תוכן ממומן    

מחיר קידום אתרים – כיצד הוא נקבע ומהן האפשרויות הקיימות?

קרדיט: depositphotos

כל בעל עסק שמתפעל אתר ברשת כבר יודע – אם האתר העסקי שלו לא יופיע בדף הראשון של תוצאות החיפוש בגוגל, סביר להניח שתנועת הגולשים אליו תהיה דלילה והוא לא יהיה אפקטיבי. מתכננים לבנות או יש ברשותכם אתר ואתם רוצים לגרום לו להצליח? אתם זקוקים לקידום אתרים מקצועי שיקפיץ אותו מעל למתחרים. מדובר בהוצאת כספית ששווה כל שקל, במידה ותבחרו במקדם אתרים איכותי שבאמת יודע את העבודה. מהם הגורמים שמשפיעים על מחיר קידום אתרים ואילו אפשרויות ישנן? להלן כל המידע. 

קידום אתרים – האם זה באמת חשוב?

מדי יום מועלים לרשת עשרות אתרים חדשים בתחום העיסוק שלכם, מה שאומר שהתחרות על כל גולש/לקוח פוטנציאלי עצומה ואתם חייבים להופיע כמה שיותר גבוה במנוע החיפוש של גוגל על מנת שידעו על קיומכם. כל המחקרים מראים כי הגולשים לא טורחים להתקדם מעבר לדף תוצאות החיפוש הראשון, כך שככל שתקפידו להתקשר עם איש מקצוע איכותי יותר כך הסיכוי שתתמקמו בצמרת תוצאות החיפוש יעלה והתוצאות אף יחזיקו מעמד זמן רב יותר.

קידום אורגני או קידום ממומן – מה ההבדל?

בעולם קידום האתרים ניתן להבחין בין שתי שיטות מרכזיות – קידום אורגני וקידום ממומן. השיטה הממומנת מהווה את הדרך המהירה והקלה "להתפרסם" ולהגדיל חשיפה וזאת באמצעות תשלום ישירות לגוגל עבור המיקום בהקלדת מילות מפתח מסוימות.

מחיר קידום אתרים ממומן נקבע למעשה פר הקלקה על המודעה שלכם, כשמקובל לשלם לחברת קידום האתרים שכר טרחה בגין הקמה וניהול הקמפיין, ובנוסף תשלום "רכש מדיה" לגוגל בגין רכש שטח הפרסום. ככל שיש יותר קטגוריות ונושאים אותם אנחנו מעוניינים לפרסום יש יותר מילות מפתח, כך העלות שגובה המקדם תהיה גבוהה בהתאם.

כפי שמסביר לנו ניר אזולאי, החיסרון של קידום ממומן הוא שגולשים רבים כבר מבינים כי האתרים  בחלק העליון של התוצאות בגוגל שלצידם סימן "מודעה" מושג באמצעות תשלום לגוגל ולא בהכרח בשל איכות ואמינות האתר. מה גם שברגע שתפסיקו לשלם או שיגמר התקציב לאותו היום, האתר שלכם מיד יעלם מתוצאות החיפוש ולא צברתם שום מוניטין בעייני גוגל. ולכן, ברוב המקרים כדאי לכם להעדיף את שיטת הקידום האורגני. בשיטה זו הקידום האורגני מביא לתוצאות האמינות, הממושכת והעקביות ביותר ובעלות הכדאית ביותר. 

אילו פעולות כל מקדם אתרים צריך לבצע במסגרת הקידום האורגני?

העבודה של מקדם אתרים נחשבת לעמוסת משימות. שני סוגי הקידום, ובמיוחד הקידום האורגני, חייבים להתבצע רק לאחר אפיון ומיפוי מסודר של האתר, הזירה המקצועית בה הוא פועל ומצב האתרים של המתחרים. בהתאם לזאת יבצע המקדם מספר פעולות שהאלגוריתם של גוגל אוהב: 

  • העשרת התוכן באתר – כתיבת תכנים איכותיים שמתעדכנים כל העת (בלוגים, מאמרים, מדריכים וכו') בשילוב של מילות מפתח רלוונטיות וקישורים פנימיים בלוגיקה הגיונית.
  • מבנה נכון של האתר – יש להקפיד על היררכיה נכונה ותקינה כך שהכוח בין עמודי האתר יעבוד לטובת האתר ולא לרעתו. וכמובן בניה נכונה של הדפים באתר (כותרות, תתי כותרות), לשלב בהם תמונות כולל טקסט אלטרנטיבי, תגיות מטא- דאטה ועוד.
  • קישורים חיצוניים – יש ליצור הפניות מגוונות מרחבי הרשת אל האתר וזאת באמצעות בלוגים, פורטלים רשתות חברתיות, אתרים חיצוניים, אתרי חדשות ועוד.
  • רספונסיביות – כל שלעיל לא באמת יהיה רלוונטי אם האתר שלכם לא יאפשר גלישה דרך מכשירים חכמים, טאבלטים ושאר מכשירי המובייל של המאה ה- 21.

מחיר קידום אתרים אורגני שכולל את כל הפעולות שלעיל ועוד רבות נוספות, תלוי בגודל וסוג האתר, כמות התוכן שבו ומשך זמן הפרויקט. לעיתים הקידום עשוי לכלול גם קידום ממומן וגם אורגני, מה שמייקר את העלויות בצורה משמעותית. 

חברות קידום אתרים – כיצד בוחרים?

ניתן למצוא אינספור חברות קידום אתרים בשוק ועליכם לבצע סקר שוק מעמיק לפני הבחירה בחברה מסוימת, כמובן שיש קשר בין איכות החברה, הוותק והמוניטין לבין הציפייה לקבלת תוצאות.

במהלך סקר השוק כדאי לברר ולראות תוצאות שהחברה סיפקה לאתרים אחרים שקידמה על מנת לקבל בטחון ולהבין שבחרתם נכון. למעשה, קידום אתרים דרך חברה איכותית ומקצועית יכול להיות מקפצה משמעותי לכל עסק ביצירת מנגנון לקוחות קבוע. בקשו מנציג החברה לספק עבורכם כתובות של אתרים שמקודמים על ידם, חפשו באמצעות מילות מפתח רלבנטיות וצפו במתרחש, האם האתרים מדורגים גבוה או לא.

טיפ חשוב! היזהרו והישמרו מחברה שתנסה לשכנע אתכם באמצעות התחייבות למקום הראשון בגוגל – חברת קידום אתרים איכותית לעולם לא תתחייב על כך. שיהיה בהצלחה!