לימודים    

לימוד שפות – איך הכי כדאי?

צילום: Feliphe Schiarolli

לימוד שפות – איך הכי כדאי? שיעור פרטי, קורס, קורס מקוון או אפליקציה?

החלטתם ללמוד שפה? מדובר  בתהליך ארוך טווח שיכול גם לעלות לא מעט כסף, תלוי בהליך ובמדיה. יש בו שיטת שמרניות כמו לימודים פרטיים ובקבוצות וכן שיטות חדשניות יותר כמו אפליקציות וקורסים מקוונים. מה הכי כדאי , מה הכי זול ומה היתרונות והחסרונות?

שיעור פרטי שפות

זו הדרך הוותיקה ביותר ללימוד שפות. ועדיין יש לה יתרונות ברורים, יחס אישי, התאמה לתלמיד, זמינות של המורה לשאלות ועוד.. יתר על כן, לימוד פרטי ביחס לקבוצות מאפשר גמישות. המורה גם יכול להגיע לתלתמיד הביתה

מבחינת חסרונות,  שיעור פרטי  יקר יותר. כמו כן אם המורה גר רחוק זו טרחה.  ביחס לאפליקציות וקורסים מקוונים יש להתאים  את השעות למורה.

מחירים 100-150 לשעה

זה גם טווח המחירים לשיעורים פרטיים אונליין

שיעור פרטי קורסים קבוצות

ביחס לשיעורים פרטיים קורסים זולים מעט יותר ומאפשרים למידה קבוצתית, זה מזה. הרבה גם מוצאים את החוויה הזו כדינמית ומהנה יותר. אפשר לתרגל את השפה עם עוד אנשים. בקורסים של בתי ספר לשפות יש מענה של צוות יחסית גדול לכל שאלה. בלימודים אקדמיים לומדים הרבה יותר מרק את השפה, אלא גם את התרבות.

נוסף לחיסרון הזמינות אפשר לציין גם שככל שהקבוצה גדולה יותר יש קושי להתאים בין הרמה וההתתקדמות של התלמידים. לכן אם בוחרים בקורס, מומלץ לשלב בקורס שמשלב בין לימוד אישי לקבוצות.

מחירים: אם לומדים את השפה במסלול אקדמי כולל תואר, הסכומים מגיעים ל-10,000 שקל ויותר. קורסים של לימוד שפה עולים 1,000-3,000 שקל לקורס, תלוי במיתוג של בית הספר וברה הנצרכת ללימוד השפה. כמו כן יש מכונים המקדמים שפה ספציפית כמו סרוונטאס וגתה המקדמים שפה ספציפית במחירים נמוכים יחסית מבתי הספר הגדולים לשפות.

קורסים באינטרנט

הקורסים באינטרנט מגוונים בדרכם ובשיטות הלימוד שלהם, יש קורסים מוקלטים באודיו או וידיאו, יש קורסים עם מורה זמין 24 שעות כמו זה של ברליץ. באיטיצ'ר ילדי השגרירות בחו"ל לומדים אונליין את השפה שהם צריכים בקבוצות ככל דבר. המענה האנושי והזמינות משלבים את היתרונות של הגישות המסורתיות ואף משדרגים אותם. כמו כן יש המון אתרים שמלמדים שפות בחינם, חלקם בגישת פרימיום ויש אף רשתות חברתיות ללימוד שפות כמו לייבמוקה או פוליגוט קלאב, שבהן כל גולש הוא מורה והיתרון הוא שאפשר ללמוד ישירות מדוברי השפה. החיסרון, בעיקר  באתרים שאין מאחוריהם מענה אנושי, הוא חוסר אינטאראקציה ומענה לשאלות.  כמו כן במדינות שבהן פערי השעות גדולים קשה ללמוד מדובר ילידי.בעיה נוספת חלק מהקורסים הם רק באנגלית כך שלא מתאימים לכל אחד.

מחירים:

3,000-5,000 שקל לקורס של 12 שיעורים עם מורה בבית ספר ממותג. בתי ספר פחות ממותגים פחות יכולים לעלות הרבה פחות. כך גם קורסים המיועדים לילדים והטווח גבוה מאוד. ההיצע עצום ואפשר לעשות השוואת מחירים בקלות.

בנוסף יש אתרים חינמים

אפליקציות

אפליקציות הן אולי הכלי הפופולרי ביותר ללימוד שפה כי הן זמינות כל הזמן,בנסיעה, במשרד, בבית, בחו"ל ועד וכי כמעט כולן חינמיות והרווח שלהן מפרסומות או משירותי פרימיום. החסרונות הם כמובן שאין מענה אנושי, צריך משמעת עצמית וגם לפעמים הפרסומות יכולות להעיק על החוויה המהנה בסך הכול.

האפליקציה הפופולרית בישראל היא דולינגו, היא מאפשרת ללמוד המון שפות ברמות שונות בזמן שאותו קובע התלמיד, אפילו שפות כמו קלינגונית. אפליקציה אחרת היא בוסו המאפשרת לתרגל את הלימוד עם דוברי השפה ומלמעשה משדרגת את לימודי השפות ברשתות החברתיות לזמינות בכל עת. ממריס היא גם פופולרית אך מתמקדת בפחות שפות וניתן לשוחח בה בצ'אט עם בוט. היא חינמית אבל שירותי הפרימיום עולים 5 דולר בחודש. הבחירה של גוגל היא Drops אפליקציה קלילה, המאפשרת חמש דקות ביום של משחקי לימוד שפה קלים ונוחה ממשקית.

מחירים: רובן חינם, 5-10 דולר בחודש לשירותי פרימיום מלאים