אחזקת דירה    

מיהו שואב האבק האלחוטי המנצח – מה הוא יודע לעשות וכמה הוא עולה?

pixabay

אבק כוכבים –  מיהו שואב האבק האלחוטי המנצח –  מה הוא יודע לעשות וכמה הוא עולה?

בדקנו 4 שואבי אבק אלחוטיים, כדי לקבוע איזה מהם הוא הטוב והמשתלם ביותר – הנה התוצאות

הרשתות החברתיות לא משקרות: שואבי אבק אלחוטיים הם השואבים הפופולאריים ביותר בשנה האחרונה, והם הדיחו בפער ניכר את השואבים הרובוטיים. הם קלים, זמינים בכל עת ונוחים לשימוש ולניקוי. לקחנו 4 דגמים פופולאריים מטווחי מחירים שונים, כדי לראות אם חייבים לשלם ביוקר כדי לקבל את המוצר הטוב ביותר – או שיש מציאות במחירים אטרקטיביים.

המוצרים שנבדקו: Dyson V10 Absolute Cyclone; Roidmi F8; LG A9 CordZero A9BEDDING;Alfawise FJ166A

במבחן זה בדקנו את ביצועי ארבעת השואבים על גבי רצפות קרמיקה ושטיחים. מעבר לשאיבה השוטפת של הבית, השואבים נבדקו גם בבדיקה השוואתית, בה נבחנו באיסוף כמות מדודה של לכלוך – קליפות גרעינים, מלח גס, סוכר וגרגרי מזון שונים.

באופן מפתיע בהתחשב בפערי המחירים, שלושת השואבים – דייסון, LG ורוידמי צלחו את הבדיקות באופן כמעט זהה. כל אחד מהם מגיע עם ראשי שאיבה שונים עבור רצפות ושטיחים, כאשר הראש המיועד לרצפה הוא "פלאפי" ופרוותי ומסוגל לאסוף לכלוך בלי לפגוע ברצפות, והראש המיועד לשטיחים כולל ראש חובט שמקפיץ את הלכלוך ממעמקי השטיח. שלושת השואבים הצליחו לאסוף 100 גרם מתוך 100 גרם לכלוך שפוזר, גם מהשטיח וגם מהרצפה. השואב  של LG הוכתר כמוביל במהירות השאיבה והנסיעה שלו על השטיח הייתה החלקה ביותר.

דייסון V10 אכזב מעט בכך שהוא נוטה לפזר את הלכלוך על השטיח בזמן הנסיעה, אם כי בסופו של דבר הוא אוסף את הכל. הרוידמי הצטיין אולם כוח השאיבה שלו מעט חזק מדי והוא נוטה "לינוק" את השטיח.

השואב של Alfawise היה הפחות מוצלח מכולם – לקח לו זמן רב מאוד לשאוב את המשטחים והוא דרש חזרות מרובות, וגם אחריהן השטח לא היה נקי לגמרי. אין ספק שעוצמת המנוע החלשה שלו באה לידי ביטוי בתוצאות.

מבחן האפקטיביות

מי מהשואבים הצליח לשמור את הלכלוך בתוך המיכל ומי נטה לפזר אותו חזרה?

השואבים דייסון ורודימי הם המצטיינים – אף גרגר לא נשפך מהם בתום העבודה. השואב של אלפאווייז שפך מתוך המברשת כמות גדולה של לכלוך שנשארה שם ולא הגיעה עד המיכל, מה שהפך את מלאכת השאיבה לחסרת תוחלת. גם השואב של LG בלט לרעה: אם מעמידים את השואב בזוית מסוימת, מגלים שאין שסתום שמונע מהלכלוך ליפול מהמיכל חזרה לתוך המוט והחוצה אל הרצפה, ותוך רגע של חוסר זהירות כל הלכלוך שעמלתם לשאוב עלול למצוא את עצמו שוב בחוץ.

מבחן נוחות השימוש

איזה שואב קל יותר לתפעול, נוח לתחזוקה ולפירוק?

השואב של דייסון גדול יחסית לאחרים, אבל יש לו גם מיכל ענק של 0.75 ליטר. ריקון הלכלוך בדגם זה נעשה בצורה היגיינית. האבק והפסולת הלכודים במיכל מסולקים בפעולה אחת בלבד 'כוון וירה', ללא צורך לגעת בלכלוך. הנסיעה של השואב על הרצפה חלקה ונוחה לתמרון, אבל חבל שצריך ללחוץ על הכפתור באופן רציף – זה ממש מכאיב באצבע לאחר כמה דקות.

השואב של LG הוא היחיד שכולל מוט טלסקופי, כך שגם ילדים ונמוכי קומה יכולים להשתמש בו כשהוא מקופל. יש לו כפתור נפרד להפעלה וכן כפתור נגיש להגברת העוצמה, מאוד נוח. הריקון מחייב פירוק של הידית, ולמרות שהפתיחה של דלק המיכל קלה, המיקום של הפתח גורם לכך שהאצבעות באות במגע על הלכלוך הנשפך ממנו. העוצמה של המנוע ושל המברשת הממונעת גורמת לכך שהשואב נוסע כמעט בכוחות עצמו על הרצפה וממש מושך אחריו את המשתמש, כך שלא נדרש להפעיל כוח כדי לשאוב איתו. מיכל האיסוף יחסית קטן, 0.4 ליטר.

השואב של Roidmi מבית שיאומי מצויד גם הוא במיכל קטן, 0.4 ליטר, אבל נוח מאוד לפרק ולהרכיב אותו חזקה וגם הריקון פשוט ונוח; אין צורך לפרק שום רכיב אחר בשואב כדי לרוקן את המיכל. כפתור ההפעלה לא דורש לחיצה ממושכת, אבל הוא מחייב לחיצה ארוכה לכיבוי, סתם מיותר. יש כפתור נוסף עבור מעבר למצב טורבו.

השואב של Alfawise קומפקטי וקל משקל מאוד. מתג ההפעלה נמצא בידית ואין צורך ללחוץ עליו באופן ממושך כמו בדייסון (אבל המיקום שלו זהה לזה של הדייסון, וזה קצת מבלבל). בנוסף יש כפתור להפעלת מצב טורבו. המיכל גדול יחסית – 0.5 ליטר, והפירוק וההרכבה שלו פשוטים ביותר כמו ברוידמי. איכות הבנייה, לעומת זאת, נמוכה: ביחידה שנבדקה הפלסטיק של הסוללה יצא חלקית ונותר רופף.

מבחן הסוללה

דייסון V10 נטען במשך 3.5 שעות ומספק זמן פעולה מצוין של 46 דקות. ניתן לטעון אותו ישירות עם הכבל או באמצעות מעגן טעינה, נוח ביותר. השואב של LG נטען תוך 2:45 שעות ומספק 33 דקות בלבד של עבודה רצופה. הטעינה מתבצעת עם המעגן בלבד, לא נוח כל כך שאי אפשר לחבר אליו כבל ישירות. ניתן להחליף את הסוללה ולהמשיך לעבוד עם הסוללה הנוספת. השואב של רוידמי נטען באמצעות כבל בלבד בתוך 2.5 שעות, והוא מספק כ-35 דקות פעולה. והשואב של אלפאוויז מספק 46 דקות פעולה מרשימות, לאחר טעינה ארוכה של 4 שעות. אין לו מעמד טעינה אלא חיבור בכבל בלבד.

מבחן עלות מול תועלת ושורה תחתונה:

Alfawise הוא השואב הזול ביותר (כ-466 שקל בלבד באתר הסיני GearBest. עם זאת, למחיר הזול נלווים איכות בנייה ירודה וביצועים חלשים.

Roidmi הוא המנצח הגדול של העלות מול תועלת: הוא עולה החל ב-880 שקל בלבד, והוא מספק ביצועים מעולים ונוחות שימוש טובה.

השואב של LG יחסית יקר, 1840 שקל, ולמרות שהוא נוח לשימוש, הוא כושל במבחן האפקטיביות וגורם לנפילה של הלכלוך החוצה, מה שמעמיד בסימן שאלה את הסכום הגבוה שהוא עולה ביחס לרוידמי.

השואב של דייסון הוא היקר ביותר – החל ב-2160 ש"ח, והוא אמנם שיאן הסוללה וביצועיו טובים, אך נוחות השימוש בו לא מושלמת והפער במחיר בינו לבין הרוידמי אינו מוצדק.

המנצח הגדול: Roidmi F8

השואב של רוידמי מבית שיאומי נמכר אמנם במחיר צנוע (החל מ-880 שקל), אבל הוא התגלה כשואב מצוין. הוא צלח את מבחני הביצועים ללא בעיה, אסף 100 אחוז מהלכלוך שפיזרנו לו, ללא מאמץ וללא חזרות מרובות, אפילו בלי שהשתמשנו במצב הטורבו.

במבחני נוחות השימוש הוא הצטיין עם מיכל שנוח מאוד לפרק ולרוקן, למרות שהוא לא היה הגדול ביותר במבחן – 0.4 ליטר. העיצוב שלו נאה ואלגנטי בצבע לבן-כסוף, ההפעלה נוחה בזכות כפתור שלא צריך להחזיק לחוץ כל הזמן, ויש לו אפילו אפליקציה שמאפשרת לשלוט בעוצמה של השואב במצב הרגיל ולקבל התראות כשהגיע הזמן להחליף את המסנן או המברשת. זמן הפעולה סביר –35 דקות של פעולה שוטפת בממוצע, ואילו הטעינה שלו הייתה הקצרה מכולם, רק שעתיים וחצי.

מחירי הדגמים שנבדקו:

Dyson V10 Absolute Cyclone – החל מ- 1,955 שקל

Roidmi F8 החל מ- 959 שקל

LG A9 CordZero A9BEDDING החל מ- 1,780 שקל

Alfawise FJ166A – החל מ-460 שקל

עוד בנושא:

רומבה החדש מגיע עם אפשרות לריקון עצמי אבל יקר!