חדשות    

בעל מוסך פרץ לרשות המסים ונקנס ב-400 אלף שקל

בעל מוסך בפתח-תקווה ובעלים של כמה דירות מושכרות, הורשע  בשורה של עבירות מס, כולל העלמת הכנסות משכירות ודיווחים כוזבים על המוסך. בעל המוסך נחקר באזהרה, צילם מסמכים מתיק החקירה נגדו ושוחרר לביתו.

אלא שלאחר מכן, יום אחד בלבד אחרי החקירה, חזר בעל המוסך למשרדי רשות המסים כשהם סגורים. אז לפי פסק הדין ניסה להעלים ראיות נגדו. הוא פער חור בקיר הגבס במבנה ופרץ פנימה אל החדר שבו  22 ארגזים שהכילו את חומר החקירה. את הארגזים הבריח בעגלה..

לאחר שגילו את הפריצה מצאו נציגי רשות המסים שארגזי החקירה נעלמו. כמו  כן הכול תועד במצלמות האבטחה. למרות שהתיקים לא חזרו ליעדם  הוגשו  נגדו שני כתבי אישום – האחת על פריצה ושיבוש הליכי חקירה; והשני על עבירות מס בהיקף של כ-2 מיליון שקל. הפריצה למשרדי הרשות וניסיונו הכושל להעלים את החקירה לא הועילו

בית משפט השלום בת"א  גרז את דינו של לוי בשני התיקים – תיק המס ותיק הפריצה. השופט שאול אבינור גזר על לוי 7 חודשי מאסר בפועל וקנס בסך 400 אלף שקל.

בתיק המס הצליחו הצדדים להגיע להסדר טיעון, במסגרתו הודה לוי בעובדות כתב האישום, והצדדים הסכימו לבקש ענישה שתכלול תשעה חודשי עבודות שירות וקנס כספי בסך 400 אלף שקל. בתיק הפריצה הגיעו הצדדים להסדר שבמסגרתו תוקן כתב האישום, אך לא הצליחו להסכים לעניין העונש. המדינה עתרה לעונש מאסר שבין 6 ל-18 חודשי מאסר בפועל.

לאור ההסדרים קבע השופט שאין להטיל עליו עונש במצטבר:
"אכן, עסקינן בפרשה זו בנאשם שהגם שהודה במעשיו, הוא אינו מפנים את אחריותו להם, ובאופן אבסורדי אף רואה עצמו כקורבן, מבלי להבין שמעשיו הם שהביאו אותו למקום בו הוא נמצא כיום. ואולם, בהיבט זה אין כדי להצדיק את הטלת עונשי המאסר במצטבר", כתב השופט.