שוק ההון    

לאומי שוקי הון על שופרסל: מדובר בסביבה עסקית חיובית

גיל דטנר - אנליסט תקשורת וקמעונאות בלאומי שוקי הון

למרות תשואות חסר משמעותיות, בלאומי שוקי הון אומרים שאין סיבה טובה לכך ותולים את האשם בעיתוי השנה של פסח באפריל. מחכים לרבעון השני

אומי שוקי הון מפרסם את הסקירה שלו בעקבות דוחות שופרסל . גיל דטנר מאומי אומר שלמרות תוצאות שהיו מתחת לצפי שלהם, וירידה של 16% ברווח הנקי, לדעתם מדובר בתוצאות סבירות לחלוטין בהתחשב בעיתוי החג השנה. הסיבה לרווח התפעולי הנמוך מהצפי הייתה הפסד של 16 מיליון שקל ברבעון ב-BE, וגם הוצאות המימון ברבעון שהיו גבוהות באופן חריג.

בתחום קמעונאות מזון, אומר דטנר,  המכירות היו בהתאם לצפי , וירדו ב-  1.4% בהשוואה לרבעון המקביל. המכירות בחנויות הזהות ירדו ב-  3.8%. כמובן שהרבעון הראשון היה חלש במיוחד בשל עיתוי חג הפסח. שיעור האונליין מסך המכירות ברבעון עמד על 16%, בהשוואה ל-13.6% ברבעון המקביל ו-15.1% ברבעון הקודם. הנתח של המותג הפרטי עמד על 25.1%, בהשוואה ל-23.8% ברבעון המקביל.

דטנר מסביר:  אם נניח שהמגזר הוא המסביר העיקרי לרווחיות הגולמית, אזי השיפור מ-26.8% ל-27.3% ברבעון מעיד על סביבה עסקית חזקה. שיעור הרווח התפעולי של המגזר בנטרול מועדון הלקוחות עמד על 3% בהשוואה לשיעור של 3% ברבעון המקביל. כמובן שהירידה במכירות למ"ר השפיעה לרעה על הרווחיות ברבעון, ולכן השגת שיעור של 3% היא תוצאה נאה, במיוחד כאשר הרווחיות ברבעון הרביעי הייתה נמוכה במיוחד והעלתה חששות בקרב השוק.

על  מגזר פיננסים, אומר דטנר,  המכירות עמדו על 19 מיליון שקל בהשוואה ל-21 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה שלדעתם מוסברת על ידי עיתוי החג. שיעור הרווחיות התפעולית עמדה על 47.4%. הרבעון המקביל לא רלוונטי במקרה הזה מאחרשמדובר ברבעון שבו הושק כרטיס האשראי החדש.

על BE  המכירות עלו  -16% עקב גידול בשטחי המסחר. ההכנסות למ"ר קטנו ב-6.9%, כתוצאות מעיתוי החג ופתיחת סניפים חדשים. יש לציין לחיוב כי, למרות העונתיות השלילית המכירות בחנויות הזהות גדלו ב-1.4%. ההפסד התפעולי ברבעון עמד על 16 מיליון שקל. מדובר בהפסד גדול מהצפוי, מה שגם יוביל להורדת תחזית הרווח עבור 2019. ועם זאת, איננו חושבים כי זה נכון לשפוט את תוצאות המגזר בנקודה זו. מדובר ברשת בתהליכי השקה וצמיחה מואצת, בשוק עם מתחרה חזק ולכן יש לצפות ללידה מאתגרת. השאלה היותר נכונה היא האם זו תהיה לידה מוצלחת, ולדעתם התשובה היא כן. לשופרסל יש את כל הכלים להפוך את BEלרשת משגשגת – גודל, לוגיסטיקה, מותג פרטי, ופלטפורמה מקוונת.  

על פספוס  התחזית לרווח הנקי הוא אומר שהסיבה הוצאות מימון חריגות.

בשורה התחתונה, מתחילת השנה רשתות המזון נמצאות בתשואת חסר משמעותית בהשוואה לשוק, אך אין סיבה טובה טובה לכך. עיתוי פסח השנה מכניס המון רעש שלילי למספרים, אבל ממה שרואים ברווחיות הגולמית של הרשתות, כמו גם בנתונים של השליש הראשון, מדובר בסביבה עסקית חיובית. כנראה שנצטרך להמתין לרבעון השני לקבל מהדוחות את זריקת העידוד המתבקשת, ולכן נראה לנו כי העת הנוכחית הינה עיתוי טוב להיחשף לסקטור.

שופרסל – ירידה ברווח הנקי

לאומי על שופרסל: תוצאות חלשות. אבל זו לא סיבה לדאגה