תוכן ממומן    

לקנות או לשכור? זאת השאלה

קרדיט pixabay

במהלך חיינו, כולנו נתקלים בצורך להשתמש ברכב לצרכים שונים. אין זה משנה היכן אנו גרים ומה אנו עושים, הרי השימוש ברכב הפך לכורח במציאות הישראלית והמערבית ככלל. אולם, הצורך להשתמש ברכב אינו בהכרח מצריך לקנות רכב, ואנשים רבים בוחרים להשכיר רכב מדי זמן מה. בכתבה שלפניכם נדון ביתרונות ובחסרונות של קנייה לעומת השכרת רכב, ולמי כל אחת מן האופציות עשויה להתאים. 

קניית רכב – אילו אפשרויות יש?

התמונה יכולה להיות מגוונת ומורכבת כשמדובר על קניית רכב. ישנה אפשרות לקניית רכב חדש לעומת רכב ישן. בנוסף, ישנן אפשרויות של קניית רכב תוך שימוש באפשרויות מימון שונות כמו ליסינג, טרייד אין על רכב קיים ועוד. 

קניית רכב חדש הינה באיזשהו מובן התגלמות החלום. הרי מי מאיתנו, בכל מוצר ולאו דווקא ברכבים, לא היה מעדיף לקנות משהו חדש מהניילון. לקניית רכב חדש יש יתרונות של אמינות ומקצועיות בהתקשרות עם המוכר – סוכנות הרכב. כמו כן, ישנה אחריות על הרכב החדש ועוד מגוון יתרונות. החיסרון המובהק של קניית רכב חדש הוא כנראה המחיר הגבוה בהשוואה לרכב יד שנייה. 

בשביל להתמודד עם חיסרון המחיר של רכב חדש, ישנן אפשרויות מימון שונות שייקלו עליכם ברכישה ויאפשרו לכם תנאי תשלום נוחים יותר. האופציה הבולטת ביותר היא כמובן הליסינג המימוני, שמאפשר לפרוס את התשלומים על פני תקופת זמן של מספר שנים, ובסיום תקופת התשלומים להשלים את היתרה אל מחיר הרכב המלא, או לקבל תנאי תשלום נוחים יותר אל מול הסוכנות. 

קיימת גם האפשרות של קניית רכב בשוק יד שנייה. היתרון של קניית רכב כזה הינו המחיר הנוח יותר בהשוואה לרכבים חדשים. מנגד, החיסרון הינו חוסר הוודאות הנלווה לרכישה כזו. אם ברכב חדש אנו מתקשרים עם גורם מקצועי ואמין (סוכנויות הרכב) ברכישת רכב יד שנייה אנו מתקשרים עם אדם אחר שאיננו מכירים, והוא אינו בהכרח איש מקצוע או אובייקטיבי, ולכן מתעורר באופן טבעי "חשד" מסוים. 

השכרת רכב

ישנן אפשרויות שונות של השכרת רכב, וחברות רבות מציעות זאת. ניתן להשכיר רכב לשימוש בודד של מספר ימים ואף יום אחד בודד, ניתן להשכיר רכב עבור חברות שונות וכך החברות אינן רוכשות רכבים חדשים עבור עובדיהם ופעילותם, ועוד. בסך הכל, יש אפשרויות רבות של השכרת רכב, שעשויות להתאים לכל לקוח בהתאם לצרכיו הספציפיים. 

אז למי מתאים מה?

התשובה אינה חד משמעית. לכל לקוח עשוי להתאים פיתרון אחר. כך למשל, אם הינכם עושים שימוש ברכב באופן קבוע, וזקוקים לרכב צמוד למספר שנים קרובות – ייתכן שאופציית רכישת הרכב היא זו שמתאימה לכם. ככל שלרשותכם עומד מספיק הון לרכישה, ייתכן שתעדיפו לרכוש רכב חדש, ולהיפך. אולם מנגד, ככל שהינכם גרים בעיר בה התחבורה הציבורית מספיקה לכם, או שהצורך לשימוש ברכב הינו נקודתי ואינו מתמשך, יכול להיות שאין טעם לקנות רכב, ויהיה לכם יותר משתלם להשכיר רכב.