מדריכי כרטיסי אשראי    

כרטיס ישראכרט צעיר דיירקט

ישראכרט צעיר דיירקט

ישראכרט צעיר דיירקט הוא כרטיס המיועד לבני נוער בגילאי 14-18, ושמצריך עקב כך אישור הורים כדי שניתן יהיה לקבלו (וגם אישור של חברת ישראכרט וסניף הבנק הרלוונטי). שימו לב שזהו לא כרטיס אשראי במלוא מובן המילה אלא כרטיס חיוב, כך שהחיוב על העסקאות ייעשה באופן מיידי ולא אחת לחודש, כפי שנהוג בכרטיסי אשראי מסורתיים. מה שכן מקבלים בעלי הכרטיס הוא דך פירוט חודשי שמפרט את כל העסקאות שנעשו באמצעותו. הכרטיס פטור מדמי כרטיס משך השנה הראשונה, כשלאחר מכן נדרש לשלם כ-4 ש"ח בחודש (הסכום משתנה בין הבנקים השונים המספקים את הכרטיס). כמובן שאי אפשר להמשיך להשתמש בו מעבר לגיל 18.

בכרטיס ישראכרט צעיר דיירקט ניתן להשתמש בישראל בלבד, והוא בנקאי – לכן מסגרת האשראי בו תלויה במסגרת של חשבון הבנק אליו הוא משויך. באמצעות הכרטיס ניתן לבצע עסקאות צרכנות וקניות, אבל עם הגבלה מסוימת: בגילאי 16-18 ניתן לבצע רכישות בעד 400 ש"ח לעסקה, וזאת כמובן בהנחה שיש מספיק כדי לביצוע העסקה בחשבון הבנק של בעל הכרטיס. בגילאי 14-16 אפשר להשתמש בכרטיס לסכום של עד 400 ש"ח ליממה. מעבר להגבלת הסכום אפשר להשתמש בכרטיס רק במכשירי POS ורק בעסקאות רגילות בתשלום אחד. לא ניתן לעשות באמצעותו עסקאות תשלומים, עסקאות קרדיט או הוראות קבע.

באשר למשיכת מזומנים, ניתן למשוך באמצעות הכרטיס סכום של 400 ש"ח ביממה, בתנאי שיש בחשבון מספיק כספים לצורך זה. הסכום למשיכה עשוי להתעדכן מדי פעם בהתאם להחלטת ישראכרט או סניף הבנק בו מנוהל החשבון, ולכן מומלץ לעקוב אחריו דרך גורמים  אלה מדי תקופה מסוימת.

בסך הכול מדובר בכרטיס בסיסי יחסית, שמתאים בתור פתרון תשלום ראשון עבור בני הנוער, ולא בטוח שהרבה מעבר לכך. בניגוד לרוב הכרטיסים בהם נעשה שימוש, במקרה של ישראכרט צעיר דיירקט לא מקבלים אי אילו הטבות במסגרת השימוש בכרטיס.

פרטים נוספים על הכרטיס מופיעים באתר ישראכרט