עסקים קטנים    קריירה    

מה הופך עובדים למרוצים

מעודכן ל-06/2019

יש הרבה דרכים  שחברות ובוסים חושבים שאלו הן שהופכות עובדים למרוצים, אבל הרבה עובדים אינם מרוצים. בין הדברים שלא מחזיקים לאורך זמן הם חדרי מנוחה בעבודה, חדר משחקים, אפילו מכונת אספרסו מפוארת.  הסיבה היא פשוטה: מתרגלים. אם לעובד אין הזדהות עם ערכי החברה, אין לו אתגר  או להפך, העבודה קשה לו מדי, שום דבר מכל אלו לא יעזור.

עובד מרוצה זה לא רק אינטרס של העובד אלא גם של המעביד. סקרים אחרונים מראים שכאשר העובד מרוצה, התפוקה שלו עולה ב-20%. אלו גם משפיעים על יתר העובדים, ועובדים מרוצים משתמשים בפחות ימי מחלה. אז הופך עובד למרוצה?

פידבק חיובי ותחושת הערכה

בראש ובראשונה כל מה שעובד צריך הוא לדעת שהעבודה שלו נראית ושמעריכים אותה. כמובן שזה לא אומר שצריך כל הזמן לטפוח על השכם, אבל כאשר נעשית עבודה טובה, חשוב לחגוג את ההצלחה ואם יש דרך לתגמל, מה טוב.

לא מדובר רק בפידבק על עבודה אלא גם נימוסים בסיסיים כמו שלום , בוקר טוב. אלו גורמים לעובדים להרגיש שרואים אותם. התעלמות היא הדרך לעובד מתוסכל.

איזון בית-עבודה

למרות שאיזון בית עבודה הוא אחד הדברים שהכי עושה אנישם מרוצים, היום יותר ויותר לוקחים את העבודה הביתה. חשוב שלעובד יהיה זמן פנאי למשפחה, לתחביביו,  שעות מנוחה ועוד. אין שום אטרקציה במשרד שתחליף את זה.

לבחור מראש עובד מתאים

נכון, כאן מדובר באחד הקשיים הגדולים של המעסיקים ובכל זאת, הרבה עובדים חשים שהתפקיד שלהם לא מאתגר מספיק או להפך, שהעבודה גדולה עליהם ודורשת יותר מדי תחומי אחריות.  אם העובדים מאמינים בערכי המותג ומאמינים ששוה לטרוח עבור המוצר שהחברה מייצרת או מספקת, לא משנה כמה קורות החיים מרשימים, העדר התלהבות יפגע בחברה.

מי הבוס הישיר

ההשפעה הגדולה ביותר על רמת המעורבות של העובדים היא חוסר סיפוק מהמנהל הישיר שלהם. לפי מחקרים קיימת סבירות של 80% שהעובדים יהיו מנותקים רגשית אם הם נקלעים למחלוקות עם הבוס שלהם.

תקשורת תקינה

אם העובד שלכם נראה קצת מבולבל או לא ברור לו מה צריך לעשות, שאלו אותו אם הוא צריך עזרה. כמו כן שיחות עידוד חיוניות כשיש קושי ספציפי. אם יש שינויים חיוביים או שליליים בחברה, העובדים רוצים להיות בעניינים.

הטבות נדיבות

הטבות כמו ארוחה חינם,  תשלום על החניה, מדיניות חופשות נדיבה לא רק שהפכו בחלק מהמקרים עובדים למרוצים אלא הפכו לכלי שבו חברות מתחרות על לבם של עובדים מבוקשים.

אפשרויות קידום

בענפים שבהם לא נשברים שיאי המשכורות, המשכורות בתחום דומות בין חברה לחברה. חמישית מהעובדים ציינו בסקרים שהם מעוניים להתקדם השנה. עובד שרוצה להתקדם, מעוניין להתפתח מקצועית, לקבל תחומי אחריות נוספים ולהפוך את העשייה היומיומית שלו למעניינת יותר.

גמישות בשעות העבודה

מחקר שנעשה בבריטניה מצא שגמישות בשעות עבודה יכולה להעלות משמעותית את שביעות הרצון של העובדים ואת תחושת המחויבות שלהם לחברה. עם זאת, ביצועי העובדים היו טובים יותר כאשר הגמישות היתה בלתי רשמית

יחס הוגן

אומנם השכר הוא לא הפונקציה היחידה ואפילו עיקרית, אך שכר נמוך מדי בבהחלט יפגע בשביעות הרצון של העובד. תחושת העובד שעבודתו מוערכת על ידי שכר הולם תשפיע על רמת עשייתו.  בין אם מדובר בהסכמה מראש על מדרגות שכר, קידומים צפויים, בונוסים ברורים והתנאים לקבלם – כל זאת הופך את חוויית העבודה למשמעותית ומתגמלת בהרבה.

לחפש עבודה אחרת כשעובדים – איך עושים את זה

ישראלים ישנים פחות, עייפים יותר ולכן פחות מרוצים מהעבודה