מדריכי כרטיסי אשראי    

כרטיס שכר נטען של בנק לאומי ובנק ירושלים – מה אפשר לעשות בו?

אנחנו משתמשים פחות ופחות במזומנים ויותר ויותר בכרטיסי אשראי. ובכלל – על רקע כניסתו לתוקף של חוק צמצום השימוש במזומן,השימוש בכרטיסים רק ייגדל.

בנק לאומי ובנק ירושלים, השיקו על רקע השימוש המוגבר בכרטיסים, כרטיס שכר – מדובר בכרטיסים נטענים לתשלום שכר לעובדים. הכרטיסים האלו שמוצעים למעסיקים צפויים להחלף את התשלום באמצעות צ'קים, מזומן והעברה בנקאית ישירות לחשבון העובד. פשוט המשכורת תהיה "בתוך" הכרטיס.

בנק לאומי ובנק ירושלים חברו יחד למיזם המשותף, כאשר בנק לאומי יציע ללקוחות את הכרטיס איזיווי (easyway) המוטען ישירות על ידי המעסיק ומשמש את העובד בכל נקודת מכירה בארץ ובחו"ל. הכרטיס הושק לראשונה לפני כשנה על ידי בנק ירושלים.  מדובר בכרטיס מאסטר קארד בינלאומי שמתופעל על ידי חברת imagen וניתן להשתמש בו לרכישה בכל בית עסק או אתר מקוון המכבד כרטיסי מאסטר קארד. נוסף על כך, ניתן למשוך באמצעותו כסף מזומן בכל המכשירים האוטומטיים בארץ ובעולם ולא ניתן להפקיד לכרטיס ממקורות שאינם שכר ממעסיק מוצהר.

הכרטיס הנטען משפר את המצב למעסיקים ולעובדים. למעסיקים הוא חוסך את הטרחה התפעולית שבהנפקת השיקים, שינועם של סכומי כסף גבוהים וגם את העלויות הכרוכות בכך, ולעובדים את הצורך בהגעה פיזית לסניף ואת ההתנהלות במזומן. בנוסף, למחזיקי הכרטיס יינתן שירות 24 שעות ביממה במגוון שפות, ותהיה להם גישה למידע בגין יתרות ושימושים באמצעות אתר אינטרנט ייעודי.

הכרטיס מיועד בין היתר לעובדים זרים. למעשה, על פי ההערכות בארץ יש קרוב למיליון עובדים, ביניהם תושבי קבע ותושבים ארעיים שכרטיסים מסוג זה יכולים לענות על צרכיהם.  מבחינת מחזור שנתי, מדובר בכ-40 מיליארד שקלים.

כרטיסי אשראי נטענים – כל מה שרציתם לדעת

כרטיס נטען – למוגבלי חשבון בבנקים ולעובדים זרים