חדשות    

מוקדי הבנקים עמוסים עקב בקשות לדחיית משכנתאות

הון עצמי למשכנתא

בסוף השבוע דיווחנו שכמעט כל הבנקים מעניקים עקב התפשטות הקורונה אפשרות לדחות את החזר המשכנתאות ב-3-4 חודשים. עכשיו מתברר שהקהל צובא אל מוקדי הבנקים, שלא עומדים בעומס.
מוקדי הבנקים עמוסים באלפי פניות של לקוחות המבקשים לנצל את האפשרות לדחות את תשלום המשכנתאות בכמה חודשים (בין שלושה לארבעה) בהתאם לאפשרות שהעמידו כלל הבנקים – ארבעה חודשים במזרחי, שלושה חודשים בלאומי, פועלים ודיסקונט.

בבנק מזרחי טפחות, המחזיק בתיק המשכנתאות הגדול בישראל, סיפרו על עומס חריג במוקד של לקוחות המבקשים לדחות את המשכנתא ובהתאם החליטו להפנות את הלקוחות לטופס מקוון שבו מתבקשת ההשהייה כדי לחסוך זמן שיחה טלפונית עם הבנקאי .

נראה שלא כל המבקשים אכן יצאו לחופשה ללא תשלום או שנפגע  העסק שלהם, חלק ממשקי הבית המנצלים את אפשרות דחיית המשכנתא עושים זאת לטובת הקטנת או סגירת המינוס היקר יותר בריבית. וכך גם לווים אחרים הרוצים להקל על התזרים

הריבית על המשכנתא מתייקרת אף היא  למרות סביבת הריבית הנמוכה, בשל העלייה בסיכון המשקי בשל גל פיטורים אפשרי שעומד בפתח, וקושי בשלב זה, בעיקר מצד עסקים קטנים.

בתוך כך הבנקים נערכים לעבודה במצב חירום. אלו מתכוננים לעבודה במתכונת חיונית בלבד לחמישה שבועות לפחות, כלומר עד לאחר הפסח. במערכת הבנקאית מועסקים כ-40 אלף עובדים. כך שליש מעובדי הבנקים צפויים להישאר בביתם ללא עבודה, שליש יעבדו מהבית ושליש יצטרכו להמשיך להגיע למקום העבודה.

מבנק ישראל נמסר: "המערכת הבנקאית ערוכה להמשיך לתחזק את הכספומטים ולא צפוי שום מחסור במזומן. בנק ישראל מוודא שתחת כל הנחייה הכספומטים הבנקאיים יעבדו כסדרם". על פי הצהרת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מאתמול, סניפי הבנק ישארו פתוחים. בהמשך, גם אם הסניפים ייסגרו – עובדיהם צפויים להגיע כדי לתגבר שירות טלפוני. טרם ברור אם העובדים שלא יעבדו כלל יקבלו שכר או יצאו לחופשה ללא תשלום. עם זאת בלאומי עודדו תיאום מראש לפני הגעה לסניף.

הבנקים יאפשרו דחיית החזר משכנתאות

איך הקורונה ישפיע על מחירי הדיור והמשכנתא

החוב שלכם יגדל ב-2020: יותר יקר, יותר משכנתאות