מדריכי צרכנות    

כמה עולה מנה במסעדת שף לעומת מסעדה רגילה

צילום: יח"צ
מעודכן ל-10/2019

אתם לא אוהבים את המנות הגרניות ורוצים שישקיעו לכם הן בעיצוב המנה והן בטעמים מיוחדים, אתם כנראה מעדיפים מסעדות שף על מסעדות רגילות. להעדפת גורמה יש מחיר כבד  שאותו מגלים בכיס. כמה זה יוצא בעצם?

מנה עיקרית בלבד במסעדת שף מתחילה ב-85 שקל ומסתיימת ב-250 שקל. בעוד יש מסעדות שף זולות יותר, במסעדות היוקרה אתם יכולים לסיים את הארוחה ב-250 שקל ומעלה לסועד על ארוחה בלבד ו-500 שקל ומעלה לזוג. ברוב המסעדות הפשוטות יותר המחירים הם 40-80 שקל לסועד, תלוי מה הזמין כמובן.

אם תוסיפו יין, המחירים נעים בין 30 ל-60 לכוס ו-95-180  שקל לכוס. וכל זה עוד לפני הקינוח, שלרוב שיעורו 40-60 שקלים. ועוד לא חישבנו טיפ

הדברים נכונים בעיקר לגבי הארץ. בארצות קולינריות יותר נמצא מחירים נמוכים בהרבה. מסעדות היוקרה בישראל יקרות בהשוואה לעולם, ומתומחרות באופן לא פרופורציונלי לשכר

ובכל זאת, לא כל מסעדת גורמה או שף היא היקרה ביותר. גם מסעדות בדרג הביניים, כמו אלו השייכות לרשתות או בתי קפה, גובות מחירים גבוהים באופן יחסי. ארוחה עם מנה ראשונה מסתכמת ב-130-140 שקל לסועד  בארוחה בשרית ועוד לפני שתייה וטיפ

בעבר דה מרקר בדק ומצא שאפשר למצוא מסעדות בעולם עם כוכב מישלן שזולות ממסעדות רגילות בארץ, שם אפשר למצוא מסעדות יוקרה עם 150 שקל לסועד בממוצע לארוחה הכוללת הכול. בתמורה הסועדים מקבלים חוויה גם טובה יותר, למשל מלצרים שניגשים אליך ויודעים הכל על המנות.

מי שירצה לחסוך כסף יצטרך לוותר על טעמו האנין או על מיתוג של מקומות, ולהעדיף עסקים מקומיים ושכונתיים על רשתות וגורמה, בעיקר אלו שבאזורים מסחריים, והפתרון הכי טוב לכיס הוא לאכול בבית ואם רוצים גורמה להתחיל ללמוד לבשל.

אומנם יש מסעדות שף המציעות עסקיות  בתפריט קבוע שבו ידוע מה מחיר הארוחה כולה ואף מה הגודל שלה וכן עסקיות, אבל גם כאן המחירים רק מתחילים ב-150 שקלים לסועד. 300 שקל לזוג זה הרבה מאוד לשכר החציוני בארץ. בכל מקרה, שיהיה לנו בתיאבון.

מהן מלכודות תיירים ואיך להיזהר מהן

האתרים והאפליקציות שיחסכו לכם כסף בקלות

וולט או תן ביס, איזה שירות משלוחים מהיר יותר, מה זול יותר