אחזקת דירה    

מה עושים עם שכנים מעצבנים

house

מעודכן ל-03/2020

השכן המעשן, השכן שמשתלט על הגג – מה אפשר לעשות כדי להימנע משכנים מעצבנים?

כולנו מכירים אותם, השכנים  שעושים רעש, שמים מטרדים במקלט, מפיצים ריחות לא נעימים וכדומה. איך נמנעים מהם? זה לא פשוט, אבל יש כמה דרכים שיכולות להועיל.

אחד המקרים הנפוצים הוא של דייר שעשה מנגל בתדירות רבה. יש כאלו שפשוט המנגל שלהם בוער כמעט כל היום. זה בהחלט מפריע לשכנים. לאחר פנייה של ועד הבית, ממשיך השכן לרוב בסורו, הוא לא ממש מתרגש מהשכנים האחרים. זה לא מפריע לו. העיקר – תנו לו לאכול בשרים על האש. לרוב גם הסוג הזה של האנשים לא מבין מה לא בסדר. הוא בסה"כ עושה אוכל לילדים.

אבל ברגע שיהיה איום בתביעה המנגל ככל הנראה ייפסק. כן, הוועד יכול לתבוע, והחוק תומך בגישה של הוועד. עם זאת, הדרך להימנע מראש ממצבים כאלו, היא לקבוע באסיפה המשותפת  של הבניין אם מותר להכין מנגל ולכמה זמן ובאילו שעות  וכן להבהיר זאת לדיירים.

השכן המעשן: אם השכנים מעשנים כל היום במרפסת והסיגריות מגיעות אליכם הביתה, ומפריעות לילדים או לאדם עם בעיות נשימה, דבר ראשון שצריך לעשות זה לפנות לשכן. אם זה לא עוזר, פונים לעורך דין בתביעה שהשכן גורם לכם נזק. חשוב לציין שזכות אדם לעשן בביתו, רכושו הפרטי, אבל אם הוכחתם נזק הצדק עמכם.

השכן שמשתלט על המקלט:  במקרה של שכן ששם את כל הציוד שלו במקלט אסור לוועד הבית להוציא ציוד או לפנות ללא רשות. לכן במקרה כזה כדאי להימנע מראש,לנעול את המקלט ולתלות שלט שמבהיר שאלו ההוראות של הבניין. אם למרות השלט הדייר לא פינה את הציוד, ועד הבית יכול לאסוף את הציוד אליו ולדרוש קנס תמורתו. עם זאת, מקובל שהוועד קובע שביום מסויים מפנים את הציוד (והודעה על כך נמסרת לכל השכנים) , כך שיש זמן לשכנים להתארגן ולהוציא את הציוד שלהם מהמקלט. אם עד אותו המועד הם לא מוצייאם את הציוד, אז הוועד יכול לקחת את הציוד ולהשליך אותו (או לעשות כפי שהודיע מראש לשכנים).

השכן שנועל את הגג:  הגג הוא רכוש משותף ואינו יכול להיות רכוש של אחר והשכן לא יכול למלא אותו בדבריו וחפציו. במקרה כזה ועד הבית צריך לבקש מהשכן לפנות את הדברים. כדי להימנע מזה מפתחות הגג צריכים להיות אצל ועד הבית. אם הפנייה לשכן לא עוזרת יש לפנות לבית משפט בטענה כי השכן מסכן ופולש לרכוש המשותף.

השכן שהפך את חדר המדרגות למחסן: לעתים יש שכנים אגרנים השמים את רכושם בכל מקום, חדר מדרגות, מחסן ומקלט. אגרנות היא בעיה נפשית קשה שלא ניתנת לפתרון זריז בבית משפט. במקרים כאלו מי שמטפל הם מחלקת התברואה של העירייה או הרווחה. רק טיפול רפואי אמור לפתור את הבעיה לטווח הרחוק. בינתיים אפשר לבקש מהדייר לפנות את הציוד למחסן חיצוני. מותר לפנות את הציוד רק בהסכמת הדייר ואם הוא הסכים לשלם על האחסון.

יש עוד הרבה שכנים מעצבנים. לא לכולם יש פתרון בחוק, אבל המקרים כאן בהחלט עונים על חלק משמעותי מהבעיות מול השכנים.

ועד הבית – כמה אתם משלמים על תחזוקת הבניין? וממה העלות מורכבת?

מחשבון אחזקת דירה