חדשות    

מגדל יוקרה בגבעת עמל יוצא לדרך

המגדל בגבעת עמל עתיד לכלול 44 קומות בגובה של 65 מטר, עם 174 דירות בתמהיל של 3, 4 ו-5 חדרים, מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים, כשהצפי לסיום הבנייה הוא אמצע שנת 2023. עם זאת, המשפטים על גובה הפיצויים לא נגמרים

לאחר המחלוקות של העירייה והיזמים עם התושבים על גובה הפיצויים, יוקם מגדל יוקרה בשכונה.

משפחת היהלומנים כוזהינוף ציינה באירוע חגיגי את צאתו לדרך של מגדל היוקרה בראשית במתחם גבעת עמל הוותיקה בתל אביב. האירוע נערך לציון יציקת הרפסודה, היא הבסיס שעליו יוקם המגדל.

המגדל עתיד לכלול 44 קומות בגובה של 65 מטר, עם 174 דירות בתמהיל של 3, 4 ו-5 חדרים, מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים, כשהצפי לסיום הבנייה הוא אמצע שנת 2023. הפרויקט מתחיל משש דירות בקומה, כשמספר הדירות בקומה יורד בהדרגתיות עד לקומה שלמה בקומות העליונות. עם זאת ובדומה לפרויקטים אחרים, הפרויקט מתוכנן כך שהרוכשים יוכלו לחבר מספר דירות או מספר קומות, במטרה לייצור דירות גדולות יותר.

המחירים נעים נכון לעכשיו בין 53 אלף שקל למ"ר, ליותר מ-100 אלף שקל למ"ר בקומות העליונות, אך יוכלו להגיע גם לכ-130 אלף שקל למ"ר. כך, מחיר דירת שלושה חדרים בשטח של 75 מ"ר, עם מרפסת בשטח של 10 מ"ר ומחסן צמוד בשטח של 12 מ"ר, מתחיל ב-5 מיליון שקל. בקומה ה-23 לעומת זאת, דירה המשתרעת על קומה שלמה בשטח של כ-740 מ"ר, עם מרפסת של 60 מ"ר, תעלה כ-67 אלף שקל למ"ר, ובסך הכל כ-50 מיליון שקל.

בעלת החברה "יהלומי בראשית" וכן "מגדלי בראשית" היא אם המשפחה, נורית כוזהינוף (72), בנה מוטי (48), משמש כמנכ"ל מגדלי בראשית. עם סיום הבנייה הוא מתכנן לעבור עם אשתו וארבעת ילדיהם לדירה שרכשו בקומה ה-23 במגדל.

הסאגה לא נגמרת

עם זאת, הסאגה של גבעת עמל לא נגמרת. תוכניות הבינוי בשכונה עדין מלוות בסכסוך ארוך בין העיריה והיזמים שמחזיקים בבעלות על הקרקע, משפחת כוזהינוף ויצחק תשובה, לבין תושבי השכונה הוותיקים, שטענותיהם לנישולם מזכויותיהם על הקרקע כבר התקבלו בבתי המשפט. מאבק זה כלל פינויים אגרסיביים, שבוצעו על ידי היזמים בסיוע המשטרה וכוחות יס"מ.

כוזהינוף טוענים כי הצליחו להגיע להסדר עם כמחצית מהתושבים הוותיקים שהיו צריכים לפנות ושכיום אין בעיות מיוחדות, אולם הדיירים שעדיין גרים באזור דוחים את הטענות

במתחם כבר קיים המגדל הראשון שנמצא בהליכי אכלוס, של יצחק תשובה, הראשון מבין ארבעה מגדלים בסך הכל שהוא מתכנן במקום. בנוסף מתוכננים במקום שני מגדלים נוספים, שלעירייה יש בהם זכויות ל-166 דירות.

התושבים שנותרו בשכונה נמצאים בשטחים של העירייה ובשטחים הציבוריים. כפי שנקבע בהסכם בין אלעד מגורים שבשליטת תשובה לעייריה משנת 2013, פינויים אמור להתבצע על ידי החברה, כאשר מתן היתרי הבנייה לשאר המגדלים שהיא מתכננת במקום הותנה בכך.

לאחר שהעיריה עיכבה את מתן היתרי הבנייה למגדל השני של תשובה, בטענה שפינוי התושבים לא הושלם בהתאם להסכם, הוא הגיש תביעה נגד העיריה לבית המשפט המחוזי, שהסתיימה בהסכמות שקיבלו תוקף של פסק דין. אלו כללו מתווה, במסגרתו הפינויים יתבצעו בהתאם לרשימה שהוגשה לבית המשפט, כשאלעד מגורים תפקיד כספים וערבויות להבטחת הפינויים.

והמאבק לא נגמר. בקרוב עתיד לדון בית המשפט המחוזי בערעור שהגישו על החלטת בית משפט השלום משנה שעברה, בתביעה אחרת שהגיש תשובה, לסילוק בתי האב מהשכונה. ההחלטה אמנם הכירה בתושבים כבעלי זכויות וכמי שזכאים לפיצוי, אך קבעה פיצוי בסכום של 1.88 מיליון שקל בלבד לבית אב, והתושבים ערערו על נוסחת החישוב שעל בסיסה חושב הסכום. "כל בית אב מתגורר בשטח של לפחיות 500 מ"ר, שמאכלס שלוש משפחות גרעיניות בדרך כלל, כלומר אלו סכומים מאוד נמוכים", אומרים בוועד הפעולה.

המגדל בפרויקט בבלי בגבעת עמל קיבל אישור משפטי

האם יוגדל הפיצוי לתושבי גבעת עמל?

שיכון בבלי, תל אביב – תעודת זהות