חדשות    

תושב חולון חשוד בקיזוז חשבוניות פיקטיביות בסכום של 38 מיליון שקלים

בית משפט השלום בראשון לציון נעתר לבקשת מחלקת חקירות מכס ומע"מ תל אביב והמרכז, ושחרר בתנאים מגבילים את אור פינקו מחולון שנחשד בקיזוז והפצה של חשבוניות מס פיקטיביות בהיקף של מיליוני שקלים.   

חשבוניות פיקטיביות הן חשבוניות שניתנות על ידי בעלי עסקים אלא שמדובר בחשבונית "מפוברקת"  – היא איננה מדווחת למס הכנסה והיא גם לא מעידה על הכנסה אמיתית. הרעיון העומד מאחורי הנפקת החשבוניות הפיקטיביות הוא יצירת הוצאה בספרי מקבל החשבונית כשמולה הוא מקזז מע"מ (מע"מ תשומות) וכן משלם פחות מס הכנסה. מנפיק החשבונית מקבל תמורתה תשלום כספי גבוה. מדובר בעבירה חמורה הן של מנפיק החשבונית והן של מקבל החשבונית. המנפיק והמקבל חשבונית מס פיקטיבית מסתכן לא רק בענישה אזרחית אלא גם בענישה פלילית שעונשים חמורים בצידה.

כמצויין בבקשת המעצר, במסגרת החקירה הסתבר כי על שם העוסק המורשה של החשוד, הופצו חשבוניות מס פיקטיביות וכמו כן קוזזו חשבוניות מס פיקטיביות, בספרי הנהלת החשבונות של החברות שבבעלותו, בסכום של כ- 38 מיליון שקל, כשהמע"מ שנגרע מקופת המדינה בעקבות זאת עומד על כ 4.5 מיליון שקלים.

השופטת, זהר דיבון סגל,  אשר דנה בבקשת המעצר, נעתרה לבקשת רשות המסים לשחרור החשוד בתנאים מגבילים וקבעה, ערבות עצמית על סך של200 אלף שקל, שתי ערבויות צד ג' בסך 50 אלף שקל כל אחת, צו איסור יציאה מן הארץ למשך 180 יום ועוד.

מס הכנסה בעקבות חשבוניות פיקטיביות – אכיפה לצד הרתעה