קריירה    

מה הכישורים הנדרשים לעבודה ב-2019

מעודכן ל-03/2019

אם אתם מבינים במחשוב ענן ויצירתיים, כנראה תסתדרו

לרוב כשמדברים על בעיות בעבודה, חושבים על אבטלה ולא על המשרות הלא מאוישיות.  כרגע בארצות הברית לבדה יש יותר מ-7 מיליון משרות לא מאוישות והמחסור בעיקר בעובדים מיומנים.לכן חברות רבות מגמישות את הדרישות מהמועמדים שהן מגייסות. והרבה חברות גדולות כבר לא מחייבות  שהמועמדים לעבודה יהיו עם תואר אקדמאי.

את התארים הספציפיים והניסיון, בחלק מהחברות מחליפים כישורים. "אבל מה הכישורים הללו כוללים?

לפי ניתוח של לינקדאין את מודעות הדרושים, הבודק מה הם הכישורים הנחוצים ביותר לחברות ב-2019. המעסיקים מחפשים עובדים עם כישורים "רכים" ועם כישורים טכניים "קשים".

בכישורים הרכים:

5. ניהול זמן

4. יכולת הסתגלות (Adaptability)

3. עבודה בצוות ושיתוף פעולה (Collaboration)

2. יכולת שכנוע (Persuasion)

1. יצירתיות

בכישורים הקשים:

5. עיצוב UX

4. ניהול אנשים (People Management)

3. לוגיקה וניתוח מידע (Analytical Reasoning)

2. בינה מלאכותית

1. מחשוב ענן

לדבריו של פול פטרון מלינקדאין, מדובר בשינוי בסדרי העדיפויות של המעסיקים. "למרבה העניין, הכישורים החדשים שהצטרפו לרשימה שלנו הם תכונות אנושיות ייחודיות. בקרב הכישורים הרכים, יצירתיות והסתגלות נכנסו לרשימה לראשונה, ובקרב הכישורים הקשים ניהול אנשים הוא תוספת חדשה", "בעוד שכישורים דיגיטליים כמו מחשוב ענן ואינטליגנציה מלאכותית דורגו ראשוניים ברשימה הכישורים הקשים המבוקשים ביותר, הופעתם של הכישורים החדשים מצביעה על כך שהמעסיקים מכירים בחשיבות אימוץ הטכנולוגיות המודרניות, אך מודעים גם לכך שיש דברים שהטכנולוגיה לא יכולה לעשות, כמו להתחבר לאנשים אחרים, לחשוב מחוץ לקופסה ולהסתגל במהירות לסדרי עדיפויות חדשים או לפתור בעיות".

מה זה מדען נתונים ואיפה לומדים את זה

המשרות שצפויות להיעלם