אישים בפיננסים    חדשות    

מיהו טוד קומבס – האם המחליף של באפט הגיע דרך מודעת דרושים?

מיהו היורש של וורן באפט, יו"ר ומייסד ברקשייר הת'וואי, האורקל מאומהה? רוב  ההערכות מדברות על גרג אבל, סגן היו"ר וראש חטיבת האנרגיה. שמות אחרים שעלו הם אליט ג'אן, הסגן השני האחראי לענייני ביטוח. בעבר דובר גם על המשקיע לי לו.

אך נראה שנכון לעכשיו היחיד ששמו עולה כיורש של באפט לצד אבל הוא טוד קומבס, המעט צעיר יותר. באפט הכריז עליו כיורש פוטנציאלי כבר ב-2010, אבל כאמור הכריז על הרבה יורשים.

קומבס, שהיה מנהל קרן גידור, הוא מנהל ההשקעות הראשי של ברקשייר. קומבס נולד ב-1971 וזה כעשור הוא מנהל ההשקעות הראשי של החברה. בעבר אמר עליו באפט שכל עוד הוא עצמו בחיים, קומבס לא ינהל את כל השקעות החברה. השנה מונה גם ליו"ר גייקו, חברה בת של ברקשייר העוסקת בביטוח רכב.

יחד עם  טד ווצ'לר  מוזכר קומבס  כיורש פוטנציאלי להיות יו"ר ההשקעות של החברה. הוא נולד וגדל בפלורידה. יש לו תואר בכלכלה ועסקים בינלאומיים מאוניברסיטת פלורידה וכן הוא בוגר בית הספר למינהל העסקים קולומביה אשר בניו יורק.

עם תום לימודיו עבד כאנליסט פיננסי במחלקת הבנקאות, האבטחה והפיננסים של מדינת פלורידה. במשך השנים עבד כאנליסט בחברות שונות ובתפקידים שונים, אנליסט מחירים, אנליסט ביטוח ועוד. עבודתו האחרוה בתפקיד זה הייתה בקרן הגידור Castle Point Capital.

ב-2005, עם השקעה של 35 מילין דולר, הקים את  קפיטל פוינט קפיטל. הוא היה המנכ"ל ומנהל קרן הגידור של גריניץ' סיטי אשר בשליטתה,  והקרן הגיעה לתשואה של מעל 30% על ההון המצטבר.

ב-2010 ביקש ממנו באפט שיחליף אותו כמנהל השקעות ראשי. קומבס התקבל לברקשיר בדרך השמרנית ביותר: הוא נענה למודעת דרושים, כך דיווח בזמנו העיתון הכלכלי וול סטריט ג'ורנל. בזכות קומבס גדלו קשריה של ברקשייר עם הבנקים המובילים בארצות הברית, בהם ג'יי פי מורגן, בנק אמריקה וסיטיגרופ.

בעת מינויו באפט אמר שקומבס עשה עליו רושם עצום. הוא סיפר שקיבל את ההחלטה עם שותפו צ'רלי מנגר על בסיס אותה תחושת בטן שמנחה אותם בהחלטות על רכישת חברות.

"הוא מתאים ב־100% לתרבות שלנו", אמר באפט למקורבים. "כל עוד אני פה, אני יכול להנהיג את התרבות הארגונית, אבל אנחנו רוצים להטמיע את התרבות הזו כך שהיא תמשיך כשמייסד החברה כבר לא יהיה בסביבה. טוד הוא האדם המושלם לכך". עוד ציין באפט שאם רואים השקעה של 200 מיליון דולר, זו כנראה השקעה של קומבס ובאפט עצמו משקיע סכומים גבוהים הרבה יותר.

"הייתי נותן לטוד קומבס ציון 10 מתוך 10", אמר דיוויד קאס, פרופסור בבית הספר לעסקים של אוניברסיטת מרילנד. "הפעולות שלו מגלמות את מה שהיית מצפה ממשקיע כמו וורן באפט לעשות".

בכל מקרה מסתמן כי לבאפט אין יורש אחד:  אבל צפוי להיות מנכ"ל החברה וקומבס מנהל הפורטפוליו הכולל של החברה ובנו של הבאפט  היו"ר. איש אחד לא יכול להחליף אורקל.

מיהו גרג אבל – רואה החשבון שצפוי לרשת את באפט

באפט: ";אם הייתי יכול להרוויח 100 מיליון דולר עם אדם שגורם לבטן שלי להתהפך, הייתי אומר – לא";

העצות של וורן באפט לחינוך פיננסי