תוכן ממומן    

מהן האפשרויות להשכרת רכבים לעסקים?

תחום הליסינג הוא ענף משגשג בישראל, לא מעט בזכות עסקים וארגונים רבים שנעזרים בשירותיו. ואכן, הצורך בשכירת רכבים למטרות עסקיות הוא צורך קיים אצל חברות רבות ומגוונות. בכתבה הבאה נעמוד על מושג ההשכרה העסקית והאפשרויות השונות הגלומות בתוכו.

  ליסינג תפעולי – הדרך המוכרת והאהובה  

השכרה עסקית מתבססת באופן ניכר על ליסינג תפעולי – זו אולי הדרך הנפוצה והמקובלת בה עסקים שוכרים מכוניות. במסגרת זו, חברת ההשכרה נותנת רכבים לעסק לתקופה קצובה בזמן (שלוש שנים למשל הן פרק זמן מקובל) עבור תשלום חודשי קבוע. במסגרת התשלום, מקבל העסק סל שירותים נלווים כגון ביטוח מקיף לרכב, שירותי תחזוקה, שירותי גרירה במידת הצורך ועוד. בתום פרק הזמן הקצוב, החוזה מסתיים וניתן לחדשו עם מכוניות חדישות יותר. אופציה זו פופולרית ביותר ולא בכדי. היא מספקת לבעל העסק ראש שקט בכל הקשור לרכבים ומעניקה לו אפשרות לתת לעובדיו רכבים, בין אם כחלק מתנאי ההעסקה ובין אם לצורך מטרות עסקיות ממשיות.

ליסינג מימוני – לאט אבל בטוח עד לרכישה

אחיו הפחות המוכר של הליסינג התפעולי הינו הליסינג המימוני. במסגרת זו משלם הארגון מקדמה, ולאחריה תשלום חודשי קבוע לתקופה מוגדרת בזמן, עבור השימוש ברכב. עם סיום התקופה, ניתן לרכוש את הרכב תמורת יתרת המחיר שלו (ובהנחה מסוימת ממחיר המחירון) או לשנות את החוזה עבור רכב חדש יותר. בניגוד לליסינג התפעולי, כאן הוצאות הרכב השוטפות נעשות על חשבון המשתמש. נכון, אין מדובר בהשכרה פר אקסלנס, אבל זוהי בהחלט דרך נוחה להשתמש ברכב חדש באמצעות הצעת מימון מפתה למדי, שיכולה להיות נוחה עבור עסקים הנעזרים ברכבים רבים.

התאמה אישית בהשכרה עסקית – זה שם המשחק

בנוסף לשיטות ההשכרה המסורתיות, כיום חברת השכרה רבות מציעות שירותי רכב מותאמים אישית, אשר באים לענות על צרכים לטווח קצר יותר מאשר תקופות הליסינג הארוכות, או כאלו שאינם תחומים בזמן מוגדר.

ניתן למשל להשכיר רכב עבור עובד זמני לכמה חודשים בלבד. לחילופין קיימת גם האופציה להשכרת רכב לטווח ארוך שאינו מוגדר מראש, למשל עבור פרויקט בעל תוחלת חיים מעורפלת, שלא ברור כמה זמן יימשך. במסגרת זאת אפשר להחזיר את הרכב בכל זמן נתון, בניגוד לחוזה הליסינג הסטנדרטי אשר פועל לפי תקופה מוגדרת.  זאת ועוד, ישנן אפשרויות השכרה עבור מטרות נקודתיות: השכרת רכבי מנהלים עבור פגישות עבודה, השכרת רכבים גדולים עבור הסעה לימי גיבוש ועיון ועוד.

גם סוג הרכבים המוצע על ידי חברות השכרה ורסטילי למדי ולא חייבים להתקבע על המשפחתית הממוצעת שיש לכולם. לכל עסק קיימים רצונות ומטרות אחרים שהוא מעוניין להגשים באמצעות השכרה עסקית, וחברות השכרה גדולות יודעות לתת לכך מענה. בין אם מדובר במכוניות 7 מקומות עבור עובדים ברוכי ילדים, רכבים מסחריים לצרכי שינוע ואחסון כלי עבודה, או מכוניות מהודרות שמיועדות למתג את העסק באופן נחשב ולעשות רושם על השותפים לפגישה. חברות ההשכרה קשובות לצרכי הלקוחות ויודעות להעניק לכל ארגון את הדיל המשתלם עבורו.