חדשות    

שיא במספר המועסקים בעלי המוגבלויות

pixabay

מסלול התעסוקה הייעודי של הרשות להשקעות במשרד הכלכלה הביא לשיא את מספר המשרות והיקף הסיוע לעובדים עם מוגבלות. השנה  תתמוך התוכנית בסכום של למעלה מ-4 מיליון שקל ב-14 מעסיקים שיעסיקו עשרות עובדים. בשנת 2019 נרשם גידול של פי שניים ביחס לאשתקד וזהו שיא חדש מאז תחילת תכנית הסיוע, הפועלת מזה חמש שנים

הרשות להשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה, מסכמת את המסלול הייעודי לשילוב אנשים עם מוגבלות בתעסוקה בשוק החופשי לשנת 2019. מדובר באנשים ששיעור השתתפותם בשוק העבודה נמוך משיעור התעסוקה של האוכלוסייה הכללית וקיימים לא מעט חששות וחסמים של מעסיקים ושל העובדים עצמם להשתלב בשוק החופשי. כפי שדווח לאחרונה בלמ"ס שיעור העובדים באוכלוסייה זו קטן מהותית מהשיעור הכללי באוכלוסייה.

המסלול ייחודי, שכן הוא פונה למעסיקים להיפתח ולקלוט עובדים עם מוגבלויות. במסלול זה שיעור התמרוץ למעסיקים הוא  בשכרו של העובד, העומד בשנת ההעסקה הראשונה על 45% מעלות שכרו של העובד, בשנה השנייה על 33% ובשנה השלישית על 22%.

המסלול מאפשר גם למעסיקים מהמגזר השלישי ולעוסקים מורשים לגשת אליו, ובלבד שמדובר בפעילות עסקית. ניתן לקלוט עובדים בלפחות שליש משרה. משך תמרוץ השכר למעסיקים היוא 36 חודשים. מי שיעסיק פחות מ- 5 עובדים אינו מחויב בהגשת דוחות כספיים ותכנית עסקית מלאה. הגשת בקשה במסלול סיוע זה אינה גורעת מהזכאות לגשת במקביל גם למסלולים אחרים של הרשות להשקעות.

במשך חמש השנים שבהן מופעל המסלול (כולל שנת 2019), סייעה הרשות להשקעות ל-59 חברות לקלוט עובדים במשרות מלאות עבור אנשים עם מוגבלויות אשר יועסקו בשוק החופשי, בהיקף מענק כולל של 11.6 מיליוני שקלים.

ד"ר נחום איצקוביץ, מנהל הרשות להשקעות, ציין כי: "שילובם של אנשים עם מוגבלות בתעסוקה הוא פעולה חברתית וכלכלית חשובה ממדרגה ראשונה. התועלת לאנשים עצמם ולכלכלה חשוב שתתרחב ותכלול עוד ועוד אנשים עם מוגבלות בעולם התעסוקה ובענפים השונים. הרשות להשקעות עושה ותעשה מאמץ להביא את הנושא למודעות ציבורית רחבה ובכך להניע עוד מעסיקים לקלוט עוד עובדים עם מוגבלות".

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן: "כחברה עלינו לקדם שוויון הזדמנויות ואת הזכות להתפרנס בכבוד לכל מי שיכול. המסלול נותן מענה הן לקושי של אוכלוסיות אלו להשתלב בשוק העבודה, והן לעסקים הזקוקים לעובדים טובים ואיכותיים. אני קורא למעסיקים לעמוד בחובתם החברתית והכלכלית- להעסיק עובדות ועובדים עם מוגבלות. מדובר בעובדים מוכשרים ואיכותיים אשר לוקחים את ההזדמנות הניתנת להם בשתי ידיים ומביאים ערך מוסף לכל ארגון בו הם נמצאים".

 

ניתן לקבל מידע אודות המסלול באתר משרד הכלכלה והתעשייה תחת הוראת מנכ"ל 4.28 בכתובת: http://bit.ly/dgi-04-28

וכן באמצעות פנייה לרשות להשקעות-מסלולי תעסוקה, בכתובת דוא"ל:

[email protected]

 

יום הזכויות הבינלאומי לבעלי מוגבלויות: פחות משכילים, פחות עובדים, מרוויחים פחות

פטור ממס לבעלי מוגבלויות – מי מקבל ומתי

הנחות ברב-קו לבעלי מוגבלויות