תוכן ממומן    

מה מגיע לי לאחר תאונת עבודה?

תאונת עבודה יכולה להתרחש ברגע, והיא יכולה להתגבש עם השנים כמו במקרים של מחלת מקצוע שנגרמת בשל חשיפה מרובה לאלמנטים שעלולים להזיק לבריאות. תאונה למשל יכולה לקרות בנפילה מגובה, ומחלת מקצוע יכולה להתרחש עקב רעש חזק שגורם להתחרשות או עקב חשיפה אל חומרים רעילים שעלולים להיות מסרטנים.

בכול מקרה שממנו תסבלו או תפגעו – חשוב שתדעו מה מגיע לכם לאחר תאונת עבודה. אז הנה רשימה קצרה שממנה תוכלו לקחת מידע לגבי הזכויות שלכם ולאחר מכן לבדוק לעומק כל זכות:

ימי מחלה

חשוב לדעת שלאחר תאונת עבודה מגיעים לכם מספר ימי מחלה בתשלום. המוסד לביטוח לאומי משלם ימי מחלה לעובד מ 3 ימי היעדרות והאלה. המעסיק שלכם אינו ראשי להוריד את הימים האלה מימי המחלה שצברתם.

דמי פגיעה

דמי פגיעה משולמים לכל מי שהוכר על ידי המוסד לביטוח לאומי כעובד שנפגע מתאונת עבודה. את התשלום החד פעמי מקבלים ביחס לגובה המשכורת ובהתאם לטפסים שתמלאו און ליין באתר של המוסד לביטוח לאומי או בסניף הביטוח הלאומי הקרוב ביותר למקום המגורים שלכם.

קצבת נכות זמנית

מי שנקבעה לו נכות זמנית זכאי גם כן לתשלום וזכויות שונות שינתנו מהמוסד לביטוח לאומי. קצבת נכות זמנית תשולם אחרי שתקבלו מכתב מרופא מומחה וסיכום רפואי שמפרט את הטיפול שקיבלתם לאחר התאונה. את כל אלה יש להגיש למוסד לביטוח לאומי.

קצבת נכות קבועה

קצבת נכות קבועה מקבל נפגע עבודה שוועדה של הביטוח הלאומי קבעה לו נכות באחוזים המתאימים להגדרה של נכות קבועה.

פיצויים מהביטוח הפרטי

גם מהביטוח הפרטי אפשר לקבל פיצוי וכיסוי הוצאות רפואיות זאת במידה ויש לכם פוליסת בריאות ופוליסת תאונות אישיות שרכשתם מחברת ביטוח פרטית. הגישו תביעת ביטוח דרך הסוכן שלכם או דרך שירות הלקוחות של החברה שממנה רכשתם פוליסת ביטוח.

פיצויים מביטוח במקום העבודה

כיום כמעט כל מקום עבודה מחזיק בביטוח עובדים ואחריות מקצועיות. בדקו עם המעסיק האם אפשר לתבוע את חברת הביטוח עקב התאונה.

הבטחת הכנסה

אם אינכם יכולים לחזור לעבוד באופן מלא או בכלל: תוכלו להגיש תביעת הבטחת הכנסה מול המוסד לביטוח לאומי.

אז בכל הנוגע לשאלה 'מה מגיע לי לאחר תאונת עבודה' – קיבלתם תשובות באופן כללי וכעת יש למצות את הזכויות שלכם באמצעות עורך דין או באמצעות מומחים בזכויות רפואיות כמו זכות ויוזמה.