מדריכי דירה ומשכנתא    

מגדל יוקרה – יתרונות ויש גם חסרונות

מגדל או מגדל יוקרה הופך לאופציה שכיחה יותר, בין אם אתם רוכשים, שוכרים או אפילו מי שהרוויחו באמצעות התחדשות עירונית או פינוי-בינוי. לצד היתרונות יש גם חסרונות.

יתרונות:

חדר כושר ובריכה

לא מעט מהמגדלים החדשים מציעים חדרי כושר לדיירים. אלו כוללים לרוב גם בריכה וסאונה, הם חוסכים את התשלום החודשי לחדר כושר וכן את הנסיעה או ההליכה אליו

ניקיון ותחזוקה

בכל בניין חדש שמכבד את עצמו יש חברת ניהול וניקיון הדואגת לחזוקת הבניין 24 שעות, שבעה ימים בשבוע. במגדלי היוקרה יש גם  תעלות אשפה חדישות החוסכות את הדרך המייגעת והמסריחה לחדר הזבל, כמו בחו"ל.

שמירה

במגדלי יוקרה יש גם אבטחה ושמירה סביב השעון. כך אתם יודעים שלא ייכנסו גורמים לא רצויים לבניין כוונדליסטים, פורצים  ועוד כל מיני רעות. באמצעות שירותי השמירה אפשר להיעדר לשעות רבות ואפילו ימים רבים ולהרגיש בטוחים.

אוויר טוב יותר

בבניינים גבוהים זרימת האוויר טובה יותר ונכנס פחות אבק הביתה, בעיקר ביחס לדירות נמוכות או צמודי קרקע.

שקט

בבניין גבוה יש יותר שקט הן לעומת בית פרטי וודאי לעומת בית פרטי נמוך משותף

אוכלוסייה כמוך

לרוב האוכלוסייה במגדל היוקרה דומה במאפיינים הסוציו-אקונומיים, השכלה ועוד.  זו נחשבת אוכלוסייה איכותית עם פחות בעיות של רעשים, פשיעה וכדומה.

חסרונות:

יותר מדי שכנים

אם יש הרבה שכנים,  קשה להגיע להחלטות משותפות, על חניה, על שיפוץ הדירה, על שינויים בחזית הבניין ועוד.

עלויות

כמובן שכל הטוב של הבריכה, חדר הכושר, שמירה וחברת ניהול לא מגיע בחינם וצריך לשלם יותר עבור ועד בית בדירה רגילה או בבית פרטי שבו ניתן לעשות את רוב העבודות בעצמך. דמי ניהול בדירה כזו רק מתחילים ב-400 שקל ללא מע"מ. לכך יש להוסיף שליקויים בדירה עצמה לרוב מתוקנים  על ידי הדיירים ובעלויות גבוהות יותר.

פחות מתאים למשפחות עם ילדים

הרבה חוששים מנפילת ילדים קטנים, בעיקר אלו המתגוררים בקומות הגבוהות.

תלות במעלית

זה אומנם רלוונטי לכל בניין עם מעלית, אבל במגדלים הבנויים לגובה מעלית היא הכרח ולא אופציה. כך שאם יש בעיה או תקלה, יהיה מאוד קשה להגיע לקומות הגבוהות עד שתתוקן.

שטחי ציבור קשים לפיקוח

לרוב בנייני היוקרה יש שטחי ציבור ענפים הצמודים אליהם. על אלו אין שמירה ויכולים לפעמים לזמן אורחים לא רצויים

מגדל יוקרה בגבעת עמל יוצא לדרך

מסים פדרליים חדשים מאטים את שוק דיור היוקרה במנהטן

פרצה ברפורמת מס מאפשרת לבעלי דירת יוקרה לקבל החזר מס