אישים בפיננסים    חדשות    

כריסטין לגארד – מקרן המטבע לבנק האירופי המרכזי

כריסטין לגארד, נשיאת הבנק האירופי המרכזי

כריסטין לגארד נכון להיום היא יו"ר קרן המטבע הבינלאומית.  ביולי 2019 הוחלט כי תמונה ליו"ר הבנק המרכזי של אירופה  -ECB. לפני הקדנציה שלה כיו"ר קרן המטבע שימשה כשרת האוצר של צרפת בממשלת פרנסואה פיון. לפני כן הייתה שרת החקלאות בממשלת דומיניק דה ולפן.

לגארד היא האישה הראשונה בתפקיד יו"ר קרן המטבע והייתה שרת האוצר הראשונה במדינות G8. אל תפקיד יו"ר הקרן הגיעה ב-2011 לאחר פרישתו של דומיניק סטראוס-קאהן בעקבות האשמות באונס. כמו כן תהיה האישה הראשונה בתפקיד יו"ר הבנק האירופי.

לגארד למדה משפטים באוניברסיטה העשירית של פריז ומתמחה בדיני עבודה ודיני הגבלים עסקיים והייתה האישה הראשונה בראש פירמת עורכי הדין הענקית בייקר את מקנזי. רווחי החברה בתקופתה גדלו ב-30% תוך אסטרטגיה של שימת הלקוח במרכז.

על פי התבטאויתיה בנשים האחרונות לגארד יונית בדעותיה,  אך לאחרונה הודיעה כי לריביות השליליות יש השפעה חיובית על השווקים. ב-2016 הורשעה ברשלנות על תפקידה כשרת האוצר, אך הקרן החליטה להשאיר אותה בתפקידה.

למינויה ליו"ר הבנק האירופי המליצו בעיקר אנגלה מרקל, ראש ממשלת גרמניה, ועמנואל מקרון, נשיא צרפת. עוד בתקופתה נתנתה קרן המטבע את ההלוואה הגדולה בהיסטוריה, על סך 57 מיליארד דולר, לממשלת ארגנטינה.

על מלחמת הסחר אמרה: "תחתוך חצי טריליון דולר מהצמיחה"

על היותה חלוצת דרך לנשים בתפקידים שונים: "כשהעניינים משתבשים קוראים לאישה" (טרבר נואה, קומדי סנטרל)

על שליטת חברות הטכולוגיה אמזון, גוגל ופייסבוק: שיבוש משמעותי למערכת הפיננסית צפוי לקרות"

על ישראל: "אם החוב של ישראל ימשיך לעלות, הדבר יגביל את יכולתה של המדינה להשתמש במדיניות פיסקלית כדי לשכך זעזועים כלכליים. לפיכך, יש להקטין את הגירעון התקציבי ל-2.5% מהתמ"ג, כדי להבטיח שיחס החוב לתוצר יתייצב

על הסיכונים הצפווים לכלכלת העולם: "מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין, אשר כבר ניתן לראות השפעתה על הכלכלה העולמית, הצמצום הכמותי, חוסר הוודאות סביב הברקזיט וההאטה המורגשת בכלכלתה של סין".

קרן המטבע: מלחמת הסחר תשמיד 455 מיליארד דולר

ביטקוין – איך נוצר המטבע הדיגיטלי? מה השווי שלו (והאם זה מוצדק)? והאם אפשר להשקיע בו?