אחזקת דירה    מובייל וגאדג'טים    

רומבה החדש מגיע עם אפשרות לריקון עצמי אבל יקר!

 

מעודכן ל-04/2019

הרומבה החדש ממפה את הבית, נשלט מרחוק, מרוקן את האשפה ואפילו מדבר עברית אבל למה 4,000 שקל?

רומבה +i7 מגיע עם עמדה ובתוכה תא המאפשר ריקון אוטומטי של האשפה שהצטברה בזמן השאיבה, פיצ'ר זה חוסך לרוקן את האשפה מדי כמה ימים, ואפשר לרוקן אותה לאחר יותר זמן.

בשנים האחרונות האיירובוט קצת נעלם מהמפה לטובת השואבים האלחוטיים והפחות אוטונומיים. ייתכן שאיירובוט החדש יחזיר אותו לתמונה.

ממפה את הבית ונשלט מהאפליקציה

להבדיל מהעבר כיום הרובוטים חכמים יותר ופועלים באופן מחושב למדי באמצעות מיפוי הבית.הרומבה החדש בונה מפה של כל אזורי הבית בכל פעם שהוא מתחיל בפעולת ניקוי חדשה, אבל שומר אותה בזיכרון גם לפעם הבאה ומשדרג אותה תוך כדי פעולה. אחרי כמה עבודות ניקיון, הוא יוצר מפה חכמה המחלקת את הבית לאזורים או לחדרים שונים .

ניתן לשלוט בו  דרך כפתורי המגע המובנים, הפעלה, השהיה וניקוי נקודתי. אפשר להפעיל אותו מרחוק דרך אפליקציה הזמינה לאנדרואיד ואיי.או.אס, החנות של אפל. .כדי שזה יעבוד כראוי צריך לחבר את הרובוט לרשת הוויפי הביתית. פיצ'ר זה נמצא גם בדגמים הקודמים. כמו כן האפליקציה מציגה מידע כמו היסטוריית ניקיונות, מצב הסוללה ומצב תא האבק

אפשר לשלוט בו גם באמצעות הגוגל אסיסטנט או העוזרת הקולית של אמזון, אלקסה, בדומה לשואבים אחרים. .

מה בכל זאת חדש באפליקציה? בזכות מיפוי לפי חדרים תוכלו לבקש ממנו לנקות אזורים מאוד ספציפיים בבית ולתזמן אותו, כך למשל לתזמן לנקות את הסלון לפני שהעוזרת מגיעה.   האיי 7 גם מסתגל לשינויים בבית כמו ריהוט. הוא יסתגל ויתאים את עצמו לעיצוב החדש, אבל קודם לכן יצטרך לצאת למספר נסיעות  ברחבי הבית.  כך הוא הוא לומד ומשנן את המבנה שלו. הפעם בשפת הדיבור של הרובוט יש גם עברית.

למרות ובגלל הפיצ'ר של ריקון האשפה האוטומטי הוא תופס הרבה מקום יחד עם תחנת עגינה וגם עיצובו נעים פחות למראה

לפי היצרן השקית   יכולה להתמלא לאחר -30 שאיבות, והמשמעות היא שלא תצטרכו לרוקן את המכל כל כמה הפעלות, אלא רק אחרי כמה שבועות טובים.

אם השקית מתמלאה מקבלים הודעה מאפליקציה.

החיסרון בתהליך הריקון הוא הרעש שהוא משמיע בעת הפעולה. רעש מאוד חזק המפריע לצפות בסרטים,, לשמוע מוזיקה ואפילו לדבר.

איך הניקיון

השואב   החדש כולל מערכת ניקוי תלת שלבית העושה שימוש במברשות גומי כפולות,. השואב מתאים באופן אוטומטי את גובה ראשי הניקוי כך ששתי המברשות נוגעות ישירות ברצפה – מברשת אחת מקרצפת את הלכלוך והשנייה מסתובבת בכיוון ההפוך לחילוץ ושאיבת הלכלוך.

בסך הכול עבודת הניקיון טובה.

הרומבה החדש אינו פותר בעיה ותיקה שכנראה קשה למצוא לה תשובה–ומתקשה לנקות את קצוות ופינות החדר. המהירות שלו רבה מאוד, וזה שיפור. מעט פעמים הוא נתקע. וכשהוא כבר נתקע, הוא לא חוזר לנקודה נקייה

 

 מחיר

למרות הניקיון והפיצ'רים המגניבים מחירו של הרומבה איי 7 לא נמוך ועומד על 3,990 שקל בישראל (המחיר לשואב בלבד ללא מערכת לסילוק אשפה – 3,490 שקל). היום איירובוט כבר לא לבד בשוק, ויש אלטרנטיבות זולות בהרבה ולא טובות פחות. .

חיסרון נוסף הוא הצורך ברכישת השקיות בנפרד ובהחלפתן. המחיר עבור מארז של 3 שקיות הוא 15 דולר (כ-53 שקלים), או בחישוב פשוט – שלוש שקיות עבור שלושה חודשים.

משרד התחבורה יקים חניונים רובוטיים לאופניים בתחנות הרכבת; שמישהו יסביר להם שזה לא פיתרון

המשרות שצפויות להיעלם