חדשות    

קרן המטבע: מלחמת הסחר תשמיד 455 מיליארד דולר

 כריסטין לגארד, יו"ר קרן המטבע, כתבה בפוסט  בבלוג של הקרן, שהמכסים הקיימים והמכסים שעליהם טראמפ ימחקו 455 מיליארד דולר

יו"ר קרן המטבע כריסטין לגארד פרסמה פוסט בבלוג של קרן המטבע המיועד לשרי האוצר ונגידי הבנק שישתתפו בפסגת ה-G-20, ובו כתבה כי מיסוי של כל הסחר המתנהל בין ארה"ב וסין, כפי שהנשיא טראמפ מאיים לבצע, עשוי לגרום למחיקה של סכום ענק – 455 מיליארד דולר.

"שתי המדינות גורמות לעצמן פצעים שחייבים להימנע מהם", כתבה לגארד בפוסט. "איך? על ידי הסרת חסמי הסחר הקיימים ועל ידי הימנעות מהטלת חסמים אחרים בכל דרך שהיא".

עוד אמרה לגארד: "יש חששות גוברים לגבי ההשפעה של מתיחות הסחר הנוכחית. הסיכון הוא כי המתח בין סין לארה"ב יגרור ירידה בהשקעות, בפרודקטיביות ובצמיחה. האיום של ארה"ב במכסים על מקסיקו מקור לדאגה גם כן".

בהחלט, יש ראיות חזקות לפיהן ארה"ב, סין והכלכלה העולמית הם המפסידים הגדולים ממתיחות הסחר הנוכחית"

"אנו מעריכים כי המכסים שהטילו לאחרונה ארה"ב וסין זו על זו יחד עם המכסים שבכוונתן להטיל, עשויים לחתוך 0.3% מתוצר העולמי ב-2020, כאשר יותר ממחצית מכך תהיה כתוצאה מפגיעה בבטחון העסקים וסנטימנט שלילי בשווקים הפיננסים"

מלחמת הסחר – סוף לכלכלה או טקטיקה גאונית?

מלחמת הסחר שהתחילה כמלחמה בין שתי המעצמות, סין וארצות הברית, הפכה לאסטרטגיה של ממש. ולא רק בין שתי המעצמות, בעיות הגירה במקסיקו? טראמפ מכריז שיטיל מכסים על מקסיקו, בעיות  עם סבסודים באירופה? איומים על אירופה. הודו לא מתיישרת עם ארצות הברית? ביטול הפטור להודו. בינתיים השווקים מגיבים בירידות לכל צעד כזה. אבל אליבא דטרמטפ מדובר בטקטיקה גאונית שתביא לניצחונה של ארצות הברית בכל ההיבטים ואולי גם תסיר את האיום של סין להפוך למעצמה הכלכלית הגדולה ביותר.

על פי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, הבעיה היא שהמערכת הכלכלית העולמית פועלת לרעת ארצו. הנשיא האמריקאי חזר והתלונן על כך שה"גלובליות" העלתה את קרנה של סין על חשבונה של ארה"ב – ששגשוגה נפגע ומעמדה הבינלאומי הדרדר. ראיית העולם הזו היא שהביאה את טראמפ להעלות מכסים מ־10% ל־25% על סחורה סינית בשווי 200 מיליארד דולר

לשיטתו של נשיא סין שי ג'ינפינג, הבעיה עם הסדר העולמי הקיים היא דווקא הדומיננטיות הפוליטית והאסטרטגית של ארה"ב. שי הבהיר כי הוא מעוניין להדיח את ארה"ב ממעמדה ככוח הדומיננטי באזור אסיה־פסיפיק. בינתיים כאמור השוק משלם, ולפי קרן המטבע ישלם הרבה יותר.

מלחמת הסחר: ארצות הברית תבטל את הפטורים ממכס להודו

מלחמת הסחר: טראמפ איים להעלות בהדרגתיות מכסים על מקסיקו, השוק מגיב בירידות

סוף למלחמת הסחר? התקדמות במו"מ בין ארה"ב לסין ודחיית הפסקת האש