קניות באינטרנט    

מזמינים מאסוס – קחו בחשבון שתשלמו עמלה גבוהה!

צרות של צרכנים

אסוס התחילה לעבוד עם חברת השילוח APG והלקוחות מתלוננים

חברת האופנה חילקה לקונים הישראלים גיפט קארד בשווי 5 פאונד ■ הקאץ': שיטת שילוח שיוצרת בעיות וגובה עמלות מיותרות, ובהיעדר מענה החבילות מעוכבות או מוחזרות לאסוס ■ אז מה תעשו עם הבגדים שהזמנתם לחג? באנו לעשות לכם סדר

קשיים בקבלת חבילות מאתר האופנה אסוס: לקוחות מתלוננים שהם לא מצליחים לקבל את החבילות שהזמינו באסוס, משום שחברת משלוחים אוסטרלית דורשת מהם תשלום מס – למרות ששילמו על תכולת החבילה פחות מ-75 דולר.

נתחיל בבשורה טובה – אם אתם לקוחות של אסוס, מחכה לכם בתיבת המייל הטבה: גיפט קארד בשווי 5 פאונד. ייתכן שהיא מסתתרת בספאם, אז אם עדיין לא קיבלתם אותה, חפשו אותה שם. למה היא מגיעה לכם? במייל ההסבר של ההטבה המדוברת מפורט שזהו בעצם פיצוי ללקוחות המקומיים על עוגמת נפש ישנה – שינוי שיטת השילוח לפני שנתיים.

אחרי בעיות רבות עם השילוח דרך דואר ישראל, לפני כשנתיים אסוס החלו לעבוד עם חברה בשם e-post, ואנחנו התחלנו לקבל את החבילות שלנו בנקודות מסירה כמו פיצוציות. לא מעט לקוחות היו מרוצים מהשינוי, שגרם למרבית המשלוחים להגיע מהר יותר, לנקודות קרובות יותר לבית ומבלי התורים הארוכים של דואר ישראל. אבל מכיוון שאסוס ערכו אותו מבלי להודיע לנו, זו דרכם להתנצל. כל הכבוד.

אבל אליה וקוץ בה: האתר חזר לעבוד עם דואר ישראל, וכעת במעמד התשלום אפשר לבחור באופציית שילוח מועדפת: הראשונה היא בחירת אסוס, השנייה היא החברה הישראלית HFD ושירות e-post. החברה אחראית על השילוח בתוך ישראל בלבד, כך שהשילוח עד ישראל נעשה בידי חברות שילוח אחרות, בין היתר: APG. האופציה השלישית היא דואר ישראל, שמתברר שמי שבוחר בה יינצל מהבקשה התמוהה לתשלום מס על חבילה.

לכאורה חדשות טובות – קיבלנו פיצוי ועכשיו יש לנו אפשרות לבחור את אופן השילוח. הבעיה? לא כולם שמים לב שישנה בחירה, ומשאירים את ברירת המחדל של e-post. אמנם מדובר בדרך שילוח מהירה יותר מדואר ישראל, אבל כזו שמגיעה עם קאץ':

בעוד רבות מהחבילות שנשלחות לארץ דרך e-post מגיעות באופן מהיר וחלק עם עדכוני sms ואפשרות למעקב, חלק מהחבילות שנשלחות דרך e-post מתעכבות בגלל דרישה מחברת השילוח האוסטרלית APG, שאסוס התחילה לעבוד איתה, שמבקשת 15 פאונד נוספים על מיסים ושחרור מהמכס, עבור הזמנות בשווי של פחות מ-75 דולר, שעליהן כידוע לא צריכים לשלם מיסים.

אם זה קרה לכם, כדאי שתדעו שישנה אופציה לפנות ישירות ל-APG דרך עמוד הפייסבוק שלהם, והם יכולים לבטל את הדרישה ולשחרר את החבילה. עד כה באסוס לא נתנו תשובה מסודרת לתקלה. ממידע שהגיע מלקוחות שנפגעו מהשיטה, חלקם הצליחו לבטל את הדרישה ישירות דרך החברה, אבל מי מהם שפנו לאסוס עדיין לא קיבלו תשובה מסודרת, ומדווחים שבמשרדי המותג לא כל כך מבינים במה מדובר. יש מי שהעדיפו פשוט לוותר על החבילה, לא לשחרר אותה מהמכס ולהמתין שתחזור לאסוס ואז יקבלו זיכוי כספי.

אז איך תפתרו את הבעיה?

  • שימו לב: בחירה במשלוח דרך HFDאי-פוסט מביאה לכך שהמשלוח עד ישראל נעשה באמצעות החברה האוסטרלית APG, שדורשת תשלום מיסים על כל ההזמנות.
  • אם הזמנתם בפחות מ-75 דולר והחבילה מתעכבת בשל דרישה לתשלום מיסים – צרו קשר עם החברה האוסטרלית (עדיף בפייסבוק) ובקשו ממנה לבטל את הדרישה שאינה חוקית. לידיעתכם, לאחר הפנייה לחברה, ייקח לחבילה כ-24 שעות לצאת מחדש לדרך.
  • רוצים לחסוך לעצמכם את התסבוכת הזו מראש? בעת ההזמנה מאסוס, בחרו באפשרות משלוח דרך דואר ישראל, לפחות עד שהבעיה תיפתר.

לכתבות נוספות בנושא:

אסוס – נחסום מחליפים סדרתיים מישראל; מה חשבתם, שתוכלו לנצל את אסוס בלי הפסקה?

איך לעקוב אחר חבילות דואר נעלמות