תוכן ממומן    

לחנות בצורה מסודרת ובטוחה עם מעצור חניה

צילום: ארבל שטראוס

"עוד קצת, עוד, עוד, תתקדם יש לך עוד…זהו עצור! עצור! כמעט פגעת במכונית שמאחוריך!" מצלצל לכם מוכר? פעמים רבות חניה יכולה להיות עסק מאתגר – להחנות ברוורס, להחנות בין שתי מכוניות, להחנות בחניון צפוף, להחנות באופן סימטרי בין הקווים, להחנות כאשר שדה הראייה שלנו מוגבל והרשימה עוד ארוכה. על מנת לייעל את אופן החניה, ניתן ואף מומלץ להתקין בחלק מהחניות מעצור חניה.

מעצור חניה – מה, למה, איך ואיפה

מעצור חניה הוא סוג של אבן ארוכה שמותקנת על הרצפה בקצה החניה. הרציונל שלו פשוט- הנהג נכנס לחניה, הרכב נוגע במעצור, הנהג מרגיש זאת וכך הוא יודע שהגיע לקצה החניה והוא יכול לכבות את הרכב. למה זה חשוב שהרכב יתקדם עד המעצור ויעצור בסמוך אליו? שתי סיבות עיקריות:

אם הרכב יתקדם מעבר למה שצריך, הוא עלול לפגוע בעצמים הסמוכים לחניה.

אם הרכב לא ייכנס עד הקצה של החניה, הוא עלול להפריע למי שעובר בסמוך אליה, בין אם אלו הולכי רגל ובין אם אלו מוכניות חולפות.

מעצור חניה ניתן למצוא בין היתר במקומות הבאים

חניונים – בחניונים בדרך כלל המכוניות חונות מול קיר או מול מכונית אחרת. אם נתקדם בחניה מעבר לרצוי עלולה להיגרם פגיעה לקיר או למכונית שחונה מולנו (וגם לרכב שלנו כמובן). בעזרת מעצור חניה נדע מתי לעצור לפני שתתרחש ההתנגשות.

חניות מול מדרכות – כאשר אנחנו חונים בניצב למדרכה, חלקו הקדמי (או האחורי, אם חנינו ברוורס) של הרכב עלול לעלות על המדרכה. מעבר לעובדה שהחיכוך עם המדרכה יכול לגרום איזשהו נזק לרכב, יש כאן בעיה בטיחותית- המדרכה (או חלק ממנה) עלולה להיחסם ולאלץ את הולכי הרגל לעקוף את הרכב על ידי ירידה לכביש. אם מדובר בהולך רגל לבדו אז אולי איכשהו הוא יצליח להישאר על המדרכה, אך תארו לעצמכם כמה יהיה קשה לבן אדם עם כיסא גלגלים או עגלת תינוק להצליח לעבור. מעצור חניה יבטיח שהרכב יישאר בגבולות החניה ולא יפלוש למדרכה.

חניות הסמוכות לנתיב נסיעה – בחניות כאלה חשוב במיוחד לנצל את החניה במלואה על מנת לא לבלוט אל הכביש ולהפריע למכוניות החולפות (שעלולות בטעות לפגוע ברכב החונה).

יתרונותיו של המעצור

התקנה פשוטה.

ניצול מקסימלי של שטח החניה.

בהמשך ישיר לסעיף הקודם – כאשר כל המכוניות בחניון נמצאות כמו שצריך בתוך החניות, זה יוצר מראה מסודר ואסתטי.

מניעת התנגשויות ופגיעות בקירות, מכוניות או כל דבר אחר הנמצא בקרבת החניה.