חדשות    

מנכ"ל משרד הארנגיה: כל מבני הציבור יחויבו בהתקנת פאנל סולארי

Pixabay

פאנלים סולאריים בכל בית פרטי אולי לא נראה בקרוב, אבל אם שואלים מנכ"ל משרד האנרגיה, לפחות לגבי מבני ציבור המצב שונה:

"אי אפשר להתעלם מהתמורות הבינלאומיות בתחום הגז- מדובר בקטליזאטור ענק לשיתוף פעולה. אסור לנו לפחד מקבלת החלטות – אנחנו חייבים לנסות במהלך עשור להפחית את פליטות ה-CO2, אנחנו חייבים לחשוב על הסבת פחמיות באופן אינטנסיבי כדי לעמוד באתגרים השאפתניים וכן גם לחייב את כל מבני הציבור בפאנלים סולריים על הגג", אמר היום מנכ"ל משרד האנרגיה, אודי אדירי, במליאת הבוקר של ועידת האנרגיה והעסקים שמתקיימת בימים אלה במלון כפר המכביה.

במעמד בכירי המשק ונציגי החברות הגדולות ביותר בתחום, נפתח יומה השני של הוועידה ה-17 לאנרגיה ולעסקים, בסימן רפורמות חדשות בניהול משק האנרגיה, במלון כפר המכביה, רמת גן. הוועידה, שאותה יוזמים ומארגנים חברת Eco-Energy וחברת 'תכלית כנסים', משמשת בשני העשורים האחרונים כפורום האנרגיה השנתי המרכזי המוביל מסוגו בישראל.

"כל שקל מה-1.9 מיליארד שקיבלנו היום ממכירת אלון תבור הולך לצרכני החשמל, הרבה גורמים סייעו לעניין אבל הקרדיט הוא לחברת חשמל שהצליחה לסיים מכירה עד הסוף  למרות ההסתייגויות – והבאה בתור תהיה תחנת רמת חובב. עדיין לאף אחד אין את התשובה המדויקת מה צריך במשק כדי שב- 2030 נגיע ליעד השאפתני של 30 אחוז אנרגיות מתחדשות – אנחנו נדרשים לניהול מדויק של המערכת, ניהול הביקושים שאנחנו יותר חלשים בו, כי לספק חשמל בשיא הביקוש זה דבר מאד יקר – ואנחנו הולכים אלי התגבשות של שוק אנרגיה עם מחירים שאפשר לעמוד בהם – אלה תהליכים שקורים ויבשילו", הוסיף לדברי המנכ"ל יו"ר רשות החשמל, אסף אילת

"כרגע הולכים לבחירות. ההחלטה מה לעשות בנסיבות הנוכחיות היא לא פשוטה וכמו שאמרתי לגנץ ואחרים אין החלטה אחת נכונה. התכנון שלנו הוא לייצר גוף שבודק לאן הכספים בקרן האושר הולכים. החזון של כחול לבן הוא לבצע שימוש בכספים אלה לטובת שיפור תשתיות ופרויקטים מחוללי צמיחה. ככה נוכל לייצר לדור הנוכחי תועלת מיידית" אמרה חה"כ אורית פרקש-הכהן מכחול לבן, לשעבר יו"ר רשות החשמל

בימים הקרובים, תרכז הועידה בקורת גג אחת נציגי חברות וקובעי מדיניות מהארץ ומהעולם עם הקהילה הכלכלית והעסקית למפגשים חברתיים ומקצועיים בנושאים החמים ובמגמות המסתמנות לשנים הבאות בהיבטים גלובליים, פיננסיים וטכנולוגים של משק האנרגיה.

בין הנושאים שיידונו בועידה: הפעלות זירות מסחר באנרגיה ברחבי העולם וחשיבותן למשקי אנרגיה מתקדמים; הזדמנויות עסקיות לפיתוח מקורות נפט וגז טבעי; מימון השקעות וניהול סיכונים במשק האנרגיה; מגמות ותמורות במשק הנפט והדלק הבינלאומי; מחירי הנפט והגז הטבעי והערכות למחירים בישראל, אנרגיה מתחדשת ואגירת אנרגיה ועוד.

בנוסף, מציעה הוועידה פלטפורמה עסקית המאפשרת לחברות לקיים כנסים מקצועיים ושיווקיים לצד הוועידה.  בין המשתתפים בוועידה: שר האנרגיה, יובל שטייניץ; יו"ר חברת החשמל, יפתח רון טל; חה"כ אורית פרקש הכהן; מנכ"ל משרד האנרגיה, אודי אדירי; מנכ"ל OPC, גיורא אגמוני; יו"ר קצא"א, ארז חלפון; מנכ"ל Asia EEX מקבוצת בורסת פרנקפורט, ד"ר אגברט לאז'ה; נציגי חברת נתג"ז, נציגי החברות Nobel Energy, תמר פטרוליום, רציו חיפושי נפט, דלק קידוחים ועוד.

כמה עולה פאנל סולארי ואיך מרוויחים מזה

עד 2024 פאנלים סולאריים ישלטו באנרגיה החלופית

פאנלים סולאריים יוצבו בצמתים ו10% מהחשמל בארץ יהיה אנרגיה ירוקה