קניות באינטרנט    

קניות באינטרנט – מבטלים את תשלום האגרות עבור רוב המשלוחים

בשנים האחרונות בוטלה, או יותר נכון הופחתה הרגולציה על יבוא אישי. מה זה אומר? אם עד עתה כדי לקנות מהאינטרנט התייחסו אליכם כמו אל יבואן עסקי, עכשיו זה משתנה – עידו מאגף התקציבים באוצר מסביר:

"אנחנו הישראלים אוהבים לקנות מוצרים באינטרנט והרבה. מדובר על רכישות במיליארדים וזה הולך וגדל משנה לשנה, בקצב הרבה יותר גדול מהקניות ברשתות ובחנויות הפיזיות.

"אבל איך זה עובד, ומה קורה למוצר בדרך אלינו. כדי שהסטרימר שהזמנתם מאמזון או מוצר דומה שהזמנתם מאיביי יגיע אליכם הוא צריך לקבל אישור של רגולטור בארץ. ואם האישור מתעכב תאלצו לשלם גם על אחסון המוצר. כדי שהבגדים שהזמנתם יגיעו אליכם לעיתים תצטרכו לשם אגרות שונות מעבר למחיר החולצה או המכנסיים. תוספות אלה עשויות להצטבר לכדי מאות שקלים נוספים.

"אז כדי לחסוך לכם לבטל את האישורים שנדרשים למוצרים רבים, כמו אוזניות, שעונים חכמים, מוצרי איפור, טלוויזיות, חלפים לרכב ומוצרים רבים נוספים. בנוסף, אנחנו מבטלים את תשלום האגרות עבור רוב המשלוחים. וכדי שתדעו איך, כמה ולמה, כל המידע ירוכז באתר אחד. מהלך זה מתווסף למגוון צעדים נוספים כמו הקלות ביבוא מסחרי של מוצרי תקשורת והפחתת נכסים למוצרי צריכה. צעדים אלה יקטינו את עליות יבוא המוצרים ויביאו לכך שכולנו נהנה ממגוון רב יותר במחיר נמוך יותר. וככה נלחמים ביוקר המחייה."

"אחרי כמעט שנה של עיכובים שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, חתם על צו יבוא אישי שנועד להקל על היבוא האישי  וליישם את ההקלות שקידמה הממשלה הקודמת ולהסיר רגולציה.

הצו נועד להגביר את התחרות ולהפחית את  יוקר המחיה. הצו נוגע להקלות ביבוא אישי של תוספי מזון, מוצרי טיפוח וקוסמטיקה, חלפים לרכב ומוצרי תעבורה כגון כיסא בטיחות לרכב, קסדות, מוצרים למערכת בלימה, שואבי אבק, מקררים, מגהצים, מדיחי כלים, תנורים, מחשבים, טלוויזיות, טאבלטים, מדפסות ועוד.

לכתבה המלאה: פחות רגולציה על יבוא אישי

למידע נוסף:

יבוא אישי תרופות ללא מרשם ותוספים? כמה זה עולה והאם זה בטוח?

יבוא אישי – שאלות ותשובות

איך לייבא רכב ביבוא אישי 2019