תיירות    

מאחרים לטיסה שלכם? ככה תפעלו נכון

pixabay
מעודכן ל-04/2019

מאחרים לטיסה שלכם? ככה תפעלו נכון

ראשית, זה קורה. לא נעים, מתסכל, מעצבן, אבל בסוף מתגברים גם על זה.

יש מצבים שהם באמת לא באחריותכם – פקקים בדרך לשדה התעופה, טיסה שהתעכבה. בכלל טיסות המשך הם פוטנציאל ללחץ עצום. ההרגשה הזו מהחשש לפספס את הטיסה היא הרגשה קשה ומעיקה.

באתר travelandleisure הכינו אייטם מעניין על מה עושים כאשר מאחרים/ מפספסים את הטיסה? אז הנה תמצית התובנות.

ראשית – להודיע לחברה

אם אתם עומדים לפספס או חוששיםש אתם עומדים לפספס את הטיסה, אתם צריכים בראש וראשונה להודיע לחברת התעופה. אל תגידו – מה זה משנה? אכלתי אותה, אני אשלם על הכרטיס בכל מצב. זה לא בהכרח נכון. לרוב חברות התעופה יש  רשימת המתנה של נוסעים שמחכים למושב שיתפנה. אם תעדכנו את חברת התעופה מבעוד מועד (הכי מודם שתוכלו) יש סיכוי שיסדרו לכם מקום כבר בטיסה הבאה, בהנחה שיש בה מקום, ויכניסו מישהו אחר לטיסה שלכם. כלומר, אתם לפחות לא תפסידו כסף.

מעבר לכך, איחור לא בהכרח מבטיח שתפספסו את הטיסה. ביצוע הצ'ק אין מראש דרך האינטרנט והגעה עם תיק עלייה למטוס בלבדבלי המזוודה,  מעלים את הסיכויים שלכם לעלות על טיסה גם אם תגיעו לכאורה מאוחר. הסיבה פשוטה – אתם חוסכים הרבה זמן  דרך הצ'קאין האינטרנטי. חוץ מזה, חלק מהשערים לטיסות נשארים פתוחים גם 10-15 דקות עד ההמראה.

אבל יש מצב שזהו – אחרתם את הטיסה. מה עושים אז? תלוי בחברת התעופה ובמדיניות שלה לגבי איחורים לטיסות. ייתכן שתדרשו לשלם כדי שיעלו אתכם לטיסה חלופית. חלק מהחברות גובות את הפער במחירים, כך שפספוס טיסה יכול להיות עסק יקר.

כדאי לעבור על לוח הטיסות. חפשו טיסות מאוחרות יותר של אותה חברת תעופה, ובכך אולי תוכלו להימנע מתשלום עלויות נוספות. הציגו את האופציות שמצאתם בפני דייל הקרקע, מה שאמור לזרז את התהליך.

קיים החזר על טיסה שפוספסה?

התשובה כאן די חד משמעית – לא.  קיימים מקרים נדירים שבהם אפשר להימנע מקנסות. קוראים לזה חוק הפנצ'ר. בחלק מחברות התעופה יש (ובצדק) את חוק הפנצ'ר –  אם הנוסע טוען שאיחר בגלל פנצ'ר (הכוונה כמובן לאירוע שמנע ממנו להגיע ולא היה סיכוי סביר שיתרחש אירוע כזה), אז מוותרים לו על חלק מהעלויות ומסתפקים בדמי שינוי. זה לא טריוויאלי. הנוסע צריך להתעקש ולנהל מו"מ מול חברת התעופה.

ומה עם המזוודות?

אם מפספסים טיסה והמזוודות טסו בלעדכם, חפשו  נציג של חברת התעופ כדי שיאתר את המזוודות וישמור אותה עד הגיעכם.

פספוס בכוונה – יכול להיות מסוכן

כן, יש כאלו שמפספסים בכוונה. מה הכוונה? לפעמים הדרך להוזיל את עלויות הטיסה היא להזמין טיסה עם קונקשן ולא לעלות על הקונקשן. נשמע מוזר, אבל זה אמיתי (להרחבה – השיטה שמעצבנת את חברות התעופה: ככה תשיגו טיסות מוזלות! ). במצב כזה שמזמינים טיסה עם תחנת ביניים שהיא בעצם היעד שהם רוצים להגיע אליה, וזה זול יותר מטיסה ישירה, צריך לקחת בחשבון כמה דברים – אם לא מעדכנים את חברת התעופה, פירוש הדבר ששאר לוח הזמנים מתבטל. אם תנסו להשיג מחיר מציאה על ידי כך שתרמו את המערכת, ייתכן שתמצאו עצמכם תקועים בלי טיסה חזרה. חוץ מזה, נוסעים מתמידים לא יקבלו נקודות על הטיסות שבוטלו, וכאלו שעושים זאת מספר פעמים מסתכנים בהרחקה לצמיתות על ידי חברת התעופה. אולי זה לא נורא, אחרי הכל, כמה כבר תעשו אתך זה – פעם בשנה, וכל כמה שנים באותה חברת התעופה? בקיצור, זה יכול לחסוך כסף, אבל קיים סיכון מסויים.

איך למצוא בבוקינג את הטיסות הכי זולות

כרטיס טיסה בכיוון אחד או כרטיס הלוך חזור?