תוכן ממומן    

למה כל כך חשוב לדאוג לפנסיה שלך

freepik

בגילאי העשרים והשלושים שלנו, הפנסיה לא בהכרח ממוקמת בראש סדר העדיפויות שלנו. האינטרנט מוצף במידע על מכשירים פנסיוניים כמו קופות גמל וקרנות השתלמות והשקעות בשוק ההון שנראים כרגע לא רלוונטיים. במקרים אחרים, המידע הזה נראה אף מרתיע ומאיים ואנחנו בוחרים להתמודד עמו בדחיינות גרידא. ועדיין, בגיל פרישה- 62 עבור נשים ו-67 לגברים, קצבת הפנסיה היא זו שתקיים אותך כשההכנסות השוטפות שלנו ייעלמו.

לא משנה אם בחרת בדרך של עצמאות או עבודה מסודרת עם תנאים סוציאליים – אחריות גדולה מונחת על כתפיך כיוון שהפרשות החובה הן המינימום הנדרש, וכדי לחיות ברווחה לאחר הפרישה, כדאי לדאוג לה ואף להכיר מכשירים נוספים לחיסכון שיבטיחו לך איכות חיים שאיננה תלויה בקצבה מינימלית.

נדרש שינוי מעמיק בתפיסה שלך

קצב החיים, נע יותר כמרוץ מאשר הליכה נינוחה על שפת הים, מאלץ אותך להתמודד עם כל מה שההווה דורש ממך – שכר דירה, טיפולי שיניים, לימודים, משכנתא ולא מעט שריפות מזדמנות שצריך לכבות בעזרת כסף שחסכת ליום גשום. כדי להבין מה היא פנסיה והחשיבות שלה, נדרש שינוי מעמיק בתפיסה. כדאי ששינוי הגישה יחלחל פנימה כבר עכשיו, כי אם עדיין לא התחלת לחסוך לפרישה, כל שנה שעוברת משמעותה היא קצבה נמוכה יותר ויותר לאחר גיל הפרישה. חשוב לבדוק כבר היום את אפשרויות החיסכון שיעניקו לך רווחה בעתיד. 

שינוי התפיסה הזה דורש ממך להבין מה היא איכות החיים שלך כיום ואיך ניתן יהיה לשמר אותה לאחר מכן. בין אם מדובר במחשבות עתידיות על חיים ברמה גבוהה בהגעה לגיל השלישי או על עזרה לילדים ונכדים – כל אלה צריכים להילקח בחשבון כבר עכשיו. 

מכשירי חיסכון פנסיוני נוספים עומדים לרשותך

הפרשות עבור פנסיה הן חובה כיום לשכירים ועצמאים כאחד. אולם, קיימים מכשירי חיסכון נוספים שיכולים להצטרף לפנסיה שלך. אמנם, לא מדובר בחיסכון חובה, אך התנאים שחלים על חסכונות אלה יכולים להשתלם לך מאוד בעוד שנים רבות.

קופות גמל וקרנות השתלמות הן אפיק חיסכון שפתוח לקהלים שונים, וכל אחד ואחת יכולים לבדוק איפה הם יכולים להשתלב. התנאים להפקדה נוחים ורבות התוכניות בהן יש פטור מלא או חלקי ממס הכנסה וממס רווחי הון.

כדי להבין מה יותר נכון ומשתלם עבורך, כדאי עוד בשלבים מוקדמים בחיים לעשות את השיחה החשובה ליועץ פנסיוני אובייקטיבי כדי להבין מה דרוש היום כדי להבטיח את המחר.

הוצאות משמעותיות לאחר פרישה

אם בחרת להמיר את מגוריך במגורי דיור מוגן לאחר פרישה לגמלאות – צפויות לך הוצאות משמעותיות על דיור הכולל סיוע רפואי מסביב לשעון, מזון וחיי חברה, פנאי ותרבות, הפנסיה שלך היא חלק ניכר מהמימון הנדרש לכך. משאבים רבים יותר יופנו לטובת הבריאות שלך והם כוללים רכישת תרופות בשגרה ולעתים, חלילה, גם מימון ניתוחים או טיפולים שאינם בהכרח בסל הבריאות. חיסכון פנסיוני יספק לך את שכבת ההגנה הדרושה להמשך איכות חייך ולכן – חשוב להשקיע בו.