חדשות    

מה מציעה יס פלוס ומה אומרות הביקורת – האם שווה את המחיר?

יס הייתה האחרונה להצטרף לשוק הטריפל, וכן לחבילות הסטרימינג. עד עתה היה לה שירות נפרד של סטינג טי וי אבל זה לא הצליח לגייס די לקוחות אליו הן בשל בעיות טכניות והן בשל בחוסר בתכנים. נראה שמתישהו סטינג ייבלע בשירות הסטרימינג של יס. השירות של יס פלוס גם יקר משל סטינג 200 שקל בחודש. מחיר גבוה בכלל לשוק.

בינתיים +yes זמין רק בגרסה מותאמת ל-Apple TV, אבל אפשר תמורת 10 ש״ח מידי חודש לקבל סטרימר מותאם  בשבועות הקרובים השירות צפוי להתרחב לסטרימרים נוספים וטלוויזיות שתומכות באנדרואיד TV.

אם יש לכם סטרימר משלכם עדיף לחסוך את העלויות בהתקנה של טכנאי של יס. פשוט מתחברים עם פרטי המשתמש שלכם (תעודת זהות + מספר טלפון עימו התחבר הלקוח אל yes) ומזינים את פרטי ה-Apple ID או פותחים יוזר חדש אם אין כזה.

הממשק כולל מחוות סוויפי, כלומר תגובות לפי תנועות והזזת המכשיר. מסך הבית מותאם באופן אישי לפי הרגלי הצפייה שלכם. לצד התכנים שצפיתם בהם לאחרונה יצוינו גם התכנים האחרונים של יס. אם לא מצאתם תוכן מתאים, יש לכם אפשרות חיפוש ידני בתחתית העמוד.

בשלט של אפל, בדומה לסטירמרים אחרים, אין מספרים. פשוט מדפדפים עד שמוצאים תוכן מבוקש או מחפשים אותו.ניתן לצפות בערוץ מסוים ובתחתית המסך לצפות בתצוגה מקדימה של מה שמתרחש בערוצים אחרים  בלייב.

השירות דומה מאוד לנטפליקס, תוכלו לצפות בסדרות, לדלג על הפתיח בלחיצת כפתור ולהמשיך בסוף הפרק לפרק הבא בסדרה באופן מיידי. "עמידה" על פריט תוכן תציין לא רק את משך הסרט או הסדרה, אלא גם את השעה המדויקת בה תסתיים הצפייה עבור המשתמש, וכן הטריילר לתוכן יתחיל להתנגן באופן אוטומטי. עוד האלגוריתם החדש ילמד את הרגלי הצפייה של המשתמשים ויאפשר לקבל המלצות על סדרות חדשות, כן יקדם במסך הבית את הערוצים הנצפים ביותר של המשתמש לגישה נוחה יותר. אם תעדיפו המלצות אישיות משחקנים וממומחי הטלוויזיה של החברה, כמו יובל סמו, תום יער ועוד, יש גם מקום ייעודי בממשק בשביל זה. עוד ביס טוענים שניתן להתחיל לצפות בתוכן במסך הטלוויזיה ולהמשיך מאותה נקודה בסמארטפון ולהיפך.

בכל הערוצים אפשר לעשות תנועה סוויפ שמאלה ולראות את כל התכנים העתידיים שישודרו.  לחיצה יחידה תפתח את התקציר של השידור. ולחיצה ארוכה עליו תפתח תפריט שימושי הכולל תזכורתלפני  השידור.

רוב ההבקורת מדברות על ממשק נוח אך כלל לא בטוח שמתאים להרגלי הצפייה של ימינו, כך שידורי הלייב למשל לא מספקים משהו חדש והאיכות פחות טובה. אבל הפגם המהותי ביותר הוא המחיר. 200 שקל לסטרימינג? יקר מדי, אפילו לשת"פ עם אפל.

בזק – איך הרכישה של YES משפיעה על הדוחות?