חדשות    

לובשים כחול לבן: משרד הכלכלה פועל להארכת החלטת הממשלה להעדפת טקסטיל המיוצר בישראל

מעודכן ל-07/2020

במסגרת המאמצים לחיזוק התעשייה המקומית – משרד הכלכלה פועל מול האוצר להאריך את החלטת הממשלה להעדיף טקסטיל המיוצר בישראל עבור כוחות הביטחון

משרד הכלכלה בהנחיית השר עמיר פרץ פועל מול משרד האוצר והשר כץ לגבש נוסח מוסכם בדבר העדפת טקסטיל מייצור מקומי, עבור מערכת הביטחון, התעשיות הביטחוניות ומשטרת ישראל.

במסגרת מדיניותו של השר פרץ, להעדפת תוצרת הארץ וחיזוק התעשייה המקומית בשגרה, וביתר שאת בעת משבר כלכלי, יקדמו בימים הקרובים שני המשרדים במשותף את הארכת החלטת הממשלה משנת 2015 בדבר העדפת רכש טקסטיל מתוצרת הארץ במכרזי מערכת הביטחון. היוזמה מקודמת יחד עם השר לנושאים אזרחיים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון.

שר הכלכלה והתעשייה, ח"כ עמיר פרץ, הסביר: “קיום תעשייה מקומית עצמאית וחזקה זהו כלי ראשון במעלה לחיזוק חוסנה של החברה והמדינה. הוא מקדם תעסוקה איכותית ומחזק את חוסנה הכלכלי והחברתי של המדינה. הדבר נכון בשגרה, אך נכון בעיקר בעת משבר כלכלי.

"משבר הקורונה ממחיש כי הצורך ביכולות ייצור עצמאיות בתחומים אסטרטגיים הוא לא פחות מצורך קיומי. בשעה שמדינות סגרו את שעריהן ואסרו ייצוא של מוצרים, מתפרות ויצרני טקסטיל מקומיים גילו גמישות והסבו קווי יצור קיימים לייצור הנדרש על רקע המשבר.

"מערכת הביטחון צריכה ויכולה לשמש דוגמה בעניין זה. הארכת ההחלטה תביא לכך שהיצרנים ירוויחו ומערכת הביטחון תבטיח גמישות מבצעית בשעות משבר, תוך שימור אלפי מקומות עבודה בעיקר באזורי הפריפריה ובאוכלוסיות מיעוטים. אני שמח על כך ששר האוצר רואה את הדברים איתי עין בעין. הקריאה לצרוך תוצרת ישראלית היא לא רק 'מהפה אל החוץ'".

השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון, אמר: "אני רוצה לברך את השר עמיר פרץ על היוזמה הציונית והערכית לחזק את התעשייה הישראלית בימי המשבר הכלכלי בתקופת הקורונה. בהתאם לנוסח שיוסכם עם משרד האוצר והשר ישראל כ"ץ, אנו תומכים בהחלטה ונפעל למימוש המדיניות והארכת החלטת הממשלה משנת 2015, להעדפת הטקסטיל הישראלי עבור התעשיות הביטחוניות, ובכך נשמור על עוד 2,000 מקומות עבודה בתקופה רגישה ומאתגרת זו ונמשיך לחזק את הקהילות והרשויות".

מנכ"ל משרד הארנגיה: כל מבני הציבור יחויבו בהתקנת פאנל סולארי