שוק ההון    

לאומי על שופרסל: "תוצאות חלשות. אבל זו לא סיבה לדאגה"

"שופרסל פרסמה תוצאות לרבעון הרביעי, שהיו מתחת לצפי שלנו, כאשר כמעט כל ההפרש נבע מהוצאות השקה חריגות של רשת BE (23 מ' ש"ח)"  איננו רואים בכך סיבה לדאגה, שכן מדובר בהוצאה חד-פעמית" כותבים כלכלני לאומי עם פרסום התוצאות של שופרסל 

"קמעונאות מזון. המכירות היו בהתאם לצפי, כאשר המכירות בחנויות הזהות עלו בשיעור של 3%. החברה דיווחה כי בנטרול השפעת עיתוי החגים, המכירות היו צומחות ב-6.7% במקום ב-5.7%. הרווחיות התפעולית של המגזר עמדה על 2.8%, מול צפי שלנו ל-3%. נראה כי ההפרש מוסבר על ידי הרווחיות הגולמית. הרווחיות הגולמית במחצית השנייה של השנה עמדה על 26.6%, מול 26.9% במחצית הראשונה. הסיבה לחולשה בגולמי אינה ברורה לנו, שכן הסביבה התחרותית תומכת. על פניו, יתכן כי מדובר בהשפעת הגידול של מכירות האונליין.

"נדל"ן. ההכנסות והרווח התפעולי היו בהתאם לצפי.

"שופרסל פיננסים הציגה שיפור יפה, עם רווח תפעולי של 16 מ' ₪, בהשוואה ל-2 מ' ש"ח ברבעון הקודם.  שיעור הרווח התפעולי קפץ ל-57%, מול 11% ברבעון הקודם. נזכיר כי ב-2017, טרם המעבר לכאל, המגזר הציג רווחיות תפעולית של 64%, כך שתוך שלושה רבעונים בלבד המגזר כבר מתקרב לשיעור הרווחיות ההיסטורית. לדעתינו מדובר בהישג מרשים, כאשר היד עדיין נטויה – הן ברווחיות והן בצמיחה.

"BE הציגה הפסד תפעולי של 13 מ' ₪, ללא הוצאות המיתוג מחדש, שעמדו על 23 מ' ש"ח. למרות ההפסד הגדול מהצפי שלנו, איננו רואים בכך איתות בעייתי, שכן מדובר בהוצאות חד פעמית. לנו נראה כי מדובר בפעילות עם סיכויים טובים להצלחה.

"השורה התחתונה. הרווח הלא מנוטרל ירד בשיעור של 36%, ונראה כי זה יוצר חשש בקרב המשקיעים, שרגילים כבר תקופה ארוכה לתוצאות חזקות. עם זאת, היה ברור כי 2018 תהיה שנה מאתגרת, בשל מספר רב של מהלכים גדולים, וגם יקרים, שמטרתם להרחיב את בסיס ההכנסות וליצור יתרון תחרותי ארוך טווח. אם כבר, אנו מופתעים כי הרשת הצליחה לסיים את 2018 עם ירידה של 3.6% בלבד ברווח הנקי".