל בשנה. עם זאת , גימבורי בקניון פופולרי לא נדרש להרבה פרסום.

הוצאות על עובדים. לרוב מדובר בעובדים לא מנוסים, בני נוער ואחרי צבא, כך שהעלות  הממוצעות לעובד היא 4,000 שקל לחודש.

עלות גבוהה יש לביטוחים 15,000 שקל לשנה.

עלות מוערכת – השקעה ראשונית והוצאות שנה ראשונה

400 אלף שקל.

בסופו של דבר מדובר בעסק עם הוצאות ראשוניות גבוהות לצד עלות שכירות גבוהה. היתרון הוא שההוצאות התפעוליות נמוכות. החיסרון הוא שמדובר בעסקים מאוד תחרותיים וכן עונתיים. לכן כדאי לדעת איפה לפתוח את העסק, איך לפרסם ולהציע משהו ייחודי משלכם.

גן עם אמא – מה עושים בו וכמה זה עולה?

חוגים לתינוקות: האם הם באמת נחוצים וכמה תשלמו עליהם?

מה אפשרויות הבילוי לילדים בקיץ ומה העלויות