תוכן ממומן    

מה זה ביטוח מבנה לדירה?

Depositphotos

ביטוח מבנה – הגנה לבעלי דירות מפני נזקים למבנה

הגיעה השעה ונכנסתם לבית חדש, לא משנה אם שכרתם או קניתם את הנכס. כעת, אחרי שהתמקמתם והמבט מופנה קדימה, הגיעה גם השעה להתעמק בעולם ביטוחי הדירה הרלוונטיים לכם. הביטוח הבסיסי ביותר נקרא – ביטוח מבנה לדירה. ביטוח זה נרכש בדרך כלל על ידי בעלי הבית, אבל במידת הצורך ניתן להרחיבו גם מצד המשכירים. חשוב להדגיש – לא מדובר ברכישת ביטוח משכנתא, אלא אך ורק ביטוח הדירה מפני נזקים למבנה.

למה צריך ביטוח מבנה

סיפורי אימה אודות בתים שנשרפו כליל, שרטיבות גרמה לקריסה של חלק מהמבנה או שהתפוצצה בהם כל הצנרת הינם לצערנו סיפורים שכיחים יותר ויותר. במדינת ישראל ניתן למצוא כיום יותר ויותר מבנים שנבנו לפני כמה עשורים. זאת ועוד – המבנים הללו נבנו על פי תקנים שהיו נהוגים באותה העת, שהם שונים מתקני הבנייה והאיכות הנהוגים כיום. וכאשר מבנים כאלה מתיישנים, רק טבעי הוא שכמות הנזקים והבעיות הנגרמות מעת לעת עולה ככל שעובר הזמן. מקרים שכאלו הופכים את ביטוח מבנה הדירה לרלוונטי לכל דירה מכל סוג – צמודת קרקע, פנטהאוז, עם מרפסת או בלי, בעיר, במושב ביישוב או בקיבוץ. אם הנכס חשוב לכם, השקיעו והגנו עליו באמצעות ביטוח מבנה לדירה.

מה היתרון של פוליסת ביטוח דירה

ביטוח הדירה יאפשר לכם לשלם מחיר קבוע באופן חודשי ולהגן על עצמכם בפני תשלום גבוה על תיקונים בלתי צפויים בבית. תשלום קבוע של ביטוח דירה ואתם ישנים בשקט בידיעה שיש מי שמגן על המבנה היקר שלכם בו השקעתם את מירב כספכם ומאמציכם. ניתן גם להרחיב את ביטוח המבנה במידת הצורך (במקרה ואתם משכירים את הדירה והביטוח שרכש בעל הבית לא מספק אתכם, לדוגמה).

מתי מקבלים פיצוי עבור נזקים בדירה

אירועים בהם תקבלו פיצוי מטעם ביטוח לדירה על נזקים במבנה:

  • התפרעויות ( הפגנות לדוגמה) והפרות סדר שגורמות נזק.
  • נזקי אש (נזקי שריפות כתוצאה מהתלקחויות בלתי צפויות).
  • תאונות ממקורות חיצוניים לבית.
  • נזקי פריצות או גניבות.
  • נזקי טבע – חדירות מים, רעידות אדמה ועוד.

ביטוח מבנה לדירה מכסה נזקים למבנה עצמו הכולל נזקי פנים וחוץ של הבית כדוגמת – חלונות, רצפות, תקרה, פרקטים, מרפסות, שער, גדר וכן גם תשתיות כדוגמת אינסטלציה וצנרת, תשתית חשמל, מערכת חימום מים ומיזוג אוויר.

ישנם תנאיי מינימום לביטוח מבנה לדירה עפ"י חוק השירותים הפיננסים, המחייבים סטנדרט מינימלי לכלל חברות הביטוח. התחרות בשוק הולכת וגוברת, על כן חברות הביטוחים בשוק מציעות הרחבות נוספות על מנת למשוך את קהל המבוטחים העתידיים. מומלץ על כן להשוות בין חברות הביטוח השונות ולגלות היכן אתם מקבלים את מקסימום הביטוח במינימום מחיר. בדקו השוו וחסכו המון כסף. בביטוח לדירה אונליין תוכלו לעשות את ההשוואות הללו בקלות יתרה, ללא צורך בבזבוז של זמן ומשאבים.

מה ההבדל בין ביטוח תכולה לביטוח מבנה לדירה?

ברמה הפשטנית ביותר כשמם של הביטוחים כן הם – ביטוח המבנה לדירה שלכם יוודא כי כלל חלקי החלקים שמרכיבים את הדירה יישארו מבוטחים. לעומתו ביטוח התכולה מאפשר לכם לדעת שגם כלל החלקים שמרכיבים את פנים הדירה כדוגמת תכשיטים יקרי ערך ומכשירי חשמל יקרים, ריהוט וכלי מטבח בעלי ערך.

בניגוד לביטוחי רכב, רכישת ביטוח מבנה איננה חובה. אך, במקרה ואת הדירה רכשתם בסיוע משכנתא מהבנק, ההלוואה מותנת ברכישת ביטוח להגנה על הנכס.