חדשות    

לאחר חקירה סמויה: רשות המסים פשטה על מקס סטוק

מעודכן ל-04/2021

החברה חשודה מהתחמקות מתשלומי מכס בהיקף גדול ■ נציגי המכס שהגיעו למשרדים בקיסריה ערכו חיפוש במסמכים ותשאלו בכירים בחברה

צוות חקירה של מס הכנסה פשט אמש (ראשון) על משרדי חברת הקמעונות מקס סטוק בקיסריה – בתום חקירה סמויה, במסגרת חקירה המתנהלת נגדה בנושא מכס וייבוא.

הבוקר עדכנה חברת מקס סטוק כי נציגי בית המכס חיפה הגיעו למשרדיה, ביצעו חיפוש במסמכים, תשאלו בכיר ברשת וזימנו בכיר נוסף לתשאול. החברה חשודה בהשתמטות מתשלומי מכס בהיקף גדול. חוקרי המס שפשטו על החברה לא לקחו דבר, אך בדקו את היקף הסחורה.

מקס סטוק, שבשליטת קרן אייפקס שבראשות זהבית כהן, עוסקת במסחר קמעונאי באמצעות הפעלת רשת חנויות דיסקאונט למגוון רחב של מוצרים לבית. החברה, שהונפקה בבורסה בתל אביב בספטמבר האחרון נסחרת כיום בשווי של כ-2 מיליארד שקל ומפעילה כ-50 סניפים, באמצעות חברות-בנות וזכיינים.

בניגוד לעסקים רבים במדינה, חברת מקס סטוק חוותה פריחה כלכלית בתקופת משבר הקורונה, וזאת הודות להישארות הממושכת של הציבור בבתים, בעוד שחנויות הרשתות פעלו במהלך מרבית תקופת הסגרים.

את שנת 2020 סיכמה מקס סטוק עם הכנסות של 1.01 מיליארד שקל, זינוק של 36% לעומת השנה שקדמה לה. הרווח הנקי של הרשת עמד על 73 מיליון שקל – גידול של 23% ביחס ל-2019.

ממקס סטוק נמסר בתגובה: "אין לנו כל מידע נוסף מעבר למה שפורסם, ובכלל זה אין לנו מידע לגבי טיבה, היקפה או מושאי הבדיקה. החברה משתפת ותמשיך לשתף פעולה באופן מלא עם הבדיקה, במקביל לשמירה על מהלך עסקים תקין".

בעל מוסך פרץ לרשות המסים ונקנס ב-400 אלף שקל

56 ביקורות מס הכנסה בנצרת והסביבה, 16 ליקויים