קניות באינטרנט    

לאן תפנו כשאתם מחפשים מוצר ברשת?

pixabay
מעודכן ל-11/2021

כמעט כולנו קונים היום מוצרים באינטרנט, אבל באילו אתרים? מסתבר כי רוב הגולשים יפנו ישירות לאתרי המסחר, וליתר דיוק לאמזון. הנתונים לפניכם

כל מי שיש לו אתר אינטרנט יודע כי חשוב להיות בין התוצאות הראשונות שמופיעות במנועי החיפוש, אבל מסתבר שבכל הקשור לקניות ברשת, הדברים השתנו. אם בעבר רוב הגולשים החלו את החיפוש במנוע חיפוש כללי כמו גוגל, עם התפתחות המסחר האלקטרוני החלו הקונים ברשת לחפש ישירות באתרי הקמעונאות הישירה, כמו אמזון ,איביי  או אתרי הסחר הסיניים דוגמת עלי אקספרס.

השאלה "היכן אנו מחפשים מוצרים כשאנו עומדים לבצע קנייה ברשת" מעסיקה כיום מאוד את חברות המחקר הבינלאומיות שעוסקות במחקרי שוק. אחד הסקרים הגדולים והמעודכנים שנערכו בתחום מגיע מ-CivicScience, אחת מחברות המחקר הגדולות והבינלאומיות לסקרי התנהגות צרכנית.

מסקר זה עולה כי מרבית משתמשי האינטרנט פונים לאמזון כנקודת המוצא לחיפוש מוצרים לקנייה ברשת. בשנת 2015 דווח כי 34% מהגולשים בחרו באמזון כמנוע החיפוש הראשון, וב-2016 כבר דווח על 55% שפנו לאמזון כתחנת החיפוש הראשונה.

בשנת 2019 נשאלו משתמשי אינטרנט מגיל 13 ומעלה היכן הם בדרך כלל מתחילים לחפש כאשר הם קונים מוצר באינטרנט, ו-58% דיווחו שהם מתחילים את החיפוש באמזון.

הנטייה של משתמשי האינטרנט להעדיף את אמזון השתנתה מעט לפי גיל: דור ה-X (טווח גילים 35-54)  הם המחפשים הנאמנים ביותר של אמזון, בעיקר בשל הסיבה שרבים מהם מינויים על אמזון פריים, המבטיח שילוח מהיר – 80% מהם מתחילים את החיפוש באמזון. בקרב הצעירים (בטווח הגילים 24-18) אמזון עדיין שולטת, אבל יש נטייה גבוהה יותר גם לגוגל. הסיבה? רבים מהם עזבו את בית ההורים ואין להם חשבון אמזון פריים משלהם. בנוסף לכך, יש אתרי קניות נישתיים יותר, המכוונים ישירות לטעמו של הקהל הצעיר.

מדוח שערכה חברת מודיעין המידע Jumpshot שבדקה היכן החלו חיפושים במוצרים שהפכו לרבי מכר בדפי המוצר של המשווקים, עלה כי בשנת 2015 הפילוח היה 54/46 לטובת גוגל. עד 2018, אותו פילוח התהפך לטובת אמזון.

"התחלת חיפושים במוצרים באמזון אינה נפוצה כמו הדומיננטיות של מנוע חיפוש כללי, כמו גוגל, אך היא נפוצה במספר שווקים שבהם לאמזון יש נוכחות מסחר אלקטרוני משמעותית", אמרה ניקול פרין, אנליסטית ומחברת הדוח האמור. כמו כן דיווחה פרין כי: "אמזון ניצלה את המספר העצום של שאילתות חיפוש מוצרים בהן היא מציגה תוצאות, לצורך הצעת מוצרי מודעות במיקוד לפי מילות מפתח – מודעות חיפוש".

ייתכן שהעלייה בפניות לאמזון נובעת מכך שהקונים סוברים כי הקנייה בענקית הסחר בטוחה יותר ומיטיבה עם הלקוחות. פרין מציינת כי "רבים מהסוחרים לא רוצים להצטרף לאמזון בשל החוקים הנוקשים והמדיניות של החברה, אך זה עובד לחלוטין עבור הקונים. עם זאת, בהחלט יש להנגיש את פלטפורמת המכירה עבור הסוחרים, כדי שישכילו לנצל את היתרון המשמעותי הזה".

מחט בערימה של שחת – איך להתמצא באתרי הקניות ברשת ואיך לקנות זהיר וזול?

שש הטעויות הכי גדולות בקניות באינטרנט