חדשות    

לאחר שנים רבות של משפטים פינוי-בינוי בשכונת הארגזים

הדמיה: 3 דוויז'ן

לאחר שנים רבות של חוסר הסכמה בין נציגי השכונה לעירייה ייצא לפועל פינוי-בינוי בשכונת הארגזים, לטובת מגדל של אלף דירות

פינוי-בינוי בשכונת הארגזים בתל אביב: למרות שנים רבות של הליכים משפטיים, עיריית תל אביב וועד תושבי שכונת הארגזים בדרום-מזרח העיר, הסכימו על מתווה פיצויים, שיאפשר את הפרויקט. הפרויקט יכלול פינוי 220 מתושבי המתחם הצפוני של השכונה, לטובת הקמתו של מתחם מגדלי מגורים חדש שיכלול בנייה של כ-1,200 יחידות דיור שיוקמו בכ-20 מגדלי מגורים ומתחם מסחרי.

לפי ההסכם, רק חלק קטן מהמשפחות יקבלו דירת שלושה חדרים חדשה ללא כל תמורה מצידם בפרויקט המתוכנן במקום. אלו כוללים את ילדיהם של מי שמוגדרים כ"זכאים" מעל גיל 43, וכן בתי אב שאינם זכאים אך החלו להתגורר במקרקעין בין השנים 1986 ל-1994.

רוב התושבים, בהם ילדי ה"זכאים" בגילאי 27 עד 42, וכן בתי אב שאינם זכאים ושהחלו להתגורר במקום בין השנים 1995 ל-1998, יקבלו דירה חדשה ב- 750 אלף שקל. משפחות שעברו למקום בין 1999 ל-2004 יידרשו להשתתף במיליון שקל בתמורה לדירה החדשה, ואילו בתי אב שהגיעו לאחר 2005 יפוצו ב-50 אלף שקל בלבד.

ההסכם גם מאפשר לדיירים לשדרג את הדירה לדירת ארבעה חדרים, בעלות נוספת של כ-400 אלף שקל

במשך שנים רבות חלק מהתושבים שוכנו במקום אך זכויותיהם על הקרקע לא הוסדרו. כעת אחת מבעלות הזכויות במתחם, אלעד מגורים שבשליטת יצחק תשובה, בונה פרויקט נוסף בלב השכונה, ובו השלימה כבר את אכלוס שלב א', הכולל 250 דירות בשלושה בניינים. בימים אלו בונה החברה את שלב ב' בפרויקט, הכולל חמישה בניינים עם 470 יחידות דיור.

לדברי עיריית תל אביב: "עיריית תל אביב-יפו פועלת לקידום הסכמות ומתווה פיצוי חברתי, מוסכם וראוי לתושבים המתגוררים בשכונת הארגזים. נציגי העירייה ישבו עם ועד השכונה וגיבשו עימם ועם הנציג המלווה אותם מטעם ועדת הפנים מתכונת למתווה פיצויים, במסגרתו זכאים לדירה הינם ראשי משפחות אשר התגוררו בשטח לפחות משנת 1986 והציגו אישור לכך ממשרד הפנים, ואילו ילדיהם, תושבי השכונה, המוגדרים 'ילדי זכאים' והינם בטווח גילאים של 27-42 זכאים לדירה בבעלות של כ-750 אלף שקל בהתאם לקריטריונים הקבועים במתווה.

"העירייה שואפת לסיים את המתווה תוך שנה וחצי, זאת לאחר שייחתמו כל ההסכמים של התושבים מול היזם. לשכונה מקודמת תוכנית בניין עיר (תב"ע) חדשה מכוח תוכנית המתאר התואמת את עקרונות התכנון למרחב האמור ואת מערכת ההסכמים המצוינת בפניה. תחילת העבודות וקבלת ההיתר תלוי בתושבי השכונה אשר צריכים להגיע להסכמות עם היזמים".

זינוק של 50% באישורי פינוי בינוי

הזכות לסרב: מתי אפשר להתנגד לפינוי בינוי?

פינוי בינוי בנווה שרת – לוינשטיין תבנה 450 דירות