חדשות    

מהו ייצור ואילו סוגים יש

מפעל אינטל; דובר אינטל: קובי בכר
ייצור מוגדר כתהליך חוזר של הפקת מוצר כלשהו , ובהם רהיט, בגד, מוצר חשמלי. ייצור הוא מונח חשוב בכלכלה. איכות הייצור נקבעת לפי איכות כוח
האדם העוסק בהפקת המוצר, איכות חומרי הגלם, ואיכות אמצעי הייצור, למשל מכונות ומחשבים, אבל גם אדמה במקרה של תוצרת חקלאית.
כמות הייצור תלויה בביקוש למוצר וכן להיצעו בשוק. על פי עקרן התועלת השולית, ככל שמוצר מיוצר יותר המחיר שלו פוחת, עיקרון שיש עליו מחלוקת לגבי מוצרים מסוימים.

תוכן עניינים; ניתן להקליק על הקישור הרלבנטי

סוגי ייצור

ייצור המוני

  ייצור המוני הוא ייצור מודרני שהפך פופולרי בתחילת המאה העשרים באמצעות שכלול המכונות ובעיקר טכנולוגיית פס הייצור הנע, שאותה הביא הנרי פורד למפעל המכוניות שלו. אלו הפכו את הייצור להמוני, כך שאפשר לייצר בכמויות גדולות יותר. כיום רוב הייצור הוא המוני ומתרחש על פסים נעים .אוטומטיים

ייצור רזה

,ייצור רזה או עקרון טוויטה הוא ייצור שמטרתו לחסוך במשאבים ובזמן בייצור, בעיקר דרך אנליזה של מצביים, תיקון מונע של טעויות. בהליך זה המוצר נמצא כמה שפחות זמן בהליך הייצור ויש צמצום של המלאי בחברה תוך התחשבות מרבית בלקוח.

.להבדיל מייצור המוני, הפועל עושה כמה פעולות, ההחלטות מתגבשות בצוותים ולא רק על ידי השדרההניהולית. כמו כן ההנהלה משקיעה בהדרכה  ובפיתוח מיומניוית העובדים וכן בתגמולים ובבונוסים לעובדים.

ייצור בודד

ייצור בודד מתאפיין במגוון רחב של מוצרים המיוצרים במפעל ובתפוקה נמוכה. בייצור בודד המוצרים המיוצרים אחד-אחד או בסדרות של כמה עשרות .

בשטח עבודה אחד מבוצעות פעולות שונות , הציוד אוניברסלי ומתחלק לקבוצות לפי סוגי העיבוד-  .

חומרי הגלם פשוטים ביותר ואינם מדויקים , עם תוספות גדולות לעיבוד שבבי. חומרי הגלם מוכנים בשיטה שלא דורשת השקעה גדולהובהם ערגול בחום,חישול חופשי ,יציקה בקרקע. את הדיוק הדרוש משיגים בעיבוד שבבי בעזרת סימון מוקדם או במהלכים ניסיוניים, ואין דרישה לתחלופה של חלקים , לכן בתהליך הרכבה נעשה שימוש נרחב בעבודות התאמה ידניות . בשל כל זאת יש צורך בפועלים שרמתן המקצועית גבוהה .

ייצור סדרתי

:ייצור סידרתי מתאפיין במגוון מוגבל של מוצרים ובתפוקה גבוהה יחסית . יש שלושה סוגי סדרות :

ייצור סדרות קטנות

ייצור סדרות בינוניות

וייצור סדרות גדולות .

.החלוקה הזו תלויה במספר המוצרים בסדרה, בגודלם, ברמת מורכבותם וכו.

התפוקה של ייצור סדרתי נמוכה משל ייצור המוני וגבוהה משל ייצור בודד

מהם אמצעי הייצור

מהי שיטת הניהול של טויוטה – על ניהול רזה