שוק ההון    

לאומי שוקי הון: אין סימנים לרגולציה סבירה על בזק

גיל דטנר - אנליסט תקשורת וקמעונאות בלאומי שוקי הון

בזק תשים את הדגש בעיקר על תהליכי ייעול דרך איחוד מוגבל של החברות הבנות, וירידה במצבת העובדים בבזק קווי. עם זאת, האתגרים הרבים של בזק תלויים במסגרת רגולטורית יותר סבירה, ובינתיים אין סימנים שזה יקרה

גיל דטנר, אנליסט תקשורת וקמעונאות בלאומי שוקי הון, מתייחס לתוצאות הכספיות של בזק:

"בזק דיווחה היום על תוצאות שהיו בהתאם לצפי שלנו במכירות וב-EBITDA, אך מעל הרווח הנקי בשל הוצאות פחת שהיו נמוכות מהתחזית שלנו. לא היו הפתעות של ממש במספרים, ובעיקר אנו רואים את המשך המגמה השלילית נוכח הסביבה התחרותית. אולי הפרט הכי חשוב זה האצת אובדן המנויים בפעילות האינטרנט.קווי. המכירות ירדו 1.9%, וה-EBITDA המותאמת ירדה 3.7%

"באינטרנט – התחרות בולמת את אחד ממנועי הצמיחה הבודדים בחברה, כאשר הרבעון המכירות עלו ב-0.3% בלבד. החברה איבדה 21 אלף מנויים, כולל אלפיים בפעילות הסיטונאית, שזו הפעם הראשונה שמספר המנויים של השוק סיטונאי יורד. ברור שמדובר בהתעצמות התחרות מכיוון של פרטנר והוט, ובמידה פחותה סלקום. המגמה הזו רק צפויה להתגבר עם הזמן, וככל שבזק לא מצליחה להגיע להבנות עם משרד התקשורת בנוגע לתנאי הפריסה של רשת הסיבים שלה. בצד החיובי, ה-ARPU של האינטרנט המשיך להיות חזק, ועמד על 96 שקל זה הרבעון השני ברצף, עלייה של 4.3% מול הרבעון המקביל.

"בטלפוניה. בזק ממשיכה לאבד מנויים בקצב שנתי של כמאה אלף. כמו כן, ההכנסה לקו ממשיכה גם היא להישחק, עם ירידה של 5.7% בהשוואה לרבעון המקביל.

"ההכנסות משאר השירותים היו טובות מהצפי שלנו. בצד ההוצאות לא היו שינויים של ממש, כאשר ייקח זמן עד שנראה את השפעת הפרישה על סעיף הוצאות השכר.

"בחברה הבת פלאפון המכירות ירדו בשיעור6.6%, וה-EBITDA ירדה  בשיעור8.1%. הסיפור של פלאפון ממשיך להיות דומה – מתמודדת יחסית טוב עם תנאי השוק, אבל רק יחסית. למרות גידול של 19,000 מנויים, ה-ARPU ממשיך לרדת, ועמד על 63 שקל בהשוואה ל-66 שקל ברבעון הקודם (הרבעון המקביל אינו רלוונטי). בשורת התזרים החופשי, המגזר מציג ירידה של 34% בהשוואה לרבעון המקביל.

"גם בזק בינלאומי.המכירות ירדו בשיעור 3.1%, וה-EBITDA עלתה ב3.9%. אין הפתעות במגזר, שממשיך ליצר EBITDA בקצב של כ-80 מיליון שקל לרבעון.

"אצל יס המכירות ירדו 8.5%, וה-EBITDA המותאמת ירדה  בשיעור 32%. תנאי התחרות ממשיכים להוביל לאובדן מנויים וירידה ב-ARPU. המגזר סיים את הרבעון עם תזרים שלילי של 19 מיליון שקל , וזאת למרות רמה יחסית נמוכה של השקעות ברבעון.

"בשורה התחתונה הדוחות של בזק מבטאים היטב את עוצמת התחרות בשוק התקשורת, עם ירידה של 25% בתזרים החופשי מול הרבעון המקביל. החברה תשים את הדגש בעיקר על תהליכי ייעול דרך איחוד מוגבל של החברות הבנות, וירידה במצבת העובדים בבזק קווי. עם זאת, האתגרים הרבים של בזק תלויים במסגרת רגולטורית יותר סבירה, ובינתיים אין סימנים שזה יקרה".

לאומי שוקי הון על פז: תוצאה סבירה, לא יותר

לאומי שוקי הון על שופרסל: מדובר בסביבה עסקית חיובית