עסקים קטנים    

מה צריך לדעת לפני שפותחים עסק קטן

מעודכן ל-05/2019

אנחנו היום בעידן הפרילנסרים והעסקים הקטנים. יותר ויותר בוחרים או אפילו נאלצים לעבוד בעבודות עצמאיות ולהקים עסק משלהם. אבל לפני שמתחילים צריך לזכור כמה דברים:

תוכנית עסקית

בניית תוכנית עסקית היא שתקבע כבר בשלב ראשון  אם עסק כדאי. עצם כתיבתה יעשה לנו סדר בראש בכל הנוגע למה אנחנו רוצים להשיג ותוך כמה זמן. רק לאחר שמסיימים אותה אפשר לעבור לשלב השיווק. אינכם חייבים לעשות את העבודה בעצמכם, אפשר להיעזר באיש מקצוע

מטרות

אי אפשר להצליח בלי להציב מטרות, אלו צריכות לכלול את יעד ההכנסות, מספר הלקוחות, את הזמן הרצוי ומה השלב שבו נתחיל להיות מרוצים? גם אסור להתעלם מהתוצאות שאליהן כבר הגעתם ורוצים לשמר או דברים שרוצים לשפר. המטרות צריכות להיות כתובות ומנוסחות בקצרה.

אהבו מה שאתם עושים

מחשבה רק על השורה התחתונה והרווח בענף רווחי שאינו כוס התה שלכם לא תביא לתוצאות. עסק זה דבר שדורש מכם המון זמן ואנרגיות ומוכנות לעשות ויתורים. אי אפשר לעשות את זה בלי תשוקה.

תוכנית עבודה מסודרת

תוכנית עבודה טובה  כוללת את כל המהלכים שתבצעו, את הזמן שלהם ואת התקציב. חשוב לשלב בין נאמנות לתוכנית עבודה לאורך זמן עם  הגמישות המתאימה.

חשבו הכנסות לפני הוצאות ורווח

הגדלת ההכנסות היא מה שתמשוך את העסק שלכם למעלה בהתחלה. לשם כך צריך להרחיב מעגלים חברתיים, בראש ובראשונה רשתות חברתיות, חברים, משפחה  ושכנים. אבל גם צריך ליצור פגישות, כנסים, וכל דבר שיכול לעזור לכם להפיץ את העסק.

שאפו ל-win-win לכולם

זה קשה אבל כדי לשרוד לאורך זמן צריך להתחשב בכולם: לקוחות, ספקים, משפחה, סביבה, רשויות המס וכן הלאה. אם אחד מהם ייפגע זה עלול לפגוע בכם בטווח הארוך

שירות הוא חלק מהתחרות

הרבה עסקים קטנים מתחילים את הבידול שלהם מעסקים אחרים בתחום רק באמצעות המחיר. אבל לצד המחיר גם שירות הוא משהו שמושך אליו לקוחות חדשים ומשמר אותם. מענה מהיר לפניות, טיפול מהיר בבעיה ובעיקר תשומת לב ללקוח הם מה שגורם לאחרים להמליץ עליכם.

עשו לכם כלל והיפטרו מהטפל

נכון, נכון, הריהוט והעיצוב חשובים וגם הלוגו וגם דף חשבוניות מעוצב לעילא. אבל לפני הכל צריך להשקיע את מרבית הזמן בשיווק העסק או להיעזר באיש מקצוע שיעשה את זה. ברור שכל דבר קטן יכול לעזור לכם לשווק את העסק, אבל צריך לזכור שזה עדיין דבר קטן מהתוכנית השלמה.

איך פותחים עסק קטן?

עסק קטן, איך תקבל עזרה בהקמת חנות מקוונת

רוב עסקאות האשראי נעשות ללא כרטיס פיזי