חדשות    

תושב כפר קאסם מואשם שהנפיק חשבוניות פיקטיביות בסך 1,600,000 שקל

לחשבוניות פיקטיביות יש מחיר: כתב אישום הוגש לאחרונה  לבית השלום בכפר סבא נגד מנהל עסק בתחום שיפוץ מבנים ועבודות בניין, בגין הפצת חשבוניות מס פיקטיביות וקיזוז מס תשומות שלא כדין.

לפי חוק מע"מ עסק מורשה מקבל רישיון להדפיס חשבוניות מע"מ שניתן להתקזז עליהן. כלומר, כל עסק רוכש חומר גלם (משלם מע"מ) ומוכר מוצר סופי (מקבל מע"מ) ובסוף החודש רשאי להעביר לרשות המסים את ההפרש של המע"מ. אלא שזה יותר משלושה עשורים שהמשק הישראלי מתמודד עם תופעה של חשבוניות פיקטיביות שמונפקות בשלל דרכים.

אחת הדרכים היא הדפסת חשבוניות גוף שלא קיים ומכירת חשבוניות כדי שהעסק הרוכש יוכל להתקזז בעזרתן. דרך שנייה היא הקמת חברה אמיתית ומכירת חשבונית על עסקה שאיננה קיימת, כדי להזדכות במע"מ.

כתב האישום הוגש ע"י עוה"ד מירי בנהרדיתי מהיחידה המשפטית מחוז מרכז מע"מ פלילי בעקבות חקירה שהתבצעה ע"י יחידת חקירות מכס ומע"מ ירושלים.

על פי כתב האישום, המנהל, תושב כפר קאסם, הנפיק בין החודשים מרץ לנובמבר 2017, שמונה חשבוניות כוזבות בסך 1,632,150 שקלים שסכום המע"מ הנובע מהן הינו כ240,000 שקל, זאת מבלי שביצע את העסקאות לגביהן הוצאו החשבוניות ובמטרה לסייע לאחר להתחמק מתשלום מס.

כן עולה מכתב האישום כי באותה תקופה ניכה מס תשומות בדיווחיו התקופתיים למע"מ, בסך של 1,372,715 שקל, זאת בהיעדר מסמכים ומבלי שהיו בידיו חשבוניות מס שהוצאו כדין, במטרה להתחמק מתשלום מס.

3 כתבי אישום נגד מפיצי חשבוניות פיקטיביות

מהן חשבוניות פיקטיביות ואיך נלחמים בהן

תושב חולון חשוד בקיזוז חשבוניות פיקטיביות בסכום של 38 מיליון שקלים