קניות באינטרנט    

שש הטעויות הכי גדולות בקניות באינטרנט

pixabay

מעודכן ל-11/2021

משנה לשנה אנחנו קונים יותר באינטרנט גם בתחומים שעבר היו נחלתן של החנויות הפיזיות בלבד, כמו בגדים ואוכל. עם זאת, עולם הצרכנות החדש גורם לנו לטעויות שלא היחנו עושים בקנייה פיזית, למשל בדיקת גודל האריזה או לקנות בלי למדוד. מה הטעויות הגדולות שאנחנו עושים?

טעות בכתובת המשלוח

הרבה פעמים חבילות מגיעות לארץ ללא שם המלא של השולח או ללא כתובת, גם אם יש את רוב הפרטים ייתכן שהחבילה תגיע באיחור הכולל את זמן החקירה.

טעויות נפוצות יותר הן איות שם הרחוב, הוספת מספר למספר הבית שלכם או למספר הרחוב. זה יכול לקרות גם בתהליך העתק-הדבק שהושמטה ממנו אות.

מע"מ, דמי משלוח, המרה ועלויות נוספות

קניתם מוצר מעל 75 דולר? אתם חייבים במע"מ. הרבה לא זוכרים את זה. הם גם לא זוכרים לבדוק מדי קנייה את שער הדולר, המשתנה כל הזמן. פספוס בשער הדולר יכול לגרור תשלום מע"מ. לפני הקנייה, תמיד בדקו את שער החליפין באתר בנק ישראל.

שימו לב שגם עלות משלוח + עצירה במכס והחבילה שלכם עשויה להידרש בתשלום עמלות שחרור ממכס של מאות שקלים. לכן חשוב לשים לב לחברת המשלוחים.

חלק מהאתרים מציעים משלוחים בחינם מעל סכום מסוים, בחלק מהאתרים יש מוצרים עם עלות משלוח זולה יותר. בארה"ב יש מוצרים שהם "מוזילי שילוח". מאמזון בריטניה משתלם לקנות רק אם יש לכם מועדון פריים בריטי (גם ישראלים נרשמים בקלות) כי הוא מוזיל את השילוח לארץ. בכל אתר שילוח דרך דואר ישראל לרוב זול יותר. באמזון ארה"ב אין משלוח חינם לישראל (במשלוחים מארה"ב). גם באתרים בארץ דמי המשלוח אינם בולטים והצרכנים מפספסים.

מדידת בגדים

נכון, אי אפשר ללכת לתא מדידה כמו בחנות רגילה, אבל כן אפשר למדוד למשל את גובה הילד, את היקף החזה, אורך הרגליים וכפות הרגליים. זה יעזור מאוד בקנייה. גם את עצמכם כדאי למדוד ולשמור את המידות, במיוחד עבור אתרים סיניים, שם הסיכוי לפספוסי מידות גדול מאוד. זכרו שבאתרים מסוימים כמו אמזון יש מדיניות החזרים גמישה אם המידה לא מתאימה.

השוואת מחירים

הרבה פעמים אנחנו קונים מוצרים רק כי הם באתר שממנו אנחנו אוהבים לקנות בלי שבדקנו אולי בארץ דווקא המחיר נמוך יותר בחנות המקור, אולי אתרים מתחרים מציעים דיל משתלם יותר. גם כאן כדאי לבדוק דמי משלוח שלאחר התוספת שלהם הופכים לפחות משתלמים. לפעמים המחיר בלי מע"מ באילת יהיה נמוך בהרבה ממחיר המוצר מחו"ל. אפשר גם למצוא קופונים ומבצעים באמצעות מילות חיפוש בלבד בגוגל.

תשלום בשקלים

אם יש אפשרות לשלם בשקלים, העדיפו להימנע ממנה ושלמו במטבע המקומי, ליש"ט, דולר או אירו. באתרים הסיניים כדאי לשלם בדולרים, אחרת תשלמו כפל עמלת המרה: של האתר ושל חברת האשראי שלכם.

עוקצים

החיפוש אחר הזול יותר בכל מחיר הוא פתח להונאות ולכן צרכנים לעיתים מוסרים את פרטי האשראי שלהם לנוכלים, בלי שביררו פרטים על המוכרים, ביקורות, המלצות וכן הלאה. בכל מקרה היזהרו מפישינג, התחזות של נוכל לחברה ידועה או לגורם ממשלתי.

קניות באינטרנט – מבטלים את תשלום האגרות עבור רוב המשלוחים

המתווכים שגוזרים קופון מקניות באינטרנט – אריבטראז' ודרופשיפינג

מנכ";ל פוקס על פטור מהמע";מ על קניות באינטרנט: ";כל מי שמזמין באינטרנט דרך דואר ישראל, ולא משנה מה שווי החבילה, לא משלם כלום";