חדשות    

המגדל בפרויקט בבלי בגבעת עמל קיבל אישור משפטי

בעיריית תל אביב אמרו שההסכם נועד לפתור את כלל הפינויים בשכונה, ואת כלל הבינויים בשכונה

בית המשפט המחוזי בתל אביב נתן  תוקף של פסק דין להסכמות בין חברת אלעד ישראל מגורים שבבעלות יצחק תשובה לעיריית תל אביב בנוגע להמשך הבנייה של בפרויקט בבלי. .

ההסכם נובע מההסכם שנחתם בין הצדדים ביולי 2013, ולפיו מרבית הפינויים הנותרים בשכונת גבעת עמל יהיו באחריות קבוצת אלעד. כעת הוסכם כי הפינויים יהיו בהתאם ל"רשימת פינוי" שהוגשה לבית המשפט, ויתבצעו כנגד הפקדת כספים וערבויות בנקאיות על ידי אלעד מגורים. בהסכמות לא ננקטו הסכומים המדויקים שתידרש אלעד מגורים להפקיד בעירייה,אך הם מוערכים בעשרות מיליוני שקלים.

ההסכמות בין הצדדים נובעות מעתירה שהגישה בינואר אלעד מגורים למחוזי בת"א,כדי שבית המשפט יורה לעיריית תל-אביב להסיר את סירובה להנפיק היתר בנייה למגדל השני בפרויקט פארק בבלי. העירייה הסבירה שטרם בוצעו הפינויים הנדרשים במתחם בהתאם להסכם בין העירייה לחברה מ-2013. החברה טענה  כי העירייה פירשה את ההסכם כמתנה את הנפקת ההיתר בפינוי כל תושבי גבעת עמל ב' מהשטחים הציבוריים בשכונה – בעוד שלטענת אלעד מגורים סוכם בין הצדדים כי החברה תצטרך לבצע את עיקר הפינויים. .

עכשיו משום שהמתווה בין הצדדים קיבל תוקף של פסק דין,  צפוי מנהל אגף נכסי העירייה, אלי לוי,  להסיר את התנגדותו למתן היתרי בנייה לחברה. זה ישליך גם על בנייה בחלק מהמגרשים הנוספים שבבעלות אלעד מגורים, לרבות המגרש המסחרי במתחם.

במהלך התקופה שבין מועד הפקדת הכספים והערבויות על ידי אלעד מגורים ועד ל-15 ביוני השנה, יוכל לוי לנהל מגעים עם המחזיקים במתחם, במטרה להגיע עמם להבנות בנוגע לפיצויים כספיים תמורת פינויים בפועל. העירייה תוכל להאריך מועד זה בשלושה חודשים נוספים, ובלבד שעד למועד המאוחר לא יתקבלו כל החלטה או פסק דין בהליכי הערעור על פסק הדין. לפי  אותו פסק דין  18 המשפחות האחרונות שנותרו בגבעת עמל ב' יפונו מהקרקע תמורת פיצוי כספי בסך כולל של 33 מיליון שקל, שישולמו על ידי אלעד מגורים. הן אלעד מגורים והן התושבים ערערו על הפסיקה, והמחוזי טרם הכריע בערעוריהם.

לפי גורמים בעירייה, הערבויות והמזומן שהופקדו בקופתה אמורים לכסות את רוב רובם של הפינויים, ולאפשר לעירייה לנהל מו"מ עם המשפחות.

האם יוגדל הפיצוי לתושבי גבעת עמל?